Søvn på dagtid

Går tur i vogna, da sover han stort sett hele tida. Så går en tur hver dag hvertfall. Er vi heldig sover han en time eller to etter vi kommer hjem og. Da lar vi han stå ute i vogna.

Ellers så har han powernaps i babynestet, de kan vare fra 10min og opptil 45min. Så er veldig avhengig av og få gått tur :)

Amme, deretter bysse/synge og la han sovne på brystet. Ved dyp søvn legger jeg han gjerne på magen i nestet. Da sover han godt :-) 1-1,5 time :-)
Ellers sover han nesten alltid i vogn, ca en time etter at vi kommer hjem i tillegg.

Hva gjør dere for å få de små til å sove på dagtid? Ingen verdens ting funker her :(

Jeg kjenner til problemet. Det eneste som fungerer her er amme og la henne sovne på meg, eller pappaen, rett etterpå. Etter en time eller to kan hun (noen ganger) flyttes til nestet. Noen ganger tar det litt tid med knirking i nestet før hun roer seg.

Jeg var hos helsesøster i dag og spurte om tips. Hun sa at jeg skulle bare fortsette med dette. Noen babyer trenger mye(!) kos, og da bør de få det. Forsøk å legg deg til med babyen på deg og sov når hun sover :)

Lykke til! :) ❤️

Frøkna sover godt og lenge i vogna, utenom det er det bare powernaps på puppen eller i beste fall i vugga. Så det er fint lite muligheter for meg å sove:(

Går med henne i sjalet, bruker sjalet så og si fra vi står opp til middag :p

Jeg legger henne ut i vogna, og går gjerne en liten tur... men som regel holder det å gå til postkassen, da sover hun allerede! Sover da 2-4 timer.

Her sover lille egentlig overalt, han sovner også sjøl, så vi må ikke nødvendigvis bysse eller vugge han i søvn, men han liker godt å sove i vognen på tur, i bilen, ellers sover han veldig godt i vuggen sin :)

Jenta mi er kjempeflink til å sove på dagen. Kan sovne av seg selv hvis jeg legger henne ned litt søvnig. Ellers sovner hun av og til ved amming og av trilling, eller bare ligge i armene. Sover ikke i det heletatt på natten da:-p

Ialle dager!! Her sliter jeg med å få lille til å sove på dagtid. Idag fikk vi barnevakt til storesøster og mannen skal ta seg av lillegutt sånn at jeg skal få sove. Mannen legger lillegutt i vogna. Vugger litt. Og nå har han sovet i over to timer... hvorfor skjer ikke det meg!

Ialle dager!! Her sliter jeg med å få lille til å sove på dagtid. Idag fikk vi barnevakt til storesøster og mannen skal ta seg av lillegutt sånn at jeg skal få sove. Mannen legger lillegutt i vogna. Vugger litt. Og nå har han sovet i over to timer... hvorfor skjer ikke det meg!
Jeg fikk forklaring på det på sykehuset. De lukter faktisk at det er moren. De forbinder det med mat. Hos andre personer så vet de at der ikke er mat og er enklere å roe:o

Sniker fra september (ble augustbarn her:)). Jeg triller en tur eller bruker appen med støvsugerlyd. Hun roer seg veldig ofte til den.

Slenger meg med på det Firsttimer skrev! Her sliter jeg med det samme!Fikk høre av jordmor at de lukter melk og mamma og dermed ikke klarer og roe seg ved deg, men at de assosierer pappa sitt bryst/nærvær med trygghet. Fortalte forresten dette til mannen, men han presterte å si at dette bare var tull og at det er jeg som gjør noe galt når ungen skal roes/sove. :wtf: Makan!
Jordmora sa og at når den dagen kommer at ungen skal klare å sove i egen seng så må det bli far sin jobb å få han til å roe seg ned, så det er i det minste positivt med å lukte pupp ;)

Det er samme her om natta, de nettene pappaen skal ta han sover han lengst, inatt sov han fra 2330 til 0530 for pappan..

Signerer det de andre sier. Pluss at hvis du stresser litt med at lille skal sove, så blir lille også stresset - og klarer ikke sove. :-)

Slenger meg med på det Firsttimer skrev! Her sliter jeg med det samme!Fikk høre av jordmor at de lukter melk og mamma og dermed ikke klarer og roe seg ved deg, men at de assosierer pappa sitt bryst/nærvær med trygghet. Fortalte forresten dette til mannen, men han presterte å si at dette bare var tull og at det er jeg som gjør noe galt når ungen skal roes/sove. :wtf: Makan!
Jordmora sa og at når den dagen kommer at ungen skal klare å sove i egen seng så må det bli far sin jobb å få han til å roe seg ned, så det er i det minste positivt med å lukte pupp ;)
Typisk mannfolk :/ han får igjen den dagen babyen skal vennes til egen seng iallfall :)

Back
Topp