Søvn

• Trådstarter Trådstarter Lykkesrus
  • Opprettet Opprettet
L

Lykkesrus

Guest
Hva er vanlig rutine for dere når det gjelder søvn?
Synes vesla sover veldig lite... med mindre jeg er ute på trilletur

Vi har ingen rutiner dessverre, og d må vi begynne med nå, han trenger søvn. Selv om han sover fra sju til sju, stort sett... Vurderer å innføre sovetid på dagen.

Som regel spiser han før morgenstell, og når det har gått en time-halvannen etter. Skal få han til å bli vant med en dupp da (ca kl 9.30) også tar jeg han med ut så han får langdupp i tolv-ettiden. Så må han nok ha en dupp igjen i halvfiretiden.
Men vi får se hva han vil da... Hehe... Høres det mye ut å gå fra ingenting til så ofte? (han har kun sovet når vi er på trilling).

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Din rutine hørtes veldig lik min.. vesla sovner i 22-23tiden og oppe igjen rundt 10..spiser og sover 30 min til. etter dette, har jeg vanskeligheter med å legge henne før det er natten igjen. Bortsett fra trilleturer hvor hun sovner med en gang, men kan jo ikke gå trilletur hver gang hun skal ha en dupp^^ Merker de siste dagene at hun blir så overtrøtt, men hun verger seg for å falle i søvn. Kan gå rundt og vugge henne lenge til hun sovner.. men så fort jeg legger henne ned begynner hun å gråte igjen:S Hun har aldri vært slik før!

kanskje hun merker at far har vært borte en god stund nå...

Ja det er slitsomt for alle med overtrøtt unge! Oscar villle heller ikke sove før 23-24 før, men så bare begynte vi å legge han ca 19-20. Pes de tre første kveldene, da han skrek lenge. Men prøvde å ikke ta han opp, bare satt med hånda på brystet hans, gikk ut et minutt og kom inn igjen osv. Men hylskrek han, så vugga vi han litt til han roet seg... Leste et sted at vi må huske på at de kan ikke dette, og vi er læreren ;) Skal prøve litt samme teknikk på dagen også, dette er bare noe han må! :) Jeg er ikke for skrikekur, men litt må de grine altså, d er jo ikke til å unngå..
Første kvelden skrek han til j skrudde på litt lys (skulle sjekke bleien for sikkerhets skyld) og da fikk j det største gliset :p hehe...

Ja, vi kan jo ikke gjøre annet en å prøve og lære de.. er heller ikke for skrikekur, men har prøvd en rekke ganger å la henne ligge litt der mens hun skriker og vise at jeg er der ved å stryke henne på hode. Men hun roer seg ikke!

selv når jeg prøver å vugge henne, slutter hun ikke med å skrike..så ender med at jeg tar henne opp, og prøver på nytt litt senere. Hun skriker seg så fort svett og varm.. selv om det ikke er lange tiden hun har skriket.

Håper hun kommer tilbake til sitt normale igjen, for synes det er veldig frustrerende! Iallfall når jeg er helt alene om henne, og ikke har mulighet til noen form for avlastning.

Huff ja, skjønner d blir slitsomt for deg! Når Oscar har holdt på sånn, har det av og til funka å gi en liten påtår med melk...
Og som en venninne av meg sa, søn avler søvn, så kanskje det blir bedre hvis du får inn no soverutiner på dagen og?

Prøvd med melk og noe søtt på smokken, men ingenting fungere. Så tenkte å gå på et par trilleturer i morgen, sånn at hun iallfall for sovet litt. Så får vi se om det hjelper på noen måte, for som du sier.. søvn avler søvn! det er ingen tvil!

Håper det vil virkel litt:) får prøve det ut et par dager og se!

Vi sliter med å få henne til å sovne på kvelden. Hun må lissom rugges i søvn. Ofte våkner hun når vi legger henne ned. Da hylskriker hun. Hjelper noen ganger med melk, andre ganger ikke. Dette med søvn skaper en del frustrasjoner gitt :S

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app

Ja den hylskrikinga er ikke moro å høre på... Men han her skrek uansett om det vi bar han eller ikke, så fant ut han d var like greit å la han ligge og heller stryke og synge til han. Våkna han ihvertfall ikke av å bli lagt ned.

Vi sliter med å få henne til å sovne på kvelden. Hun må lissom rugges i søvn. Ofte våkner hun når vi legger henne ned. Da hylskriker hun. Hjelper noen ganger med melk, andre ganger ikke. Dette med søvn skaper en del frustrasjoner gitt :S

Sånn vesla mi er også, må nesten vugge henne i søvn hver dag nå. Når hun først har sovnet på skulderen, og skal til å legge henne ned, begynner hun selvfølgelig å hylskrike. Litt uvant for min del at hun er sånn, har aldri gjort slik før de siste 3-4 dagene:S

Nå har vi iallefall vært på en laaang gå tur, nærmere 3 timer! Så får håpe det blir bedre i kveld, nå som hun har sovet godt:)

Men! Oscar har begynt å våkne i femtiden og vil da opp :p Ikke moro!!

Mulig vi skal prøve å gjøre litt mer av sånn. Takk for tips marutt :)

Håper dere finner ut noe som funker! :)

Akkurat sånn jenta mi gjør også. Våkner med en gang hun legges ned. Av og til går det bra, andre ganger våkner hun rolig, men blir lys våken slik at vi må starte på nytt. Andre ganger igjen hylskriker hun med en gang hun havner ned på madrassen. Frustrasjon altså :p

Naturt: ikke gøy når de vil opp og være våkne så tidlig nei :S

Tjaa.. Han sover som regel fra 23 til 10, spiser litt, morgenstell, ligger under babygymmen bittelitt, koser litt og så sovner.
Sover kanskje 1 time, våken til 15, sover kanskje 1-2 timer, sovner rundt 20 og våkner 22 for siste måltid :)

Men jeg har merket at han i det siste sover mindre og mindre på dagtid.

Back
Topp