Søvn!!!!

Trultan

Gift med forumet
Trenger bare oppmuntrende ord her i natte styret... Lillegutt på 6 uker vil kun sove oppå meg på natta... Litt slitsomt. Prøvd alt annet uten hel. (ammes han- hyles det når puppen tas ut..). Andre som hadde det likedan og når gikk over? Si det bare er en kort periode...

tenk, han er bare 6 uker gammel.. Han har lagt i magen din i 8 mnd!! 

Samsov med han og ha puppen ute.. La han forsyne seg når han vil, så får du sovet litt du også! :) 

Det går jo over en gang, men nå er han så bitteliten ennå! :)  

Vil han ikke ha smokk? :)

Ja han er ennå liten, i know. Ammes han får han vondt i magen-sluker mye luft og våkner når jeg raper han. Han hadde en periode der han la seg fint bare han lå vedsiden av meg. (meg og mannen har ikke sovet sammen siden den natta han ble født.. Greit å ha en utkvilt foreldre til storesøstra) Smokk hater han- blir nesten værre om jeg prøver å dytte den inn i munnen. Man kan bare bli lettere gal- dersom man ikke får søvn selv når nesten ingenting hjelper for å få han til å sove. Og ja vet jo det bare er en periode- men må liksom bare høre/lese av at dette og vil gå over og flere (har) opplevd det samme:):)

Det hørtes slitsomt ut ja! Kan ikke gutten din sove ved siden av deg med puppen i munnen?Må han ligge oppå deg? Du kan jo prøve å bygge opp med litt kosetepper og holde over han så han føler seg litt mer trygg. Kanskje han kan ligge ved siden av deg da?
Tutta mi sov ved siden av meg i 3 mnd. La henne i egen seng på vårt soverom i 3 mnd alder, for da tok hun sutten :-)

Flaks02 skrev:
Det hørtes slitsomt ut ja! Kan ikke gutten din sove ved siden av deg med puppen i munnen?Må han ligge oppå deg? Du kan jo prøve å bygge opp med litt kosetepper og holde over han så han føler seg litt mer trygg. Kanskje han kan ligge ved siden av deg da?
Tutta mi sov ved siden av meg i 3 mnd. La henne i egen seng på vårt soverom i 3 mnd alder, for da tok hun sutten :-)

Nei..det eller med puppen i munn.. Sover faktisk ikke godt når han må ha puppen i munn konstant- da er det bedre å ha han oppå meg. (vondt i ryggen av å vri meg på siden. Ennå litt vondt i bekkenet fra bekkenløsninga). Han har hatt en fin periode der han godtok bare han så og lukta av at jeg lå rett vedsiden av- så litt nedtur og bli enda vanskeligere.. Men takk- satser på at når vi har passert de 3mnd så blir ting lettere og lillegutt mer trygg!!

Er dette bare på natten? eller sitter du me han på deg flere timer på dagtid for at han skal sove? Skjønner veldig godt at dette er slitsomt. selv om man har fått baby, vil man gjærne sove!  Sover han ikke i vogn?

Anbefaler at dere prøver å venne han til å sove i egen seng. Skjønner det er slitsomt, og vet at ungen kommer til å skrike når du legger han i egen seng, men sånn blir det når ungen skal lære noe nytt.
Eskil var på samme måte, ville helst ha pupp hele tiden bare for å suge på noe, etter 10 dager var jeg sliten og vi vente han til senga. Skriking en stund, men det ble bedre. Så prøvde vi å venne han til smokk også, selv om han helst ville ha pupp.

June anette skrev:
Er dette bare på natten? eller sitter du me han på deg flere timer på dagtid for at han skal sove? Skjønner veldig godt at dette er slitsomt. selv om man har fått baby, vil man gjærne sove!  Sover han ikke i vogn?

Han sover i vogn mens vi triller og i vippestol i bevegelse. Har hatt perioder der han har sovet lenge i kurv i stua. Og han har sovet en natt i vogga. Lar ikke han ligge å skrike når han er så liten. Når han er rundt 3mnd begynner jeg nok å legge han mer i egen seng. Når søstra var 6-7mnd måtte vi la hun protestere noen kvelder og ho sov hele natta og ikke vanskelig å legge. Ikke den dag i dag! (3år).. Alt til sin tid vel:)

vi hadde og det problemet me vår frøken når hun var baby. Hun sov i vogna så lenge den var i bevegelse. Var nesten sånn at i det sekunne vogna stoppet voknet hun.. Så jeg satt veldig mye med henne på armen for å få henne til å sove. Noe som var utrolig slitsomt. Var mange ganger så sliten at jeg ikke årka å ta hun opp når hun skrek. Jeg trompa henne til å ta sutten. Hun hadde så stort suttebehov at jeg var nødt til det.
Babyer liker jo å ha det trangt, slik de har hatt det i magen. Vi prøvde til slutt noe som funket kjempegodt. hadde bare boddy på henne. så tullet jeg henne godt å trangr inn i helseteppe. Så rullet jeg sammen et annat helseteppe som en pølse å la tett inntil hode hennes. Da sov hun i mange timer :) det er jo verdt ett forsøk :)

Du kan jo evnt dyppe tutten i morsmelk eller i siste forsøk sukkervann for at han tar tutten:-)

Rødtoppen Hissig skrev:
Anbefaler at dere prøver å venne han til å sove i egen seng. Skjønner det er slitsomt, og vet at ungen kommer til å skrike når du legger han i egen seng, men sånn blir det når ungen skal lære noe nytt.
Eskil var på samme måte, ville helst ha pupp hele tiden bare for å suge på noe, etter 10 dager var jeg sliten og vi vente han til senga. Skriking en stund, men det ble bedre. Så prøvde vi å venne han til smokk også, selv om han helst ville ha pupp.

Umenneskelig metode på en 6 uker gammel baby, og bør selvsagt ikke utføres på mange måneder enda. Håper HI skjønner det. 

Ellers er det reiving, sove trangt i vognbagen, gå på jakt i smokkejungelen osv.. Lykke til! Det går faktisk over! 

Jeg ville prøvd å tilvenne han egen seg, evt. vugge eller vognbag.. Det kan bli litt slitsomt, men tror det er lurt.. Så prøv med mange forskjellige smokker, du kan også ha litt melk eller malt på tuppen av smokken.. Lykke til.

Labambie skrev:

Rødtoppen Hissig skrev:

Umenneskelig metode på en 6 uker gammel baby, og bør selvsagt ikke utføres på mange måneder enda. Håper HI skjønner det. 

Ellers er det reiving, sove trangt i vognbagen, gå på jakt i smokkejungelen osv.. Lykke til! Det går faktisk over! 

Nå tror jeg ikke hun mente ferberaktig.. men å lære han å sove i egen seng.. kan jo bli protester da..

Jeg hadde det veldig slik med Kasper. Han var liksom ikke så klagete, men sov ikke uten meg og måtte være nær meg mye. Fikset ikke å sove alene. Men jeg klarte ikke sette fingern på noe som med storesøster.... Viste seg at han hadde ganske så vondt. Låsninger i nakken på kanten til Kiss og i bekken. Dro til manuellterapaut og sjekket og hun fant dette.... etter første behandling ble det værre.... også så fantastisk mye bedre. En helt ny unge. 3mnd gammel sov han nesten natten igjennom i egen seng (ikke at det er noe mål..... men som til forskjell fra starten). Anbefaler et besøk for alle barn egentlig.... er mye man ikke kan se... som kanskje ikke ungen tydelig får frem heller, de er jo så små. Og noen har vondt fra fødsel av og vet ikke om annet, men bare er urolige. :) Verdt et forsøk.

Jeg tenker litt sånn... at et spedbarn SKAL være trygg og rolig og sove godt sammen med mamma. Gjør den det kan man jo prøve egen seng. Men om det ikke funker med nærhet... da er det mulig ikke på tide å flytte i egen seng. Min erfaring bare. Mulig det ikke har vært sånn med andres barn.

Sånn var eldste mi også. Ta kontakt med en manuellterapeut for å sjekke for låsninger!

Live2Learn skrev:
tenk, han er bare 6 uker gammel.. Han har lagt i magen din i 8 mnd!! 

Samsov med han og ha puppen ute.. La han forsyne seg når han vil, så får du sovet litt du også! :) 

Det går jo over en gang, men nå er han så bitteliten ennå! :)  

Vil han ikke ha smokk? :)

rodstilk skrev:
Sånn var eldste mi også. Ta kontakt med en manuellterapeut for å sjekke for låsninger!

Har vært 4 ganger hos Kiropraktor..

Trultan skrev:

rodstilk skrev:

Har vært 4 ganger hos Kiropraktor..

Og han sa..? Manuellterapi er gratis, så verdt å prøve! :) Vi var hos kiropraktor fire-fem ganger da hun var et par måneder, men fikk ikke hjelp før vi var hos manuellterapeuten da hun var 8 måneder. Kom hjem med en ny unge!

Du kan prøve å pakke barnet inn i klær med lukta av deg. Og pakk barnet inn litt "trangt", det hjalp iallefall til oss :)

Back
Topp