Søvn hun sover ikke!!

Hadde håpa det roa seg ned nå, snart 1 år liksom. Ble jo natt og dag de 2 søstrene her førsta sov og var bestandig blid frøken nr 2 er et mareritt når det kommer til alt. Mating legging, bading, pusse tenner, skifte klær/bleie, sitter ikke i ro. Sint for alt, akkurat nå er jeg glad heg har bare 20% arbeid. Har ikke klart å jobba fult opp enda..
:hilarious:

Noen sover ikke før de begynner på skolen. Eldste har arva svigermors manglende søvnbehov.
 
Det kan være helt normalt ja. Noen ganger kommer det av fysiske ting (trenger ikke virke plaget på dagtid), øregreier, stramt tungebånd, polypper/falske mandler etc. Kan være greit å ha i bakhodet og eventuelt sjekke ut.

Min har riktignok alltid sovnet raskt (ammet i søvn til han var ca 2 år), men hatt lange perioder med mye oppvåkninger og, i snitt annenhver time hele natta fra 6-13 mnd ihvertfall, og fra 4-6 mnd var det titt og ofte hver halvtime :p Samsoving og nattamming var eneste som gjorde at jeg overlevde tror jeg. Etter 13-ish mnd ble søvna litt bedre, og vi fikk periodevis søvn hele , pluss at pappaen begynte å virke til legging og på oppvåkninger (skjedde gradvis). Fra han var ca 22 mnd har han sovet stabilt natta igjennom, riktignok med samsoving da, men ikke amming lengre.

Her var det ingen egentlig grunn til oppvåkningene, ikke sult eller sykdom, men han våknet bare (som mange babyer gjør! Søvnfaser kan være utfordrende for noen), men var heldigvis lett å få til å sove videre så lenge vi samsov
 
Har sjekka det, ingenting å finne... :(

Er det sjekket av helsestasjon/fastlege/spesialist? Endel av de mer skjulte tingene må de gjerne ha spesielt utstyr for å undersøke, eksempelvis polypper eller øreting. Og tungebånd er det bare et fåtall leger som kan ordentlig
 
Har ingen råd, annet enn vi slet med det samme. Da han hadde sovet 3 timer på 1 uke oppsøkte jeg barnelege som hadde tilgang til søvnekspert (han var da 2 år). Vi prøvd alle hennes råd, inntil hun sa at noen barn ikke sover før de er 3 år.

Han er nå 2.5 år og har de siste ukene lagt seg uten problem og sovet igjennom.

Jeg overlevde på å legge meg samtidig som barna, få far (som reiser mye og får ordentlig søvn), ta med barna ut i helgene så jeg fikk sovet litt.

Jeg er uplanlagt gravid med nr 3 og er så redd for at dette mareritt skal oppstå igjen. Men det er en annen historie...
 
Seriøst jeg blir snart gal. Hver kveld, tar det alt fra 45 min til 2,5 time og legge minste frøkna på 11 mnd. Og våkner X antall ganger om natta, jeg har ikke sovet 1 hel natt på aldri så lenge. Første frøkna sov jo igjennom natta fra hun var ca 7 uker.

Er dette normalt??

Hilsen dødssliten småbarnsmor

Har du sjekket at det ikke er noe somatisk som feiler henne? Våres på snart 14mnd sover ikke mer enn maks1 time i strekk . ...
 
Har ingen råd, annet enn vi slet med det samme. Da han hadde sovet 3 timer på 1 uke oppsøkte jeg barnelege som hadde tilgang til søvnekspert (han var da 2 år). Vi prøvd alle hennes råd, inntil hun sa at noen barn ikke sover før de er 3 år.

Han er nå 2.5 år og har de siste ukene lagt seg uten problem og sovet igjennom.

Jeg overlevde på å legge meg samtidig som barna, få far (som reiser mye og får ordentlig søvn), ta med barna ut i helgene så jeg fikk sovet litt.

Jeg er uplanlagt gravid med nr 3 og er så redd for at dette mareritt skal oppstå igjen. Men det er en annen historie...

Å herre jemeni, stakkars deg:( Håper nestemann sover tungt og lenge! :Heartred
 
Seriøst jeg blir snart gal. Hver kveld, tar det alt fra 45 min til 2,5 time og legge minste frøkna på 11 mnd. Og våkner X antall ganger om natta, jeg har ikke sovet 1 hel natt på aldri så lenge. Første frøkna sov jo igjennom natta fra hun var ca 7 uker.

Er dette normalt??

Hilsen dødssliten småbarnsmor
helt normalt. gi den støtten hun trenger for å sovne. lilleminis på insta deler ofte gode soveråd :)
 
Storebror tok tid før han sov rundt og husker jeg våknet og lurte på hva som hadde skjedd når han begynte å sove rundt...
 
Back
Topp