Søvn om natta

julestjerne

Blir kjent med forumet
Hei! Andrea har noen netter hvor hun er mye våken. Hun får mat, sovner i fanget mitt, når jeg skal legge henne i senga blir det skriking fordi hun vil ha mere mat. Virker ikke som hun gjør seg ferdig, det blir bare små super liksom. Noen gode råd??  [:)]

Kanskje du skulle prøve å pumpe deg (hvis du ammer da) og gi henne et realt måltid fra flaske som det siste måltidet på kvelden? Det gjorde vi med vårt lille gull og dermed ble nettene litt lengre for hennes del hvertfall. I løpet av dagen pumpet jeg ut ca 150 ml, som pappan ga på flaske. Vi la henne rett i senga etterpå, lot henne gråte litt, etter 10 min ble det stille der inne... Men det var 10 grusefulle minutter, må jeg jo si... det gjorde vondt langt inni mamma-hjertet. Men etterhvert gikk det av seg selv. Hun skjønte kanskje at det var det som var greia; først masse mat på flaske, deretter senga, og ikke noe service før natt-maten...[8|] sannelig om jeg vet; det er kanskje verdt et forsøk? Vårt gull var vel ca 6 uker da vi begynte med dette. Lykke til uansett!!

ORIGINAL: julestjerne

Hei! Andrea har noen netter hvor hun er mye våken. Hun får mat, sovner i fanget mitt, når jeg skal legge henne i senga blir det skriking fordi hun vil ha mere mat. Virker ikke som hun gjør seg ferdig, det blir bare små super liksom. Noen gode råd??  [:)]

Her foregår alle stell/måltider sånn. Vi gir Thea 100 ml MME eller morsmelk, opp på skuldedren, på fanget for å koser litt, kanskje hun sover litt, så skifter vi bleien ev. skifter til/fra nattklær, så ny ladning av mat og da rundt 60 ml MME/morsmelk. Disse stellene tar da 2 timer, om det er dag eller natt.

Tenker at dette vil bedre seg etterhvert, så jeg har ingen tips nei. Hun spiser til hun er mett, eller til hun rett og slett dupper av. Får hun ikke nok mat blir hun veldig sutrete og har vansker med å slå seg til ro. Faller hun ikke til ro med 160, så lager jeg en dert til på 30 ml, men det hender ikke ofte.

ORIGINAL: julestjerne

Sånn er det hos oss også - men nå er Leah bare tre dager gammel da, så vi er jo midt i amme-etableringen!! Men det er forferdelig slitsomt! [8|]
Er vel bare å holde ut, til de små magene blir litt større??

Akkurat sånn gjør Eivind også! Kan også trenge noen råd?

Jag hadde samma problem med våran Rasmus. Helsesøstern sa att att dem tar de dem trenger på 10 minuter, resten är kosespising. Jag kunde puppa Rasmus dygnet runt om han fick bestämma. Vi kokade nappen vi hade tänkt att vi skulle vänta med. Såå gav vi han den och MASSOR av koz.
(Klart att det är viktigt att dem lägger på sig bara)

Sikker på at det ikke er luft hun sliter med.  Når gutten min har luft i magen ser han veldig sugelysten ut til tider. Han feiltolker nok signalet fra magen og tror han er sulten. Dersom han får mat kan han roe seg en stund, men det blir desto værre neste gang han våkner. Vi har begynt å ta han opp og gå litt istedet så han får opp lufta.

Dette bedrer seg nok etterhvert. Det tar lang tid å "lære å sove". Jeg lar veslejenta bestemme stort sett, men når hun blir noen uker eldre kommer jeg til å bestemme litt mer.
Gutten min fikk mat, før vi stelte han og la han i senga. Så gråt han 10-15 minutter før han sovna/roa seg. Etter en stund gråt han kortere og kortere, og til slutt hadde han skjønt at det ikke var noen vits.
Men de må bli bitte litt større først, barna våre er jo ca 1 mnd, og da er de fortsatt litt små til å skjønne at nå er det kvelden.
Ta det med ro, det ordner seg!!!!

Back
Topp