Søvn

Lillelima

Limaaa
Sniker fra juli. Jenta mi er 5uker. Hun sover godt på natta. Fra 23ca og til 08-09, med en til to maltinger iløpet av natta. Men sover så lite resten av døgnet. Akkurat som hun ikke finner roen. Sover kanskje en halvtime nå og da,10min nå og da. Har prøvd alt fra trillerurer og til bæring og byssing og bare legge henne ned. Hun skriker ikke mye,men er tydelig trøtt og blir overtrøtt.Er så slitsomt,for får ikke gjøre noe på dagene/kveldene. Og blir bekymret for at hun får for lite søvn.Har også en toåring som krever sitt. Så da lurer jeg på om dere har noen som har vert slik,og blitt bedre nå som de er litt eldre enn 5uker??
 
Syns det er litt opp og ned enda jeg og mener det var litt sånn med de to første også. Sov mye de første 4 ukene før så og variere veldig fram til ca 12 uker før det ble et mer tydelig sovemønster. Mi er 9 uker og de to siste dagene har hun sovet under en time hver dag fordelt på 3 små dupper. I dag derimot sover hun som en Stein lenge.
 
Vi har også hatt litt problemer med søvn på dagen, har også en toåring, og det var nok mye han som gjorde at hun ikke fikk sove så godt. Trilleturer hjalp litt her da, men aller best hjalp det å bli vippet i vippestolen(helt til storebror kom og vekket henne).
Nå som hun er 13 uker sover hun bedre, sover lenge på tur og oppe på stille soverom, men får også til litt lengre dupper nede nå som hun er mer vant til storebrors bråking ;)
Sover faktisk fra 20 til 7 med mating kl 23 og 3 :)
 
Hva om du "utfordrer" ho mer når ho er våken (nå vet ikke jeg om du gjør det allerede da)? Jeg har iallefall brukt mye tid på å få mi til å såve, når ho kanskje bare ville ha oppmerksomhet og koz. Etter at jeg begynte å leke mer med ho, mageleietrening, snakke og synge til ho, leke med uroa osv, rett og slett fått ho mer sliten så syns jeg nå hun sover bedre dupper på dagen, 1 litt lengre som regel. Mi er 2 mndr nå, og hadde vel noen urolige dager rundt 4-5ukers alder hun også, etterfulgt av såvedøgn, men varer det lengre kan du jo f.eks prøve dette? Er ikke så lett å skjønne hva de vil bestandig, men ho her såver vertfall bedre når ho er litt sliten, værre å få ho til å såve hvis ho rekker å bli overtrøtt..
 
Det var som å lese en beskrivelse av jenta mi:p Kun korte dupper i vogn eller bæresele her..er våken hele dagen:wideyed: Dersom jeg bruker tid på å få henne til å sovne igjen på soverommet etter morgenamming i 6/7/8 tiden så kaan hun sove to timer til iblant. Er 7 uker, så håper på bedre soverutiner på dagtid etterhvert:sorry: Stimulerer masse i våkrn tilstand, men hjelper ikke. Klinkekule-øyne fra morgen til kveld. Sovner i 23-00.30 tiden.,,
 
Back
Topp