Søvn..

Mh90

Forelsket i forumet
Assistert-jentene
Hei :) jeg er er ikke den som har skrevet mest her inne, men har fulgt med hele tiden og lest masse her :)

Flere enn meg som begynner å sliter veldig med å sove om nettene? Jeg finner ingen behagelige måter å sove på både pga mage og bekkenet på tross av ekstra dyne og puter i senga :P Huff, kjenner jeg begynner å bli veldig lei nå.. Termin til fredag 6/2, men det føles veldig lenge til nå og sannsynligheten for å gå over er jo ganske stor ! Men men får ikke gjort stort annet enn å vente spent på at noe skal skje :)

Last edited:
Sliiiiter her også med søvn :( Har ikke hatt ei god natt siden juni!! Men nå de siste ukene er det blitt vondt :( - det eneste negative å nevne med hele svangerskapet er faktisk nattesøvnen- ellers har formen og alt vært topp! Gleder meg til babyen kommer ut <3 - satser på kvalitetssøvn mellom ammingen :) er nok tross alt mere enn den søvn jeg har nå for tiden :(

Men samtidig er det rart hvordan kroppen tilpasser seg.. Hadde denne dårlige søvnen vært før jeg ble gravid, ville jeg SLITT veldig med trøtthet på dagtid... Er jo trøtt nå for tiden, men ikke på samme måte...

Ja vi får håpe vi får sove litt bedre mellom ammingen :) som du sier så tror jeg all søvn er bedre enn den vi får nå :)

Ja rart hvordan kroppen tilpasser seg, jeg er overraskende lite trøtt om dagen med tanke på hvor dårlig jeg sover :P

Samme her :( Våkner flere ganger om natta for å opp å tisse, vondt å snu på seg og jeg våkner også av hver minste lille lyd :(

Tja, jeg sliter med å sovne, men sover ganske godt. Sover gjerne to og tre timer på dagtid i tillegg til om natten. Så akkurat nå trenger jeg visst masse søvn.

Samme her også! Våkner når jeg må snu meg pga vondt bekken, så må jeg på do osv. Men som de andre sier så tror jeg at selv om vi skal amme på natta osv fremover så tror jeg søvna mellom slagene blir bedre enn den vi har nå. Pluss at da er det lurt og sove på dagtid sammen med babyen også :-)

Sliter med det samme jeg også. Må nesten sitte å sove, pga bekkenet klarer jeg ikke å ligge for lenge på sidene også får jeg ikke puste ordentlig hvis jeg ligger på ryggen. Hele senga mi ser ut som en fort fyllt med puter og dyner :p det har den gjort en stund også. Prøver å sove på dagen hvis jeg kan det, for å være uthvilt så mye som mulig. Nå har vi ikke lenge igjen :)

Sliter jeg også. Nå er jeg ni dager over termin da, så den siste uka har det vært helt ekstremt. Må ofte ha hjelp til å snu meg i senga eller komme meg opp, så det er mildt sagt tungt :p Blir liggende mye i samme stilling og får vondt i rygg og hofter, tungt å puste også. Prøver å sove mest mulig på dagtid, jeg tenker at de neste månedene blir uansett ikke tiden å kjempe for "normal" døgnrytme så er like greit at den er ødelagt allerede ;)

Får mange rare blikk når jeg sier at jeg gleder meg til babyen kommer så jeg får sove! Godt å se at flere av dere tenker det samme :D Skjønner jo at det blir mye nattevåk og ikke så mange timer sammenhengende, men tror jeg kommer til å sove myyyye bedre når jeg først sover :-)

Jeg får sove men det hjelper jo ikke særlig når jeg aldri føler meg uthvilt :p Er så sykt trøtt hele tiden

Sliter jeg også. Nå er jeg ni dager over termin da, så den siste uka har det vært helt ekstremt. Må ofte ha hjelp til å snu meg i senga eller komme meg opp, så det er mildt sagt tungt :p Blir liggende mye i samme stilling og får vondt i rygg og hofter, tungt å puste også. Prøver å sove mest mulig på dagtid, jeg tenker at de neste månedene blir uansett ikke tiden å kjempe for "normal" døgnrytme så er like greit at den er ødelagt allerede ;)

Får mange rare blikk når jeg sier at jeg gleder meg til babyen kommer så jeg får sove! Godt å se at flere av dere tenker det samme :D Skjønner jo at det blir mye nattevåk og ikke så mange timer sammenhengende, men tror jeg kommer til å sove myyyye bedre når jeg først sover :-)
Helt enig. Vet ikke hvor ofte jeg hører : "du må ikke tro du får sove når babyen kommer heller!!" vel, jeg får kanskje sove litt bedre mellom slagene, for nå kjennes det ut som at jeg får null søvn...

Sover dårlig jeg også. Opp flere ganger per natt for å gå på do, våkner hver eneste gang jeg har behov for å snu meg, og har som oftest en times tid midt på natten hvor jeg ikke får til å sovne.

Gleder meg til baby kommer ut så det blir mer behagelig å ligge, men samtidig så vet jeg jo at man sover lettere når man har baby ved siden av seg, så hvor mye bedre søvnkvaliteten blir er jeg usikker på. Husker ikke hvor opplagt jeg følte meg etter en natt med nyfødt baby, men var definitivt MYE mer sliten i perioder hvor det var mye nattevåk i tillegg til amming. :) Det skjedde ikke før rundt tre måneder, fem måneder og åtte måneder da. Så fikk jo mange greie netter før den tid.

Helt enig. Vet ikke hvor ofte jeg hører : "du må ikke tro du får sove når babyen kommer heller!!" vel, jeg får kanskje sove litt bedre mellom slagene, for nå kjennes det ut som at jeg får null søvn...

Ikke sant! Bare det å slippe at noen knuser et ribbein hver gang jeg holder på å sovne :D Greit at det er jeg som må stå for ammingen, men det blir nok litt enklere å få fred når hun er utenfor magen likevel tror jeg. Skal bli så godt at mannen (eller noen andre) kan bære, bysse eller trille litt så jeg får en liten blund helt alene!

Ikke sant! Bare det å slippe at noen knuser et ribbein hver gang jeg holder på å sovne :D Greit at det er jeg som må stå for ammingen, men det blir nok litt enklere å få fred når hun er utenfor magen likevel tror jeg. Skal bli så godt at mannen (eller noen andre) kan bære, bysse eller trille litt så jeg får en liten blund helt alene!
Ja, og sånn tror jeg det er også. For nå så er alt så tungt og vondt, og ingen andre kan ta over litt så vi kan sove. Men det går jo faktisk an når de kommer ut :) sier jo ikke at ting ikke blir tungt da også, men den søvnen er forferdelig å være foruten :(

Våkner mye her også pga bekkenet og do besøk, i tillegg har minste jenta hatt feber siste dagene så hun har ligget å sparket meg i ryggen og vært urolig i tillegg:p Hun våkner dessuten ofte for tiden så blir spennende når babyen kommer:p Hun på snart 6 sover for det meste godt heldigvis:) Men trenger søvnen min på dagtid før de blir hentet i barnehagen så jeg er mer opplagt da:)

Jeg sover vanligvis 22-00, 02-04, 05-06 og 08-12 og selvfølgelig 17-18:30. Helt ødelagt! Men natt til i dag sov jeg faktisk 00-05 og 06-10 :-D og ingen middagshvil! Men nå er kroppen trøtt, og ikke hodet :-(

Jeg sover vanligvis 22-00, 02-04, 05-06 og 08-12 og selvfølgelig 17-18:30. Helt ødelagt! Men natt til i dag sov jeg faktisk 00-05 og 06-10 :-D og ingen middagshvil! Men nå er kroppen trøtt, og ikke hodet :-(
Aarg, det er det mest irriterende, når hodet og kropp ikke samarbeider om trøttheten. Godt du har fått sovet en del timer sammenhengende i natt, da! Håper det gjentar seg denne natten og :)

Aarg, det er det mest irriterende, når hodet og kropp ikke samarbeider om trøttheten. Godt du har fått sovet en del timer sammenhengende i natt, da! Håper det gjentar seg denne natten og :)
Jeg ligger vel egentlig å tenker på hvor fornøyd jeg er med alt jeg har fått gjort i dag :-P besøkt jobben, handlet, ommøblert og jeg fikk faktisk ryddet alt rotet jeg hadde laget underveis :-D og på toppen av alt så var sambo fornøyd, for stuen ser myyyye større ut :-D :cool:

Back
Topp