Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Fler enn meg som sliter med det å få sove? Når jeg endelig klarer det kan jeg sove noen timer, eller hele natten, om jeg ikke må på do å tisse.. Veldig irriterende når man vet man skal tidlig opp på jobb.. Spesielt når man blir sliten!!
Sliter her!!! Spesielt i forhold til at jeg må ligge på venstre side hele natten gjennom. Har kjøpt meg sovepute for gravide, det hjelper en del, men søvnen blir fort usammenhengende
Har ikke hatt en skikkelig natts søvn på rundt 2 mnder nå jeg :/ Legen sa at om det blir værre må jeg faktisk vurdere sovemedisin, men det vil jeg virkelig ikke :/ Ligger bare å dupper, og snur meg og vrir meg og har vondt i magen :/
Tips taes imot med stor takk!
Jeg sovner fort. Men hvis jeg våkner på natta er det verre. Da har jeg problemer med å sovne igjen. Må som regel sove et par timer på dagen også. Blir nok ikke bedre utover.
Anbefaler alle som får litt vondt i magen om natten om å forsøke å sove på venstre side. Har lest masse om det på nettet, og det er i forhold til blodgjennomstrømningen til morkaka blant annet, fått det anbefalt av jordmor også Fikk en del småkramper i magen da jeg sov på høyre side tidligere, men dette er helt borte nå som jeg sover på venstre side! Er en ganske stor overgang, men føler det er bedre for både meg og lillegutt i magen
jeg klarer bare ikke å finne stillingen! er vant med å ligge på magen, og de siste mnd har jeg kunnet det, men må ha ene foten som støtte liksom men nå går ikke det lengre, da får jeg vondt.. dette er skikkelig krise og om jeg får sove, så vokner jeg midt på natten, om må tisse.. så er det om igjen med å finne stillingen etterpå.. det går ikke!
Sist svangerskap hadde eg problem med det å våkne midt på natta, for så ikkje å få sove igjen, Denne gongen har eg kun hatt det sånn noken enkelt netter, og krysser fingrane for at det ikkje blir så hyppig som sist. Då låg eg gjerne våken både 2 og 3 timar før eg sovna igjen. Ofte flyr tankane avsted midt på natten, og då kan eit triks være å ha liggende papir og blyant på nattbordet, for å skrive det kort ned, så kan du ta det opp igjen dagen etterpå. Det hjalpe meg i alle fall litt. Så slapp eg å ligge å tenke alle tankar "ferdig" midt på natten. Soving på venstre side hjelper også syns eg! Har og vurdert å kjøpe stor ammepute som kan brukes som sovepute/avlastingspute for oss gravide fram til fødselen
Jeg har alltid sovet på magen, så jeg sliter med å finne en god stilling...
Og våkner flere ganger av at jeg har rulla over på magen og det gjør vondt. Våkner av at et bein har døvnet bort, eller at jeg er svimmel og uvel fordi jeg ligger på ryggen...
Dette skal nok bli et fælt slit fremover!
Jeg har begynt å våkne kjempetidlig, og skjønner ikke hva som er poenget med det??? Hvis man sliter med å sovne kan man bade i magnesiumsalt, hvis man er så heldig å ha badekar da. Ellers kan man ta et par magnesiumtabletter før sengetid, evt med et glass varm melk og honning til. Det finnes også sove-te, som kan virke beroligende, men jeg har ikke prøvd de selv. Bestemoren min drikker en sånn sove-te, og sier hun blir veldig døsig og trøtt av den, og derfor må drikke den like før hun skal legge seg, ellers sovner hun i godstolen
Ellers så vet jeg ikke om det er så mye man kan gjøre. Jeg lurer på om det er kroppen som øver seg på nattevåk? Som om det er så gøy å forlenge den perioden, liksom husker jeg var likedan med førstemann, og det ble litt verre mot slutten...
jeg tar magnesium tabletter. det funket i begynnelsen, men nå funker ikke de mer Varm melk med honning kan jeg ikke drikke for det lager slim, og jeg har astma som virkelig gjør meg tungpustet fortiden.. så melk og astma er gift
Den Siste måneden har jeg sovet dårlig om natten. Snur og vender på meg hele tiden, må tisse ihvertfall en gang om natten og våkner grytidlig hver dag. Veldig irritterende. Trøtt og sliten på jobb. Noen ganger får jeg til å sove litt etter jobb, det er deilig.