Søvn

♥Tullerusk♥

Surrehue
Januarskatter 2015
Så lei at det går par timer mellom måltidene. Rekker ikke å lukke øya før det er mattid.

Heldigvis har han begynt med et søvnmønster nå, så håper det forsetter.

I natt ble det bare 1,5-2 timer søvn. Fått sovet 1,5 nå. Må ha mer søvn. Brukt 1 time på amming med litt opphold innimellom.

Hvordan er det hos dere?

vesla hadde økedøgn igår, men sov heldigvis greit om natta. Har vært kjempe heldig og fått en jente med et godt sovehjerte. Vekker meg max 3 ganger om natta, gjerne mindre, og det går 3-4t mellom hver gang :) krysser fingra for at det fortsetter sånn! Sover ikke så veldig mye (lenge) på dagen, kan holde seg våken i 3t før ho sovner igjen. Spiser veldig bra og jeg har masse melk (som jeg kommer til å donere vekk litt av). Ho hadde lagt på seg litt over 400g på 12 dager så jeg fikk klarsignal om at det var helt greit at ho sov gjennom natta ;)

vesla hadde økedøgn igår, men sov heldigvis greit om natta. Har vært kjempe heldig og fått en jente med et godt sovehjerte. Vekker meg max 3 ganger om natta, gjerne mindre, og det går 3-4t mellom hver gang :) krysser fingra for at det fortsetter sånn! Sover ikke så veldig mye (lenge) på dagen, kan holde seg våken i 3t før ho sovner igjen. Spiser veldig bra og jeg har masse melk (som jeg kommer til å donere vekk litt av). Ho hadde lagt på seg litt over 400g på 12 dager så jeg fikk klarsignal om at det var helt greit at ho sov gjennom natta ;)

Lucky you :D savner sove baby. Eller har jo det, men bedre om han sover litt mer i mellom øktene. Begynt å bli litt mer våken her, men sover veldig mye enda.

Lucky you :D savner sove baby. Eller har jo det, men bedre om han sover litt mer i mellom øktene. Begynt å bli litt mer våken her, men sover veldig mye enda.
;) det skjønner jeg godt, trenger all den søvna vi kan få :) krysser fingra for at det bedrer seg for din del

Gutten min har begynt å vær met våken på dagen men er klistret til meg hvis vi ikke eg ute på noe. Får flaske på kvelden så kan gjerne sove fra 11 tiden når vi legger oss og han gjerne har fått en flaske til 3 tiden før han vil ha mat igjen. han har som regel sovnet igjen etterpå og våknet igjen en gang mellom 5 og 7 for mer mat før han sover videre. Men siste par netter har han våknet i 3 halv 4 tiden og vært lys våken til 6-7 tiden. Da vil hun ha mat (både amme og flaske), kos, gjerne en ny bleie etc. Sovner som regel igjen og sover til 9 tiden

Føler med deg! Her virker lillesnuppa nærmest umettelig, det går sjelden mer enn to timer mellom hver amming, ofte mindre. Det hender jeg ser på klokka om natta og til min store glede oppdager at det har gått tre timer siden vi sovna (hun og jeg sover i samme seng, mannen på gjesterommet), men det er slett ikke hver natt. Så om nettene er det en 2-3-timers soveøkt først på natta om jeg er heldig, og noen dupper på en times tid etter dette. Har på følelsen av at fra kl 03.00 og til vi står opp går det i amming og smådupping, så er passe groggy til frokost... :p Må si jeg gleder meg til hun spiser litt sjeldnere og sover i flere timer i strekk.

Hva slags søvnmønster har gutten din begynt med?

Her sover vi 4 timer på natta, får mat, og sover til vi skal kjøre storesøster i barnehagen :-) veldig deilig, hun får mat bare en gang om natta, vekker henne ikke for det. Håper det fortsetter sånn.
Håper du får sove litt snart, trått uten søvn :/

Jeg prøver å sove når han sover, en del på dagtid også. Hvis ikke hadde jeg blitt rusk. Den første uka sov jeg nesten ingenting, og da ble jeg rar i knotten. Men ammer ca hver tredje time på natta (kan strekke seg til fire timer, det er himmelsk).

Føler med deg! Her virker lillesnuppa nærmest umettelig, det går sjelden mer enn to timer mellom hver amming, ofte mindre. Det hender jeg ser på klokka om natta og til min store glede oppdager at det har gått tre timer siden vi sovna (hun og jeg sover i samme seng, mannen på gjesterommet), men det er slett ikke hver natt. Så om nettene er det en 2-3-timers soveøkt først på natta om jeg er heldig, og noen dupper på en times tid etter dette. Har på følelsen av at fra kl 03.00 og til vi står opp går det i amming og smådupping, så er passe groggy til frokost... :p Må si jeg gleder meg til hun spiser litt sjeldnere og sover i flere timer i strekk.

Hva slags søvnmønster har gutten din begynt med?

Han har begynt å sove fra 23 ca til neste måltid. Alt fra 3-4 timer der, men jeg er så dum at jeg ikke tenker over det der og da og ikke legger meg :(:P i natt spiste han i 3-4 tiden og sov til 6.

På dagen varierer det veldig.

Her sover han foreløpig mye, men han tar ikke natta før i halv ett-tida. Spiser mange små måltider fra i ti-tiden, så jeg kommer meg jo aldri i seng. Håper det går seg til etterhvert, for når pappaen skal tilbake på jobb om en uke må vi opp når storesøsknene våkner - gjerne før sju!

Back
Topp