Søvn rutiner

Her har vi kjørt *vilduværemedsåhengpå*, og bare fulgt frøknas rytme.. eneste er at vi har gjort nattstellet til ca samme tid hver kveld :-) hun har selv peila seg inn på at natt er natt og sover nå fra 21-09 med en mating i 3/4 tiden :-)

De sier vell at det er vanskelig å 'innføre' rutiner før de er 3 mnder.. og at det i hovedsak bare vil skape stress hos mor og far :-)

Her har vi kjørt *vilduværemedsåhengpå*, og bare fulgt frøknas rytme.. eneste er at vi har gjort nattstellet til ca samme tid hver kveld :-) hun har selv peila seg inn på at natt er natt og sover nå fra 21-09 med en mating i 3/4 tiden :-)

De sier vell at det er vanskelig å 'innføre' rutiner før de er 3 mnder.. og at det i hovedsak bare vil skape stress hos mor og far :-)

Her har vi kjørt på med det samme :-) Prøver å skille natt og dag ved at han sover i kurv på stua eller i vogna på dagtid og i senga si på natta. Naturlig nok er det også mer lys og lyder på dagen og stille og mørkt på natta. Foreløpig sovner han ikke før i 23-24 tida på kvelden, men da sover han 5-6 timer før han spiser og sover nye 3-4. Skal prøve å kjøre inn mer leggerutiner på kvelden når han blir 3-4 måneder :-)

Mini her sovner ikke til natta før 23-01, tror det at det er lyst ute har mye og si da da lys tiltrekker oppmerksomheten hans veldig. Vi tar kveldsstellet i åttetiden, og han kan duppe av etter det, men sovner ikke ordentlig før sent.

Synes det bare ble sånn av seg selv, at hun er mest våken på dagen og sover dypt om natta. Jeg følger hennes rytme jeg også så ingen råd å gi dessverre. på dagen legger jeg henne i stua, på kjøkkenet sammen med meg, eller i bilen når vi skal levere/hente søsken. Det er lyst og masse støy. På kveldene er det da mørkt og musestille i huset etter kl20.

Back
Topp