Søvn??

Klaramor

Elsker forumet
Jeeez... Jeg som trodde jeg var trøtt når jeg var gravid!! Herregud så trøtt jeg er nå... Amming hver 3 time på natta og masse byssing og bæring før hun faller til ro.. Føler jeg ikke sover lenger jo! Det tærer litt på kjenner jeg! :o

Noen som har gode tips til å få litt mer søvn om natta?

Huff så slitsomt... Hvis det er noe trøst så venner man seg til det etterhvert. Min eldste våknet ca hver 2. time om natta til han var 3 1/2 (hald deg fast) ÅR! Sov når du kan, enten det er dag eller natt. Kan du ligge istedet for å sitte, så gjør det! Det hjelper faktisk. Og den beste trøsten av alt, EN god natt gjør opp for 10 dålige netter.

Får hun noe smokk? Om ikke så kanskje det hadde vært greit å sett om hun falt til ro på egenhånd med smokken :)

Hun får smokk, men det hjelper ikke. Hun vil sove inntil meg ellers blir hun stressa.. Og begynner å gulpe.. Så må jeg skifte på henne og laken og alt som er... Dæven, dette er slitsomt!

Hvordan er rutinene deres for natta og kvelden?

Hun får smokk, men det hjelper ikke. Hun vil sove inntil meg ellers blir hun stressa.. Og begynner å gulpe.. Så må jeg skifte på henne og laken og alt som er... Dæven, dette er slitsomt!

Hvordan er rutinene deres for natta og kvelden?
Ok, hørtes slitsomt ut... Her legges hun i egen seng på kvelden, jeg gjorde ikke det med nr 1 og angret veldig når vi skulle avvenne både amming og soving i min seng.. Nr 2 ble lagt i egen seng fra dag 1 og jeg har ikke angret ett sekund. Hun er nå 4 år og legging har alltid vært en drøm, sovner lett av seg selv etc..
Nå med nr 3 så er det i egen seng og amming på hennes rom. Vi prøver oss frem med smokk, og merket med en gang at sugebehovet er stort!!

Huff det hørtes slitsomt ut. Jeg er også oppe ca hver 3 time, og hver gang tar det en times tid med amming, skifting og så å falle til ro igjen. Men noen netter er bedre enn andre. Jeg prøver å amme henne i 11 tiden, så legges hun i babynest i sengen vedsiden av meg, da hvis jeg er heldig kan hun sov til halv tre/tre før hun våkner. Hun får smokk hun også, det hjelper en del. Nå har hun hatt masse mageknip de siste dagene/nettene og da er det lite som hjelper utenom å bli båret og busset og da hender det hun får sove litt på brystet mitt for det hjelper av og til. Og så prøver jeg å sove en times tid i løpet av dagen, ikke hver dag det går og jeg merker stor forskjell på de dagene jeg ikke har fått sovet på dagen, da sitter tårene løst og jeg er forferdelig sliten.

Kjøp slik tisselaken som kan klippes i mindre biter (her har de det på prinsesse). Legg det i senga under puppene dine sammen med en håndduk oppå. Da trenger du kun bytte håndduken når hun gulper/puppene lekker.

Bruker også gulpeklut/håndduk under hodet til babyen.

Jeg gidder ikke bytte sengeklær fordi det er melk/gulp på de. Da får jeg heller sove litt ekkelt ett par mnd.

Mine tips er babynest eller bygg opp rundt babyen med rullede håndduken/tepper/dyne . Vesla sover kjempe godt oppi det. Babyene vil helst ha ting tett rundt seg. Storebror var et sabla styr med før vi "bygde" han inn:p

Funker det ikke, gjør det du kan for at du får sove. Drit i alle anbefalinger og formaninger!:)

Og ja, sov på dagen når babyen sover! Slik sover vi på dagen!

ImageUploadedByBV Forum1428844068.923340.jpg

Og jeg gidder ikke bytte nattdrakt hvis hun ikke er søkkvåt.:D

Back
Topp