Søvn på baby..

Le10

Glad i forumet
Marsmellows-15
Finner baby'n deres søvnen selv eller må dere bysse/amme de i søvn og hvor gamle er di? :)

Her må vi gå eller amme, har prøvd å legge hun når hun begynner å bli trøtt, men ender i hyling. Og prøvd å legge hun ned når hun begynner å sovne, men ender å i hyling! Er bare 4 uker enda, så kan vel ikke kreve så mye ;)

Vår lille er 6 uker og vi har det på samme måte. Hun sovner ikke av seg selv om jeg legger hun ned, hun må sovne på brystet mitt først. :)

Sovner på oss, eller i vogn. Han må ammes i søvn på natten. Det blir egentlig litt feil å si. Han sovner ikke på puppen, han blir rolig så han sovner lettere. Hvis ikke skriker han. Snart 7 uker

Gutten min er 6 uker i dag, sovner som regel av seg selv hvis han har fått mat (ammer ikke) og er mett og kan få kose seg med smokken. Kan ligge å prate en stund for seg selv med smokken i munnen, men sovner som regel av seg selv etter en stund. Men enkelte ganger må han bysses på.

Sovner av seg selv på natten. På dagen må han bysses i søvn eller evt sovne i fanget, men unntakene er bilstol og vogn. 4 uker i morgen :)

Kan finne søvnen selv etter amming i sengen om natten, men ellers må d bysses, ristes, gynges eller ligge på puppen..

Rekker ikke alltid å sovne før hun begynner å veive med armer og ben og da må hun løftes opp.. Vet ikke om dere har prøvd svøping/reiving på babyene deres før? Gjorde det masse med nr 1 og han sov mye bedre, begynte i dag med nr 2. Babyen finner lettere ro og veiver ikke med armer og ben. Hadde helt glemt at jeg gjorde det med sønnen min☺

Her sovner hun som regel selv. Men jeg passer på og legge henne ifra meg når hun sovner for å ikke vende henne til og bli bysset i søvn. Men når hun spiser så sovner hun til tider, men da også legger jeg henne ifra meg. På kvelden finner hun roen selv. Må bare putte i smokk ett par ganger (BANK I BORDET :-P) :-)... Hun er 4 uker, først nå hun begynner å bli litt urolige og ikke finner roen heelt selv på dagtid. Noen ganger bysser og bysser jeg for så å gi opp og legge henne ifra meg så vips så sover hun :-P

Som regel må han bysses eller ammes i søvn. Han er to uker gammel. Idag sovnet han selv i vogna etter litt klagelyder. :)

Rekker ikke alltid å sovne før hun begynner å veive med armer og ben og da må hun løftes opp.. Vet ikke om dere har prøvd svøping/reiving på babyene deres før? Gjorde det masse med nr 1 og han sov mye bedre, begynte i dag med nr 2. Babyen finner lettere ro og veiver ikke med armer og ben. Hadde helt glemt at jeg gjorde det med sønnen min☺
Jeg har vært på helsestasjonen i dag, og der ble jeg anbefalt å prøve svøping :) skal å tilbake på onsdag å snakke med fysio da hun ikke vil ligge noe særlig på ryggen og evt videre til kiropraktor om fysio tror det er noe låsninger..

Hvis hun ikke er veeeldig trøtt og sovner av seg selv etter mat, må vi enten vugge henne i søvn ved å gå rundt med henne eller legge henne på brystet vårt og la henne sovne der. Men som oftest kan vi bare glemme å legge henne over i redet hennes eller vogna før vi merker at hun sover skikkelig tungt (gjerne til faste tider hver dag, så vi vet når hun vil sove en stund eller ikke). På natta hender det hun sovner av seg selv i redet etter mating hvis jeg synger og koser litt med henne først.

Hun sovner oftest i armene våre og legges så i vogn eller seng når hun sover tungt. Kan sovne i vogna når vi triller eller i bilsete når vi kjører.

Jeg har vært på helsestasjonen i dag, og der ble jeg anbefalt å prøve svøping :) skal å tilbake på onsdag å snakke med fysio da hun ikke vil ligge noe særlig på ryggen og evt videre til kiropraktor om fysio tror det er noe låsninger..
Ja, greit å prøve Jeg var hos manuellterapeut med nr 1 og han hadde låsning i nakken,venstre side.Vi gikk to ganger og han var mye bedre etter det. Anbefaler alle som har en baby som skriker og ingenting hjelper å bare sjekke hos manuellterapeut eller kiropraktor

Samme her. Ligger ikke på rygg. Litt helning på siden, og hun sover som en stein. Skal til kiropraktor neste uke.

Back
Topp