Søvn...

CCmil

Forumet er livet
Sensommerlykke 2017
Oktoberlykke 2019
Hvor mye sover nurkene deres? Sliter litt med å få noe rutine på søvnen her vi, noe som resulterer i sliten baby og sliten mamma :/

Lillemor her sover fra ca tolv på kvelden til rundt 4 så spiser hun ei god stund,sovner igjen og sover til rundt halv sju, spiser igjen og så sover hun til mellom ni og halv elleve så er det mer eller mindre slutt på søvn... Skal helst ligge på puppen og sover bare korte dupper på 10-15 min.

Det varierer, for å si det pent. Natt til i går sov han 7 timer i strekk, fra 00-07. I natt var han våken ihvertfall tre ganger. På dagtid varierer det like mye: noen dager er han kun våken hver 3:-4: time for mat og skift, mens andre dager sover han kun i fanget mitt..
I dag har vært en søvløs dag, så håper han sover godt i natt..

Det er vel lite rutiner å finne i søvnsyklusene på babyene frem til ca tre mnd, og mange har ikke mye til rutine det første året. Legg deg ned når baby sover og hvil. Får du ikke sove så ligg i allefall å slapp av. Det får du mye igjen av i lengden..
*Mamma til 1,5 år gml gutt og 1 uke gml gutt* :-)

Her sover hun fra rundt 23.30/00 til kl 4, spiser ei stund og sover til rundt 9, så er det mat igjen, resten av dagen er det spising ca hver tredje time og smådupper (helst sove på fanget) imellom hvert måltid. Våken fra 4/5 tiden på efta til omtrent 9 så sover hun en time og vil da ligge på puppen helt til hun sovner igjen 23.30/00, veldig slitsomt at hun vil ligge på puppen i nesten 2 timer, men føler hun vil ligge og sutte på den bare for kosen, ikke fordi hun er sulten.

Lillemor sover fra ca 20 til 08, avløst av spising hver 2-3 time og litt bæsjing (er ikke våken lenge for dette). Så er hun våken 3-4 timer (i strekk!) på formiddagen, sover 2-3- timer og våken igjen 2-3-4 timer. Så hun sover kanskje 18 timer totalt. Spiser hver 1-2-3 time døgnet rundt.

Ingen rutiner her heller, soving mellom 30min og 2timer på dagtid mellom hvert måltid. Så sover hun litt lenger om natten somregel, fra 20-23/00 og så fra 00/01 -4/5 og så til ca 7. Rutinene kommer nok med tiden :) men jeg blir fort sint når lillegull tuller bort søvnen om natten! Og så får jeg dårlig samvittighet for å bli sint nåf hun tross alt bare er sulten. Hun skal jo vokse :) og så er hun så skjønn!

Back
Topp