Søvn

Aprilsnar2014

Glad i forumet
*MIA*
Hvor mye sover babyene deres om natta? Og våkner de ofte?

Her er det mye opp og ned. Tulla har vært så mye syk, har lite å sammenligne med..
 
I natt har vi hatt ei god natt :) Sovna ca kl 20, våkna igjen 21. Sovna etter 5 min og våkna kl 23.30. Måtte få ei flaske melk og fikk deretter hosteanfall. Tok 20 min før hun sovnet, men hostet i en times tid i søvne. Sov til 04.50 og kom da i vår seng. Fikk pupp og sov videre til kl 08.15.
Vi har nettopp byttet rom slik at hun nå deler med storebror dom er 23 mnd eldre. Han sover som en stein om natta, så våkner heldigvis ikke når hun begynner å gråte. Vi jobber nå aktivt med å få henne til å sove hele natta i sin seng, men det er litt av en prosess. Første vi må gjøre er å slutte helt med puppen, og det skal gjøres i helga :)
 
Her et alt kaos og vært det siden før jul. Hun har hatt løs mage og magevondt og flere forkjølelser, mye hosting om natten. Kastet opp flere ganger i uka om natten, vi venter på time hos barnelegesenter..

I natt la vi henne klokken halv åtte og hun våknet igjen klokka ni,lys våken. Sovnet kl 11. Surving klokken ett pga smukk. Fikk mme en gang i løpet av natten og våknet klokken åtte. Fikk da mme igjen. Sovnet nå klokken ti. Men, det må jo bli for lite søvn?? Sove fra 23-08?? Forrige natten sov hun fra 02-09... Heldigvis sover jeg litt når hun sover, men veldig lite egentid...
 
Her et alt kaos og vært det siden før jul. Hun har hatt løs mage og magevondt og flere forkjølelser, mye hosting om natten. Kastet opp flere ganger i uka om natten, vi venter på time hos barnelegesenter..

I natt la vi henne klokken halv åtte og hun våknet igjen klokka ni,lys våken. Sovnet kl 11. Surving klokken ett pga smukk. Fikk mme en gang i løpet av natten og våknet klokken åtte. Fikk da mme igjen. Sovnet nå klokken ti. Men, det må jo bli for lite søvn?? Sove fra 23-08?? Forrige natten sov hun fra 02-09... Heldigvis sover jeg litt når hun sover, men veldig lite egentid...
Hvordan sover hun på dagtid? Min sover bare 1 dupp, alt fra 30 min til 1,5 time. Sover hun mer enn det så er det vanskelig på natta. Her reagerer hun på både gluten, melk og tomat som vi vet om, så mistenker at hosting om natta kan være astma. Har hosta masse siden tidlig i høst her, hatt runder med vannkopper, forkjølelse og tette lunger pga virus. Håper våren har med bedre immunforsvar når den kommer :)
 
Vesla legger seg kl 18:30 og sover til 07:30 hver dag. Sånn har det omtrent alltid vært, med inntak av noen få dager hvor hun har våknet litt tidligere, ved 06-07 tiden.

Så sover hun 2-3 timer på dagen og 45 min Ved halv tre tiden.
 
Her legges han mellom 20.30 og 21.00 og sover i min seng med meg hele natten. Han våkner 2-3 ganger for å få litt melk, men er ikke mye han drikker før han slokner igjen.
På slike vanlige netter sovner vi fort begge to igjen og står så opp mellom kl 07.30 og 08.00.

På de litt dårligere nettene så gråter han i søvne og drømmer masse, så jeg må ta han inntil meg og han må sove på armen min for å klare å sove godt igjen. På sånne netter så er det mye oppvåkning og det eneste som hjelper er at jeg er der. ♥
Med mindre det er pga sykdom, så er det alltid sånn det blir når han enten har ekstra mye å fordøye følelsesmessig/masse inntrykk, eller han holder på å lære seg noe "stort" og nytt (type et ord, en motorisk ferdighet osv).
 
Back
Topp