Søvn problemer

bessie

Elsker forumet
Ja eg har hatt søvn problemer siden 11 dpo :-( eg får ikke sove uansett når på døgnet eg prøver, Eg blir gal og eg er stup trøtt. Eg orke ikke noe som helst. Er det noen son har kjerringråd til meg???

Huff ja, har samme problem her... :(
Har hatt tett nese i tillegg, så det har vært klin umulig å fått sovnet i det siste, selv med åpent vindu og stor pute :(

sørg for at rommet du sover i et mørkt og ikke bruker mobil/ser tv rett før du legger deg - for meg funker ofte yoga eller avslapningsøvelser. :)

Samme problem her og jeg er så sliten :( jeg har store problemer med å sovne igjen når jeg våkner midt på natta også :(

Føler med deg. Hadde håpet at noen hadde gode tips men men. Sover du med pute ellers?
Ja, 3 stk :P men de e ganske små. Jeg liker å kura i fosterstilling med en pute mot magen.
Nå når vært syk har jeg sovet på en hotellpute så jeg kommer litt opp!

Samme problem her og jeg er så sliten :( jeg har store problemer med å sovne igjen når jeg våkner midt på natta også :(
Huff. Eg sovner alltid rett før vekke klokka ringer. Da har eg vrengt meg i hele natt så når den går blir eg gal..!! Gjør du noe for å sove bedre da? I dag skal eg prøve å drikke te uten kofien, har hørt det hjelper :-)

Ja, 3 stk :P men de e ganske små. Jeg liker å kura i fosterstilling med en pute mot magen.
Nå når vært syk har jeg sovet på en hotellpute så jeg kommer litt opp!
Oi 3 stk ja. Kanskje eg skal prøve, bruker ikke pute til vanlig men merke at eg vil ha hode litt høyre pga eg og er tett i nasen :-P

Uff jeg har også hatt det litt sånn i det siste grunnet masse kløe, en blir jo helt gæren av å bare ligge der!

Du må vel bare prøve masse forskjellig og se hva som funker for deg? Følgende har jeg selv merket at kan funke:

- ikke drikk koffein/cola etter ca kl 17
- ikke se på TV/iPad/tlf el andre lyse skjermer siste to timene før sengetid
-gå på svømming om ettermiddag/kvelden! Etter svømming/bading får en lavere kroppstemperatur, noe som etterligner samme effekt som noen søvnhormoner har på kroppen når vi blir søvnige (eller noe..)
- hvis du ligger lenge og ikke klarer å sove, stå heller opp og gjør noe i ca en halvtime, så forsøk å legg deg igjen.. Det har funka flere ganger med meg nå!
- spis sushi - fisk har stoff som gjør oss naturlig søvnige/rolige
- ikke drikk for mye vann siste timen før du legger deg, for å unngå haugevis av dobesøk midt på natta..

Back
Topp