søvn

K.L#

Forumet er livet
Septembermødre <3
Marsmellows-15
Hvrdan er deres søvn edret seg etter du ble gravid?
Jeg sliter noe voldsomt med å få sove! sover ikke på natten, og prøver legge meg nedpå om morningen når huset er tomt, men klarer likevel ikke sove.... :( Kroppen er super overtrøtt, og hode begynner å fungere deretter :P I dag satt jeg meg opp i sengen kl 7 og bare gråt. Mannen mente jeg burde prøve sove i et annet rom, men nope.. ingenting funker.... Har ALTID sovet som en stein! fra 22-07.... Hva skjedde???

Våkner flere ganger om natta. Må snu meg fordi det er vondt i skulder eller hofte. Jeg ligger veldig rolig så stivner litt. Hver gang jeg snur meg er det full fest i magen :P Kan også ligge våken lenge før jeg sovner igjen.

Jeg sovner fort, men våkner flere ganger om natten for å gå på do, spesielt i helgene. Da våkner jeg gjerne 6 xD klarer å sovne igjen

Sist gang jeg var gravid sov jeg elendig og det var utrolig slitsomt. Sov ikke rundt en eneste natt gjennom hele svangerskapet. Denne gangen har jeg gravidpute (comfort u) og sover utrolig mye bedre! Sover faktisk bedre nå enn jeg gjør til vanlig også. Anbefales virkelig! :)

Sniker fra mai kameleon hvor har du kjøpt gravid puta hen er 15 uker å sliter allerede med å sove pgr av bekken osv....

Våkner x antall ganger per natt, men klarer å soive på dagtid npr jeg har fri. Det hjelper no på!!!!

Dårlig med sammenhengende søvn. Våkner flere ganger og sliter med å sovne igjen. Så sliten og prøver å ligge litt lenger de dagene jeg har mulighet for å ta igjen litt søvn.

Akkurat nå er jeg forkjøla og har veldig vondt i kroppen, så nå er det dårlig søvn gitt!

Sov kjempe godt sist svangerskap, dette sover jeg mye dårligere.
Men er over halveis nå så tror ikke jeg kommer til å bruke penger på en gravidpute :)

Sover helt elendig her og, våkner hver gang jeg må snu meg fordi armene/skuldrene dovner vekk, og får vondt i hoftene. Og går på do en gang hver natt minst. I tillegg er vi sååå "heldig" å ha en skikkelig morgenfugl/nattfugl treåring som våkner tiiiiidlig nesten hver morgen, OG flere ganger om natten.... :P

"Fordelen" min er at jeg sover like dårlig til vanlig (våken flere ganger om natten, opp for å gå på do noen ganger, snur meg mye og sover veldig lett), så jeg merker egentlig ikke så stor forskjell. Men er alltid ekstra trøtt på vinterhalvåret pga. mindre lys, og i tillegg er det vanskeligere å finne en behagelig liggestilling nå.
Har ikke fått så mye mage enda, men nok til at jeg synes det er ubehagelig å ligge på magen. Og det er selvfølgelig min favorittsovestilling til vanlig...

Våknet 04.30 i dag. Ikke sovet siden. Altfor tidlig:(

Sover veldig dårlig for tiden :-( Våkner hver gang jeg prøver å snu meg pga smerter i bekkenet. Må også opp på do en del ganger...Og de nettene jeg faktisk ligger an til å få litt søvn er det som oftest en unge eller to som kommer krypende ;-)

Tar lang tid før jeg sover, da jeg aldri finner en god stilling å sove. Jeg sover ellers bare på magen. Men nå er magen "i veien" så sliter med å sove pga det Men mini er helt rå på å være aktiv så er vel litt det også.

Pga overnattingsbesøk sov jeg på sofaen i natt. Sov dritgodt, mest fordi jeg ikke fikk besøk av en sprellemann2åring midt på natta.

Sover nok samme som sist svangerskap. Men forskjellen nå er at det ikke er smerter som holder meg våken, er er 4 åring som kommer inn om natten+ babyen i magen våkner til liv hver gang jeg snur meg/våkner litt...

Back
Topp