Søvn på de små..

LolitaSummer

"En stolt Løve Mamma"
Mailykke 2018
Hvor mye sover deres små gull på dagtid?
Prinsessa mi sover svært lite på dagtid nå...aner ikke hvordan jeg skal få henne til å sove...[8|]

Hu sover etter måltidene, men våkner igjen etter maks en time og da sover hun ikke før etter neste måltid...og da igjen sover hu maks en time...hmmm er ikke dette litt lite søvn for henne på dagtid?!?? hu ser veldig trøtt ut, men virker ikke som om hu får sove. Eneste gangene hun slår seg til ro og sovner er i armene mine, på brystet eller i fanget mitt. Og når jeg legger henne fra meg våkner hun og begynner å gråte-frem til jeg igjen har hee i armene mine.

Men hun sover kjempebra på natterstid c... Det er dagtid hun kun har smålurer/dupper ta...men ikke skikkelig soveøkter.
Tips / råd et el anna???

Jeg hadde det også sånn.. fant etterhvert ut at han rett og slett ble overtrøtt og at han ikke greide å roe seg inne. så da jeg begynte å legge han med en gang han ble trøtt og la han ut i vognen så sover han kjempe bra!!! synes nesten at han sover for mye av og til[;)] han er våken ca 3-4 timer i DØGNET!! og det er med spising..... [8|][;)] så han gikk fra å sove kanskje 10-12 timer i døgnet til 20-21 timer..... [:D][:D]

Akkurat slik her også!
Vesla sover kun små dubber på dagen på halvtimes tid og sliktog da alltid på fanget mitt.
Så ut på ettermiddagen er ho veldig survete og virker kjempe trøtt.

Så eg har ingen gode råd, men dytter gjerne!

her varierer det.. Men til tider blunder han bare i noen minutter, maks en halv time... Sover ikke før på kvelden, da sover han nesten i et fra i 21 tida til morgenen...

har du prøvd med mageleie. Vi fant ut at det er den beste metoden for å roe ned Fredrik. Han elsker å ligge på magen og på dagtid sover han også delvis i mageleie.
Om natten sover han kjempebra og da sover han i ryggleie. Om dagen sover han også mye, men hvis han er urolig så hjelper det hos han virkelig å snu han

Følger spent med her og håper på noen supre tips som ikke er utprøvd... Snuppa her sover så og si ingenting på dagen... Og hvis hun endelig sovner så sover hun kun noen få minutter (max 10-15 hvis jeg er heldig) før hun våkner igjen... Hun er jo trøtt som en strømpe og blir supergrinete og overtrøtt på kvelden... Og da er det en megajobb å få henne til å slå seg til ro for natten, hun kaver som en tulling, spytter smokken og "roper" for å holde seg våken, men når hun endelig sovner så sover hun som regel veldig godt heldigvis[:)]

I dag har hun kanskje sovet 20 minutter tilsammen siden hun stod opp i halv ni tida... La henne for kvelden litt før sju, men hun er fortsatt våken... Jeg begynner å bli sliiiten og driitlei kjenner jeg... Pappa'n er det dessverre ikke mye hjelp i, for han er nesten aldri hjemme[>:]

Føler jeg har prøvd ALT for å få henne til å sove både på dagtid og på kvelden, men ingenting funker (lage "rede" i senga, legge noe med lukt av meg ved siden av henne, legge varmeflasker i senga så det er varmt og godt når hun legger seg, tulle henne inn i teppe, bysse i søvn, sove ute i vogna, trille tur, sitte ved siden av senga og holde/stryke på henne +++) ... Det eneste som får henne til å sovne og faktisk sove en stund er å kjøre bil, men kan jo ikke drive med det hele tida heller[&:]

Hadde det vært at hun hadde vondt i magen eller noe, så hadde det på en måte vært greit, men det virker ikke som hun lider av noe annet enn at hu er livredd for å sovne og gå glipp av noe[:'(]

Føler virkelig med deg og alle andre med barn som ikke vil sove[:(] Får håpe de snart vokser det av seg[;)]

(Oi, tok meg "bare" bikka to timer å skrive denne meldinga med flyging fram og tilbake fra soverommet[8D] Hehe)

ORIGINAL: Amaryllis

Jeg hadde det også sånn.. fant etterhvert ut at han rett og slett ble overtrøtt og at han ikke greide å roe seg inne. så da jeg begynte å legge han med en gang han ble trøtt og la han ut i vognen så sover han kjempe bra!!! synes nesten at han sover for mye av og til[;)] han er våken ca 3-4 timer i DØGNET!! og det er med spising..... [8|][;)] så han gikk fra å sove kanskje 10-12 timer i døgnet til 20-21 timer..... [:D][:D]

Føler det er noe av samme greie med Cassandra, men jeg pleier å legge henne etter mat for da ser jeg at hun er døsig. Men vi har hatt et stort problem her i at hun ofte har blitt vekket mens hun sover. Da samtlige andre i denne husholdningen ikke klarer å vise hensyn. Men tramper, skriker, løper, krangler, smeller i dører. Nå denne uken har jeg vært uten de samtlige andre-da de 2 andre barna er hos bio mor og far er i jobb fra morgen til kveld.
Vært en fryd i den forstand[;)] hehe Men det ser ut til at problemene fra forrige uke henger igje da hun er likedan på dagtid. Og nå våkner hun av seg selv uten at et skrik el smellende dør har skylden.

Kan hun ha blitt generelt urolig da hun har blitt forstyrret så mye i en periode???
Noen som kjenner til dette?

ORIGINAL: addi

har du prøvd med mageleie. Vi fant ut at det er den beste metoden for å roe ned Fredrik. Han elsker å ligge på magen og på dagtid sover han også delvis i mageleie.
Om natten sover han kjempebra og da sover han i ryggleie. Om dagen sover han også mye, men hvis han er urolig så hjelper det hos han virkelig å snu han

Dette var trikset tidligere da hun var stor fan av sideleie. Men nå er verken sideleie el mageleie aktuelt for ho. (Det rare er at hun selv velger å legge seg i sideleie etter litt ryggleie. Men nei jaggu om vi får legge henne i sideleie-hehe)

Er det noe gjennomsnitt av søvn et så lite barn skal ha??

ORIGINAL: Netta87

Følger spent med her og håper på noen supre tips som ikke er utprøvd... Snuppa her sover så og si ingenting på dagen... Og hvis hun endelig sovner så sover hun kun noen få minutter (max 10-15 hvis jeg er heldig) før hun våkner igjen... Hun er jo trøtt som en strømpe og blir supergrinete og overtrøtt på kvelden... Og da er det en megajobb å få henne til å slå seg til ro for natten, hun kaver som en tulling, spytter smokken og "roper" for å holde seg våken, men når hun endelig sovner så sover hun som regel veldig godt heldigvis[:)]

I dag har hun kanskje sovet 20 minutter tilsammen siden hun stod opp i halv ni tida... La henne for kvelden litt før sju, men hun er fortsatt våken... Jeg begynner å bli sliiiten og driitlei kjenner jeg... Pappa'n er det dessverre ikke mye hjelp i, for han er nesten aldri hjemme[>:]

Føler jeg har prøvd ALT for å få henne til å sove både på dagtid og på kvelden, men ingenting funker (lage "rede" i senga, legge noe med lukt av meg ved siden av henne, legge varmeflasker i senga så det er varmt og godt når hun legger seg, tulle henne inn i teppe, bysse i søvn, sove ute i vogna, trille tur, sitte ved siden av senga og holde/stryke på henne +++) ... Det eneste som får henne til å sovne og faktisk sove en stund er å kjøre bil, men kan jo ikke drive med det hele tida heller[&:]

Hadde det vært at hun hadde vondt i magen eller noe, så hadde det på en måte vært greit, men det virker ikke som hun lider av noe annet enn at hu er livredd for å sovne og gå glipp av noe[:'(]

Føler virkelig med deg og alle andre med barn som ikke vil sove[:(] Får håpe de snart vokser det av seg[;)]

(Oi, tok meg "bare" bikka to timer å skrive denne meldinga med flyging fram og tilbake fra soverommet[8D] Hehe)

Min også sover veldig godt år hun først sover for kvelden..[:)]
Far er ikke mye hjemme her heller-drar om morgenen og kommer hjem 22-23tiden [&:] Nesten som alenemor her vettu!
Godt å vite det er flere der ute....
Jeg derimot får bysset hene i søvn hvis hun ligger i armene mine-men jaggu forby om jeg stopper eller legger henne fra meg!!!

på dagtid sover Fredrik i vuggen i stua og han sover kjempebra, selv om det er mye bråk her. Enten storebror som leker, musikken som stå på eller bråk fra oppussingen her i huset - han bryr seg ikke. Men jeg ser at innimellom blir han litt småvåken, så ser han at jeg er har og da fortsetter han å sove.
Kveldsrutiner har vi enda ikke begynnt med. Han få sove i vuggen inntil jeg selv gå å legge meg (vanligvis veldig sent). Om noen uker skal vi starter med det, håper at den fungerer like bra som det fungerte med storebror

ORIGINAL: addi

på dagtid sover Fredrik i vuggen i stua og han sover kjempebra, selv om det er mye bråk her. Enten storebror som leker, musikken som stå på eller bråk fra oppussingen her i huset - han bryr seg ikke. Men jeg ser at innimellom blir han litt småvåken, så ser han at jeg er har og da fortsetter han å sove.
Kveldsrutiner har vi enda ikke begynnt med. Han få sove i vuggen inntil jeg selv gå å legge meg (vanligvis veldig sent). Om noen uker skal vi starter med det, håper at den fungerer like bra som det fungerte med storebror

Jeg har prøvd meg frem på litt kveldsrutiner..men sklidd ut litt gett...[&:]
Det rare er at når hun skal legges for kvelden går det bra..da er det nesten bare å legge henne i vugga så sover ho. Bortsett fra ikveld faktisk..nettopp sovnet nå...bysset henne side 20-21 tiden[&:]

Før sov hun så bra så på dagtid(sover på stua på dagen). Hun kvapp av bråe og høye lyder...men tilfellene her har vært ekstreme altså...-når hun har blitt vekket.
Jeg har pleid å sitte i tlf ved side av henne, mens hun sov...hatt besøk hvor vi skravler og hun fortsatt sov..støvsugde og etc. våknet ikke. Men det var før[8|]
Men nå sovner hun vel egentlig ikke ordentlig heller lenger..kun sånn lett søvn.

Kanskje jeg skulle prøve å legge henne på rommet på dagen..?!? Har det noe å si om daglurene og soving på natten er i samme rom og seng?
Har hørt man skal skille dette c?

Det med 10-15 minutters soving for så å våkne igjen høres veeeldig kjent ut. Noen dager er det helt ekstremt, mens det andre dager faktisk er mulig å få ham til å ta en lur på ihvertfall en time. I dag var det smågråting nesten med en gang jeg la ham ned, og han var både mett og tørr og definitivt trøtt. Etter å ha prøvd flere ganger med samme resultat endte jeg opp med å putte ham i bæresjalet, hvor han umiddelbart sloknet og sov i tre timer. Jippi!

Det gjør det fremdeles litt vanskelig å få gjort ting, selvfølgelig, men ikke så vanskelig som når man må løpe tur-retur soverommet annethvert minutt.

Når Ylva begynner å bli trøtt så koser vi litt også kler jeg på henne og legger henne i vogna og triller tur eller bare står å vugger på den til hun sover. Da sover hun i 2- 3 timer før hun våkner og er SULTEn [:D] Jeg prøver å få litt rutiner på den gåturen hver dag sånn at hun vet når tid hun skal sove. Hun har også noen 30minuttes dupper til tider.

Back
Topp