Søvn!!! Hva er det???

Bkno1076532

Forelsket i forumet
Her har lillemor snudd døgnet. Sover godt på dagtid og ikke lett og få henne våken. Men frakk 01.00 om natta ja da er ho våken. Kjenner jeg er sliten av og ikke få sove. Hvordan ska jeg få snudd døgnet tilbake. Vil så gjerne sove litt om natta jeg og.

Har lest at då kan da vera triks å prøva å vekka ho på dagtid oftare. Evt gi ho eit bad rett før leggetid, og ha da mørkt på soverommet der ho søv.. :-)

Her begynte hu også prøve på det så tok tak i problemet med en gang!!! Det vi gjorde (funket med en gang så vi hadde bare en våken natt!) .. Vi vekte hu i 6 tiden å mata hu og når hu begynte å duppe av så tok vi å ga hu et bad å brukte good tid på badet sånn at hu våkna ordentlig igjen .. Å da klarte hu å holde seg våken litt å da sov hu på natta igjen! Dette var ganske tidlig da så var ikke så mye våken generelt .. Men nå er det bare å prøve alt for å ikke få de til å duppe av så lett :p gjør litt ekstra stell ved bleie bytt, ta hu opp i rapestilling, gjør småting for å få hu til å være litt lenger våken:p

Ja må nok igang med noen tiltak her og får kjenner at 14 dager med dårlig søv er tungt. Får prøve og bade ho etter neste spising for og få henne litt våken :)

Ha et tydelig skille mellom natt og dag, bør bevisst på at om natta sover vi på soverommet, da er det mørkt og rolig i huset..om dagen sover man i feks vogn/annet sted med dagslys og det er mer lyder.

Samt tipsene ovenfor :-)

Lykke til!

Ha et tydelig skille mellom natt og dag, bør bevisst på at om natta sover vi på soverommet, da er det mørkt og rolig i huset..om dagen sover man i feks vogn/annet sted med dagslys og det er mer lyder.

Samt tipsene ovenfor :-)

Lykke til!
Hun sover i vugga i stua på dagen og i senga på romme om natta. Gikk bedre i natt. Oppe og spist fra 02-03 og sovnet igjen. Sto opp kl 07

På sykehuset her sier de at for å få inn en god rutine, bør ungen vekkes senest hver fjerde time en periode på dagtid, for å få mat. På denne måten holdes blodsukkeret stabilt, og det er større sjanse for at de klarer seg større deler av natta uten mat. :)

Back
Topp