Søvn på dagtid

sanne

Forelsket i forumet
Januarhula 2014
I dag er lille 6 uker. De første tre-fire ukene sov han store deler av døgnet, og ble ofte vekket for mat.

Den siste tida har han sovet lite på dagtid, f.x. fire timer i løpet av 13-14 timer. Når han (endelig) sovner for kvelden i 21-22-tida, sover han godt i ca. 11 timer (2-3 måltider i løpet av natta).

Hvordan sover deres barn?
 
Min hadde akkurat samme døgnrytme når hun var 5-6 uker. Nå har hun stabilisert en mer solid rutine med to korte (1-2 timer) og en lang soveøkt (ca 3 timer) i løpet av dagen. Starter å legge henne rundt syv på kvelden. Kan ta litt tid før hun sovner, men når hun gjør det så sover hun til mellom 2-3. Da våkner hun og er klar for litt mat. Sover derfra og frem til 6-7 og er egentlig klar for å stå opp!
 
Her er det forskjellig fra dag til dag enda. Han er 5 1/2 uke. Men merker at han sover "mer". Han kan faktisk sove selv om han blir flyttet på. Men på dagen må han sove på meg eller i vogn eller bilsete. Men ikke no bestemt lengde eller tidspunkt. Legger oss i 12 tiden og står opp i 9 tiden og da har vi 4-5 måltider.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Min hadde akkurat samme døgnrytme når hun var 5-6 uker. Nå har hun stabilisert en mer solid rutine med to korte (1-2 timer) og en lang soveøkt (ca 3 timer) i løpet av dagen. Starter å legge henne rundt syv på kvelden. Kan ta litt tid før hun sovner, men når hun gjør det så sover hun til mellom 2-3. Da våkner hun og er klar for litt mat. Sover derfra og frem til 6-7 og er egentlig klar for å stå opp!

Blir deilig når man får litt mer rutiner etter hvert! I dag sov han bare tre timer til sammen, men sovna for kvelden 18.30... Ingen dager er like! Skukle bare ønske han ville ha smokk.
 
Blir deilig når man får litt mer rutiner etter hvert! I dag sov han bare tre timer til sammen, men sovna for kvelden 18.30... Ingen dager er like! Skukle bare ønske han ville ha smokk.
Rutine hjelper virkelig meg igjennom dagene. Nå kan jeg få i meg frokost i ro, når jeg faktisk er sulten! Har et ønske om at jenta mi og skal ta smokk. Hun er alt for glad i pupp, noe som merkes veldig godt. Hun er ekstremt glad i den kosesuttinga, som jeg helst hadde sett hun hadde gjort med smokken. Jeg blir så alt for sår!
 
Vi prøver å få til rutiner på natten her, men på dagtid er det jo ingen logikk annet enn mat ca hver 3dje time. Vi prøver å legge tvillingene på soverommet rundt 7-8 (men rekker som oftest ikke før 8), også prøver vi å flytte oss over til stua igjen rundt halv 8 /8 på morgenen så vi etterhvert kan passe på at de har fått mat før pappaen drar på jobb. Med to merket vi fort at det blir kaos om de ikke har mat i magen når han går ut av døra, da får jeg ikke gått på do eller spist på mange timer :/ Håper vi snart har litt rutiner på dagen så jeg kan forutsi tiden litt - men har ikke noe håp om at det skjer på en stund. Vanskelig å gjøre noe for å styre det også for selvom vi vil de skal sove/spise/være våkne til en bestemt tid er det jo de som til syvende og sist er sjefene ;)
 
Vi prøver å få til rutiner på natten her, men på dagtid er det jo ingen logikk annet enn mat ca hver 3dje time. Vi prøver å legge tvillingene på soverommet rundt 7-8 (men rekker som oftest ikke før 8), også prøver vi å flytte oss over til stua igjen rundt halv 8 /8 på morgenen så vi etterhvert kan passe på at de har fått mat før pappaen drar på jobb. Med to merket vi fort at det blir kaos om de ikke har mat i magen når han går ut av døra, da får jeg ikke gått på do eller spist på mange timer :/ Håper vi snart har litt rutiner på dagen så jeg kan forutsi tiden litt - men har ikke noe håp om at det skjer på en stund. Vanskelig å gjøre noe for å styre det også for selvom vi vil de skal sove/spise/være våkne til en bestemt tid er det jo de som til syvende og sist er sjefene ;)

Må være hardt med to. Bare med en liten en har jeg vanskelig med å finne tid til spise og do besøk. Mannen lager frokost og lunsj ferdig før han går på jobb, så jeg har bare i å tygge maten når jeg får en liten sjanse. Natten sover min lille Aslann mellom måltidene (tusen takk), men på dagtid er det mye våking og skriking, men noen ganger sover han også. Så ikke mye rutiner her ennå

Fra mobil enhet
 
Sover lenge på natten her, men på dagen vil han kun sove på meg. Får ikke gjort stort når ham er en klegg...
 
Kom hit! Jeg er blitt forvist i en time til soverommet for å slappe av (klarer jeg å slappe av...? NEI). Men uansett - det er plass til en til i senga her!!
Jaaa.. Hørtes herlig ut. Pappaen er tilbake på jobb, så nå må jeg klare hele dagen selv. Tør ikke tenke på om jeg skulle hatt to. All ære til deg! Men vi sovnet faktisk en times tid på ettermiddagen :)
 
Jaaa.. Hørtes herlig ut. Pappaen er tilbake på jobb, så nå må jeg klare hele dagen selv. Tør ikke tenke på om jeg skulle hatt to. All ære til deg! Men vi sovnet faktisk en times tid på ettermiddagen :)
Så deilig :) Ja jeg gruer meg til mannen skal ut i jobb igjen... Vi har jo det jeg oppfatter som veldig greie barn egentlig så langt. Ikke noe sånn super engler som bare er enkle altså, men de har ikke kolikk og det er som oftest løsbare problemer når de hyler - problemet er at når du er en med to så har du ikke nok hender til å løse problemene ;) Men jeg tørr ikke tenke på hvordan det hadde vært med to kolikk barn...!!!
 
Back
Topp