søvn

Beatrice

Elsker forumet
er så trøtt så trøtt,men sover dårlig om natten,våkner hver gang jeg skal snu meg,gjør vondt "mellom bena"....er vel bekkenet som herjer

Råd fra fysioterap: Ligg på et silke/sateng lagen når du sover. Da snur du deg mye lettere i søvne. Så kan det være lurt å ligge med en liten pute mellom bena. Det hjelper hvertfall for meg!
Lykke til da! Ikke gøy å våkne sliten etter en dårlig nattesøvn! 

Høres ikke så behagelig ut.. Jeg sliter heldigvis ikke med det, men jegg våkner et par ganger om natta for det. Spes når jeg skal snu meg. Jeg får så vondt i magen når jeg snur meg, kjennes ut som om magen skal "løsne" når jeg legger meg over på motsatt side.. Det er så vondt! Pute under magen gjør susen, men det er jo helt håpløst mye styr å bytte stilling... [>:][:'(][:)]

uff, høres ikke greit ut.. våkner noen ganger selv iløpet av natten når jeg snur meg, men ikke fordi jeg har vondt..

samma her, men jeg sliter så masse med urolige bein/leggkramper.. Har spurt noen om det fins noen råd mot det, og har hørt at bananer (eller kalsium) hjelper, men det tror jeg ikke noe på, for jeg har spist så mye bananer i det siste at jeg sikkert har nok kalsium innabords for et år eller to!

Mannen min sliter med urolig bein, for han hjelper det å kjøle ned fotbladene om kvelden (vi har fliser på gulvet, så han hopper rundt der hvis det blir for ille). Ellers hjelper det med Kalsium, men jeg visste ikke at det var nok av det i bananer til å hjelpe mot urolige bein.
Kinin skal også hjelpe, masse kinin i f.eks tonic-vann blandt annet.. Men det er gjerne ikke så godt å drikke.. [:'(]

urolige ben og kramper har jeg og...bestandig vært litt plaga med det,men nå er det helt grusomt!!!!

Jeg sover også skit dårlig.....våkner når jeg snur meg, tisser sikkert ti ganger i løpet av natta (litt overdrevet kanskje, men hvertfall to..[:D]) og så er  det begynt å bli varmt....selv om det er kaldt ute og vinduet står oppe...merkelig!!![&:]

Tips fra yogainstruktør: I stedet for en haug puter (en mellom beina, en mellom føttene (skal ikke ha bare ved knærne, da får man feil vinkel og vondt i bekkenet), en ved magen, osv,) så tar man en ekstra dyne...
Bruk den hele veien (når du ligger på siden bør du ha en pute mellom armene også, nemlig,) så er det mye lettere når man skal snu seg, beveger beina osv.

Back
Topp