Søvn !

Tvillingmamma91

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Hvordan sover deres barn nå ?

Jenta vår er et helevte å legge, kan ta opptil 1,5 time.

Sover 1 time til sammen på dagen, siste dupp er rundt 14-15

Legger seg klokka 19, men sovner ikke før rundt 20.

Aner ikke hvorfor det er slik, våkner også mange ganger på natten. Det er så slitsomt !!

Slitsomt, ja!
Han har gått fra å sovne selv til å måtte ammes i søvn. (Utrolig nok sovnet han av seg selv i kveld etter mye amming og fram og tilbake)
Og han våknet jo oftere enn en nyfødt på natta. Våkner ørten tusen ganger på kvelden.

Her er hun veldig grei å legge. Hun turner til hun sovner, tar som regel 10-15min, max 30 :) Men våkner ganske mange ganger ila natta her også. Slitsomt! Men vil gjerne holde ut en stund til pga hun drikker så uendelig mye bedre fra puppen om natta ;)

Dagsoving er 3 dupper på alt fra 15min til 2 timer. Som regel noe derimellom. Hun sov max 45min på dagen inntil en måned tid siden. Hun ble da flinkere til å finne søvnen igjen. Fantastisk å få litt pause på dagen!

Men er det ikke litt lenge å være våken fra 14-15 til kl 19-20? Kan hun være vanskelig å legge pga hun er overtrøtt? Det blir iallefall jenta mi. På dagen er idealen her ca 2 timer våkentid mellom duppene og noe lenger før leggetid. Men unger er jo så forskjellige...

Lett å legge på kvelden, sovner av seg selv innen 10-30 min. Men hun våkner flere ganger iløpet av natten, veldig irriterende.. Håper det blir bedre når hun får eget rom om noen uker, snart ferdig å pusse opp :)
På dagen sover hun maks 30 min om gangen, stort sett 2 dubber om dagen, en sjelden gang er det 3..

Vi hadde en sånn periode her også, men nå har det rettet seg igjen. Han har en dupp kl 8-10 og 12-14:30, og legger seg for natten kl 18. Har begrenset nattammingen til 1 gang mellom 18-6, og han har gått i fra å våkne 5 ganger til 2. Tror det var tennene og "seperasjonsangst" som forstyrret søvnen. Alt er heldigvis en fase :-)

Vet kje om eg tør og skriva her for kvar gong eg skryte så blir det tull :-)

Men men her e me kjempe heldige hu legge seg fint og våkne som regel bare 1 gong mellom 1830-06/07 .

Og på dagen e det to dupper på 1-2,5 timer .

Vet kje om eg tør og skriva her for kvar gong eg skryte så blir det tull :-)

Men men her e me kjempe heldige hu legge seg fint og våkne som regel bare 1 gong mellom 1830-06/07 .

Og på dagen e det to dupper på 1-2,5 timer .

Høres ut som her :-) Noen ganger våkner han to ganger om natta og vil ha påfyll, noen ganger sover han 2x3 timer på dagen. Men han er et sovebarn, og konsekvensen er at han ikke ruller enda...

Her er hun veldig grei å legge. Hun turner til hun sovner, tar som regel 10-15min, max 30 :) Men våkner ganske mange ganger ila natta her også. Slitsomt! Men vil gjerne holde ut en stund til pga hun drikker så uendelig mye bedre fra puppen om natta ;)

Dagsoving er 3 dupper på alt fra 15min til 2 timer. Som regel noe derimellom. Hun sov max 45min på dagen inntil en måned tid siden. Hun ble da flinkere til å finne søvnen igjen. Fantastisk å få litt pause på dagen!

Men er det ikke litt lenge å være våken fra 14-15 til kl 19-20? Kan hun være vanskelig å legge pga hun er overtrøtt? Det blir iallefall jenta mi. På dagen er idealen her ca 2 timer våkentid mellom duppene og noe lenger før leggetid. Men unger er jo så forskjellige...
Jo det er kanskje det, men hvis jeg legger før så blir hun lysvåken etter 2 timer søvn. Og hjelper ikke noe at hun har en ekstra dupp

Akk ja... Mini her er B-menneske. Legger seg veldig sent. Hun var en periode flink og la seg rundt kl 22 for å sove til rundt 08-09 men i natt la hun seg 02:30. Hun sovnet 22:30 og jeg trodde da hun skulle sove, men hun våknet etter en halvtime og var lys våken :(

Søvnen er ganske tull her og siste dagene. Men tror det er tenner som plager kanskje. For etter han har fått paracet 2 kvelder etter en lang tid gråt og styr i sengen, så har han roet seg etter ca 15 min. I kveld skal han få til kveldsstellet som test for å se om han sovner fint. I stedet for 2-2,5 time med gråt og styr.

Akk ja... Mini her er B-menneske. Legger seg veldig sent. Hun var en periode flink og la seg rundt kl 22 for å sove til rundt 08-09 men i natt la hun seg 02:30. Hun sovnet 22:30 og jeg trodde da hun skulle sove, men hun våknet etter en halvtime og var lys våken :(
Legger hun seg ikke før 22? Har du prøvd å legge før? Her legger min lille seg Kl 18!! :D da får vi litt voksen tid også! Jeg ville prøvd å jobbe litt for å endre på søvn syklusen... De bør legge seg mellom 18-19 tiden har jeg lest mange steder.

Jo det er kanskje det, men hvis jeg legger før så blir hun lysvåken etter 2 timer søvn. Og hjelper ikke noe at hun har en ekstra dupp
Ja, hvis hun bare våkner igjen så er hun kanskje ikke trøtt nok. Og det er jo iallefall ikke verd masse slit for å få babyen til å sove hvis den bare våkner igjen rett etterpå.. Håper det går seg til!

Ja, hvis hun bare våkner igjen så er hun kanskje ikke trøtt nok. Og det er jo iallefall ikke verd masse slit for å få babyen til å sove hvis den bare våkner igjen rett etterpå.. Håper det går seg til!
Kan ha noe med dsgsovinga da, hun har en dupp på en halvtime, 1 time etter vi står opp ca, og en mellom 12 og 3! På en time.

Kan ha noe med dsgsovinga da, hun har en dupp på en halvtime, 1 time etter vi står opp ca, og en mellom 12 og 3! På en time.
Ikke godt å vite. Noen babyer vil bare ikke sove så mye.. Det at jenta mi noen ganger sover litt lenger på dagtid har ikke akkurat gjort underverker for natten her, men hun har blitt gradvis lettere og lettere å legge, men det har vel mer med rutiner å gjøre...

Lillegutt legger seg kl 19 og sover til kl 07. Da vil han ha melk, og så sover han videre til kl 9. Da står han opp. :-)

Og så sover han mellom 30 minutter og 2 timer fra ca kl 12 til kl 13-14, og så mellom 30 minutter og 1 time fra kl 16 til ca kl 17. :-)

Legging er blitt styrete her og, etter å ha vært bra i kanskje to uker.. Resten av livet hans har vi jobba mye med det hele veien! Han har aldri vært lett å legge, og jeg kan ikke legge han alene. Han sovner enten med puppen i munnen eller med hodet oppå puppen. Legger vi han i egen seng skriker han så det rister i huset, og skrikekur er helt uaktuelt for oss.

Sover ikke noe særlig bra. Våkner mye for tiden. Hun kan våkne 5 ganger før bare jeg går og legger meg halv 10, og hun holder det gjerne gående gjennom natten også. Vært ekstremt de siste dagene

Hun er lett å legge, men resten av natta er ikke bra :( Ofte oppvåkninger en gang i timen om dagen! Er jeg heldig går det to timer :(

Legger hun seg ikke før 22? Har du prøvd å legge før? Her legger min lille seg Kl 18!! :D da får vi litt voksen tid også! Jeg ville prøvd å jobbe litt for å endre på søvn syklusen... De bør legge seg mellom 18-19 tiden har jeg lest mange steder.
Har prøvd, hun styrer noe fælt og hyler og hyler. Før sovna hun ikke før rundt 02.. Prøver å få henne til å sovne 21 etter hvert..

Back
Topp