Søvn og amming

MariaR83

Gift med forumet
Skal amme hver 3. time, men regner dere 3 timer fra når han begynner å spise eller når han er ferdig?

Jeg bruker av og til veldig lang tid på å få roet Lucas igjen etter amming og stell, og plutselig er det bare 1 time til han skal ammes igjen, og da har han gjerne ikke sovet i mer enn 1 time..føler han da får sovet så lite..

ORIGINAL: vannmann_81

Jeg fikk beskjed fra helsesøster at man skal regner fra man begynner å amme. 

Når han begynner å drikke regner jeg [:)] nå går det mer enn 3 timer om natten, og jeg vekker ham kun om dagen hvis det har gått 3,5 timer slik at han ikke blir døgnvill (ikke tar den lange hvilen på dagen [8D])

Det tar dem mer energi å spise enn å skrike, så synes det blir helt riktig å regne fra han starter å spise, dog jeg skjønner dem som regner fra de slutter hvis de bruker over 1 time på hvert måltid! Vi bruker max 30min., det er med rap og ofte også skift [:)]

Jeg vet hverken hvor lang tid hun bruker på å spise eller hvor lenge det er mellom - klokken min er skrudd av for tiden, nå lever jeg etter hennes rytme [:)] så lenge hennes egen rytme gjør at hun legger godt på seg har det ingen hensikt å la seg stresse av klokken tenker jeg.

ORIGINAL: vannmann_81

Jeg fikk beskjed fra helsesøster at man skal regner fra man begynner å amme. 

dette fikk vi også beskjed om..

Back
Topp