Søvn

LilleM.M

Andre møte med forumet
Lurer på hvordan deres barn på ca 4 mnd sover, både på dagen og på kvelden/natten.

Min sover gjerne 3 ganger på dagen, alt fra 30 min-3 timer (oftest 1-1,5 t)

Ellers har vi funnet ut at kl 21-22 er den beste tiden å legge henne på, og da kan hun sove til ca kl 9-10 dagen etter (men kan våkne hver 2.-3. time for å få litt pupp.)

Jeg savner å ha sammenhengende søvn, er det noen som har erfart at nå som babyen har blitt litt eldre, at de sover mindre på dagen og dypere på natten? For vi er tydeligvis ikke helt der enda... :)
 
Mi er 3 og en halv mnd. Før vaksinen sov hun sammenhengende mellom 22.00 til 07.00.Men etter vaksinen vil hun ha pupp hver ca 3-5. time. Nå sover hun mellom 22.00 til ca 12.00 med mat imellom. Og på dagen har hun ennå ikke faste tider hun sover på men har 2-3 dupper.1 varer i fra mellom 30 min til 3 timer.
 
Emma har ikke helt kommet i soverutine men vi jobber med saken.
De siste dagene har vært veeeldig fine og jeg håper hun fortsetter sånn.
Ca kl 7 våkner etter nattesøvn.
Er våken to timer
Sover så kl ca 9 - 12
Er våken to timer
Sover ca 14 - 17
Er våken til ut på kvelden. Tar noen ganger en 15 min dupp i løpet av disse våkentimene.
Kl ca 23 sovner hun for natta og sover da til ca 7 dagen etter med et puppemåltid i løpet av natta.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Her har det blitt ca sånt:

Får siste måltid kl 19
Legger seg for natten mellom kl 19:10 og 19:30
Våkner i løpet av natten ca hver 3. - 5. time for å amme. (hvilket vil si 2 måltider på natten)
Står opp for dagen kl 7
I løpet av dagen er hun våken mellom 1 1/2 og 2 1/2 timer mellom hvilene, og har som regel 3 hviler i løpet av dagen på ca 40 min - 1 time hver. Holder på å prøve å jobbe disse hvilene inn på litt mer faste tidspunkt.

Hun er nå 3 1/2 mnd gammel.
 
Vi har det ganske likt som dere, bortsett fra at han sover lengere på natta. Er 3,5 mnd.
 
Jacob er 4 mnd idag. Siste halvanna måneden har han sovet mellom 8-11 timer sammenhengende kvar natt. På dagtid sover han ca 3-5 timer spredd utover dagen. Varierer veldig fra dag til dag. Pleier ha en lang blund etter frokost, så er det ca halvtime tilsammen mellom kvar mating.

Var litt bekymra ei stund sida han sov så lenge uten mat om natta, men han følger kurven sin heilt perfekt, så HS seier det er berre å nyte det. :)
 
Takk for svar alle sammen!
Det virker som om de fleste babyer sover ganske lenge sammenhengende på nattan. Dere er heldige. :)

Min våkner forsåvidt ikke helt, så fort hun får puppen (ammer henne liggende) så sovner hun ganske kjapt. Hadde hun bare tatt smokk, så hadde det nok vært enklere... Vet ikke helt hvordan jeg skal avvene henne til å ikke bruke puppen som smokk..
 
Frøken min er 4 mnd og sover svært lite på dagen :/ kanskje 1,5 t..

Hun legges ca kl.19 og våkner for mat en eller annen gang mellom kl.2230-0030. Og igjen mellom 0330-07. Spørs når hun våkner første gang :p

Men i natt våknet hun hver 3-4time...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Min jente har i det siste begynt å våkne hver 2.-3. Time om natten. Hun får litt pupp og sovner igjen med en gang etterpå. Før sov hun i ti timer med to amminger ca. (Hun bruker smokk men kun pupp som teller når hun våkner, etter litt pupp kan jeg putte smokken inn igjen:))
Aner ikke hvorfor hun plutselig våkner så mye men har noen tanker om det.
Om det klør i tannebissene, men det tviler jeg på.
At hun ikke lenger ligger hele kvelden og drikker slik som før, nå ammes dt kjapt og sjeldnere, og hun bruker masse energi på leker og stimuli.
Tror mest det er fordi hun faktisk er sulten. Jeg gav henne erstatning en kveld og da sov hun som en Stein i fem timer. Babyen min er ganske stor 3,5 mnd ca 7700 kg og 64-65 cm.
Tror kanskje du burde introdusere grøt hvis du tenker det er det som er årsaken. Det skal jeg for tror ikke melken min holder så lenge rett og slett, den er for "tynn"? :p
Dette ble langt, men kan kanskje si at det ofte er slik med brystbarn fordi den ikke er like tung som mme:)
Vent til du begynner m grøt, da blir nok nettene slik vi drømmer om :D
 
Jeg har allerede begynt å gi henne grøt på kvelden, men merker ikke noe særlig forskjell... I natt sov hun faktisk ganske greit, men da lot jeg henne ikke sove så mye på dagen. Men jeg synes jo at det og kan bli litt feil, da babyen må få sove når hun vil, ellers blir hun bare litt grinete på dagen..

Hun har stort suttebehov på nattan virker det som, og siden hun da ikke tar smokk, må jeg ty til puppen, og det er slitsomt..
Kanksje om hun hadde hatt smokk i munnen konstant at hun da ville sovet lenger... ? Men det får jo jeg aldri vite så lenge hun ikke tar smokk... :)
 
Ja de finner fort søvnen igjen selv med smokk om de skulle våkne litt. Jeg brukte to måneder på å få henne til å ta smokken. Har du gitt opp eller vil du ikke hun skal ta smokk?:)
Jeg merker stor forskjell på søvnen med smokk. Sover lenger og bedre! :) Håper det bedrer seg for dere!:)
 
Her er minsten 4, 5 mnd og han legger seg ca 20 00, spiser 1-2 ganger iløpet av natten og står opp i 0630-tiden.

På dagtid har han mange korte dupper (1/2 - 1 t). Han er kun våken i ca 1t, max 1, 5 t før han må hvile litt igjen. Så det blir noen dupper iløpet av dagen!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Ja de finner fort søvnen igjen selv med smokk om de skulle våkne litt. Jeg brukte to måneder på å få henne til å ta smokken. Har du gitt opp eller vil du ikke hun skal ta smokk?:)
Jeg merker stor forskjell på søvnen med smokk. Sover lenger og bedre! :) Håper det bedrer seg for dere!:)

Nei, vi har absolutt ikke gitt opp med å lære henne smokk.. Vi har kjøpt alle mulige typer av smokk og t.o.m med morsmelk på, men spytter det ut igjen. :)

Vi får bare smøre oss med litt tålmodighet! :)
 
Back
Topp