søvn

Sovner i 18-17 tida og våkner i 5-6 tida. Mat ca hver 3-4 time om natta. Sover en lur på 3 timer på dagen + en powernap på 30-45 min :)

Fant fram denne tråden igjen :) Hvordan er det med deres små nå? Stella har drevet med powernaps på dagtid, 2-3 stykk på 20-45 min. Er i seng kl 18 (!), en flaske i 4-5 tida og står opp 7. Har aldri våkna noe særlig på natta før de siste dagene. Nå må jeg inn flere ganger om natta for å gi sutten og kosen! Utviklingssprang kanskje? Eller tenner på gang..? Klina til med en 2timers lur i går formiddag, og nå har ho sovet en time alt.. Ho er litt forkjøla om dagen, så det kan jo være derfor det er litt endring i mønsteret/kaoset :)

Våken rundt 7.30 cirka. Sover 1.5 timer til to timer fra 9. Ny dupp fra 12.30/13 til 14/14.30. Så en dupp fra 16-17 cirka. Legger seg 19.00, enten sover han hele natta til 7.30. Eller så våkner han i 5-6 tiden å får en flaske før han sover videre til 7.30. I det siste har han kunne funnet på å sove den andre duppen helt frem til 15. Jeg testa da om jeg kunne droppe siste duppen og ha han våken fra 15-19 men det var totalt uaktuelt. Ble bare sutring fra 17 og utover. Så nå vekker jeg 14.30, så han får sovet siste duppen fra 16.

Lillemor er så festlig om dagen (se egen tråd..).. såeh.. vi er våkne fra 5-6, hun er klar for å sove igjen mellom 7 og 9, sover da 1-2,5 time, våken et par-tre timer, sover igjen en times tid, og må som regel ha en powernap fra rundt 16 til 16.30. Legges 18.30. Har fått en tann og en til på vei, styrer og kaver noe veldig, ruller rundt i senga når hun våkner og holder texas på morgenkvisten.. så joda, the joys of babies..

Her er det anarki! Prøver å lage system, men det går ikke helt.
I går sov hun nesten 3 timer første duppen, dagen før bare 40 min.
Det systemet jeg prøver å ha er:
Første dupp 2 timer etter hun står opp
Andre dupp 3 timer etter første dupp

Hvis hun har sovet lite de to første duppene prøver jeg å få til en tredje. Det går en sjelden gang.
Hun sover best hjemme i senga si, men kan slå til med halvannen time i vogna, selv om vi går av og på bussen.

Men hun legger seg før 19 hver eneste kveld uten unntak.

Prøver meg på system og rutiner jeg og, men funker ikke alltid.

Første dupp 2-2,5t etter at han har stått opp. Neste kanskje 3,5t etter forrige, men det kommer jo veldig an på hvor lang den første er.

På kvelden er det grøt kl 18, og i seng ca 18:30. Sover som regel før kl 19. Men våkner ofte! Hver time omtrent fra 19-22, så kanskje annenhver etter det.

Fant fram denne tråden igjen :) Hvordan er det med deres små nå? Stella har drevet med powernaps på dagtid, 2-3 stykk på 20-45 min. Er i seng kl 18 (!), en flaske i 4-5 tida og står opp 7. Har aldri våkna noe særlig på natta før de siste dagene. Nå må jeg inn flere ganger om natta for å gi sutten og kosen! Utviklingssprang kanskje? Eller tenner på gang..? Klina til med en 2timers lur i går formiddag, og nå har ho sovet en time alt.. Ho er litt forkjøla om dagen, så det kan jo være derfor det er litt endring i mønsteret/kaoset :)

Nøyaktig slik er det her også.
Bare at hun ikke får flaske i 4-5 tiden så stemmer alt. Sov også en lur på 2timer igår ellers går det i lurer på 20-45min.

Sovner stortsett kl 18 og våkner 07-0730.

Våkner av og til kl 0400 og må gi henne sutten. Jeg tror ikke hun er våken da, det virker ikke sånn.

Legger kl 19
Oppe et par turer å gir smokk
(Har soverom i 2 etg, derfor uttrykket oppe :) )
Flaske en gang mellom 22-24 alt etter når han finner ut han vil ha.
Så står vi opp i 7-8 tiden.
( er inn å setter i smokk et x antall ganger, varierer fra natt til natt )
Så våken 1,5 t
Dupp på 2 - 2,5 t
Så en dupp fra 13 -14
Hvis han er trett har han en dupp rund kl 16 men ikke alltid.

Her er dagsovingen en utfordring for tiden! Prøver desperat å få inn noe rutiner, men det er jammen ikke lett - noen dager funker det, andre ikke!
Mini våkner stort sett i 6-7-tiden og første hvil blir ca 2,5 time etter han våkner, den hvilen pleier å vare i 30-40 min. Så blir andre hvil ca 2,5-3 timer etter han våkner fra første hvil, den pleier også bare være 30-40 minutter. Noen dager får vi inn en tredje hvil, men andre dager ikke. Han legger seg 18.30 og sover frem til ca 4-5 tiden å får pupp da, for så å sove til 6-7. Må gi smokk noen ganger i løpet av natta.

Back
Topp