Søvn og slik..

Mamma2013

Gift med forumet
Hvor mye sover deres små, og hvor lenge om gangen?

Her sover snuppa fra ca 22-05, litt mat så sover hu til 8/9 tida :) Så går det mange timer før hu sovner igjen, i dag sto vi opp kl 9, hu sovna igjen nå for 5 min siden. Får se hvor lenge hu sover, håper det blir et par timer hvertfall :)
På lvelden er hun våken mange timer, hu sovner ikke for kvelden før kl 22, skulle ønske det var litt før, men det kommer seg vel etterhvert..

Han har, takk gud, begynt å sove litt mer i det siste.
Han sovner for natten ca 21.30, og sover da vanligvis til 06-06.30. Her om dagen våknet han 07.30, det må gjerne skje igjen!:D
Ligger og slumrer i min seng til rundt 08. Så står vi opp, leker og koser litt.
Rundt 09.30 leveres storebror, og da sovner minsten i vogna. Varierer hvor lenge han sover.
Utover dagen blir han lagt når han virker trøtt. Noen ganger er han våken én time mellom, andre ganger 3 timer.
Siste lur ca 19, den er ganske kort, rundt en halvtime max. Etterpå er det kos og pupp frem til han sovner for kvelden.
... Og sånn går nu dagan.:p

Blir lagt kl 19,sover til 24 får mat og sover til 04.får mat og sover til7. Får mat igjen og sover kansje en time av og til 2. Men håper han kan snart sove lengre om nettene. Men er blitt bedre enn det var.

Sover fra 20-05, lite måltid og sover til 8. Frokost og litt kos. Sover litt.. Mat kl 12 og sover til 17. Mat, lek, kveldsstell og mer mat.

gurimalla! Det hørtes ut så ein drøm:) heldige du eR. Hvor gammel er den lille?
Ho er akkurat 11 uker og to dager:-P Er nesten litt kjedelig at hun sover så mye.. Greit på natta, men skulle gjerne sett henne mer på dagtid:-P

Han her og er 11 uker. Har du hatt det sånn lenge? Her er det veldig mye sutring og grining. Blir rett og slett ikke fornøyd :/ jeg håper det forandrer seg snart.

Han her og er 11 uker. Har du hatt det sånn lenge? Her er det veldig mye sutring og grining. Blir rett og slett ikke fornøyd :/ jeg håper det forandrer seg snart.
Har egentlig vært glad i å sove siden starten.. Var mer våken på kvelden i starten og la seg ikke før to på natta, men det gikk seg til av seg selv....

Hmm... Her soves det fra ca 21-00 eller 21-4/5 alt etter som hvor godt det siste måltidet var. Så er vi våkne rundt 7/8 og sovner igjen ca 10. Klokken 12 er vi lys våkne, og så sovner vi rundt 16 og smådypper litt mellom leking og mat frem til 20. Så er det kveldsstell og mating igjen :) hun smådypper innimellom også, og av og til er vi helt utav soverutinen! Når vi er på tur kan hun sove nesten fra 9-16 om vi er i vogna, selvsagt avbrutt av mating, men meget varierende enda denne sovingen altså!

Sover fra 20-05, lite måltid og sover til 8. Frokost og litt kos. Sover litt.. Mat kl 12 og sover til 17. Mat, lek, kveldsstell og mer mat.

Oi, høres ut som du har en skikkelig sovebaby :) Sikkert godt, men skjønner at du vil at hu skal være litt mer våken på dagtid :)

Blir lagt kl 19,sover til 24 får mat og sover til 04.får mat og sover til7. Får mat igjen og sover kansje en time av og til 2. Men håper han kan snart sove lengre om nettene. Men er blitt bedre enn det var.

Heldig som får han i seng så tidlig, skulle ønske snuppami ville lagt seg så tidlig ;)

Hmm... Her soves det fra ca 21-00 eller 21-4/5 alt etter som hvor godt det siste måltidet var. Så er vi våkne rundt 7/8 og sovner igjen ca 10. Klokken 12 er vi lys våkne, og så sovner vi rundt 16 og smådypper litt mellom leking og mat frem til 20. Så er det kveldsstell og mating igjen :) hun smådypper innimellom også, og av og til er vi helt utav soverutinen! Når vi er på tur kan hun sove nesten fra 9-16 om vi er i vogna, selvsagt avbrutt av mating, men meget varierende enda denne sovingen altså!

Oi, vi hadde rutine på at hu sov to lange dupper, fra 12-14, og fra 15-17 helt fram til vi dro til Danmark forrige onsdag :p Hu har sovet maks 2 og 1/2 time til sammen i dag, sto opp kl 9, og er våken ennå :/

Heldig som får han i seng så tidlig, skulle ønske snuppami ville lagt seg så tidlig ;)

Jada, er heldig der. Men bruker en halvtime -tre kvarter før han sovner, og varierer om han er rolig eller grinete da. Men e tungt og stå opp på natten. Men sånn er det bare. Blir nok bedre etterhvert. Harog hvert et styr å få han til og sove i sin seng etter han har fått mat, er blitt litt bedre nå:)

Oi, høres ut som du har en skikkelig sovebaby :) Sikkert godt, men skjønner at du vil at hu skal være litt mer våken på dagtid :)
Ja, storesøster var også sånn så hadde egentlig trodd at vi skulle få det motsatt både.. Men det ble helt likt, gitt;-) Bare at storesøster ikke spiste på natta etter hun var to uker:-P

Godt de dagene storesøster er hjemme da, så slipper hun å konkurrere om oppmerksomheten.. Hun er ikke sjalu, men jeg får skikkelig dårlig samvittighet om jeg ikke føler jeg bruker nok tid med henne:-P

Sover fra 20-21:00 til 02:00, mates, sover til 05 ca, mat og våken igjen ca 07:30. Så står vi opp. Aldri våken mer enn to timer i strekk og har en lengre soveøkt på dagen på ca tre timer.

Back
Topp