Søvn avler søvn...

Haffani

Elsker forumet
Julegavene 2019
Hvor lenge gjelder den? På et tidspunkt blir det vel sånn at babyene trenger litt våkentid før de blir trøtte igjen hvis de har sovet lenge? Igår sov lillebror masse hele dagen og ettermiddagen/kvelden, og det endte med at jeg kun fikk ham til å duppe rundt 20 min av gangen i hele natt. Holdt på å bli sprø! Burde jeg holde ham våken i hvertfall bittelitt innimellom? Han er seks uker nå.
 
Trodde det gjaldt lengre, men alle barn er vel ikke like heller? Når de er så små kan de vel fortsatt snu døgnet litt hit og dit, så da er det kanskje greit å holde våken for å forskyve?
Men det er vel ikke så lenge de er våkne i gangen uansett?
Her er hun sjelden våken mer enn en time, og sover gjerne 2-3 timer i strekk på dagen. Bortsett fra siste gangen før hun legger seg for kvelden som er ca klokka åtte, da er hun gjerne våken et par- kanskje oppi tre timer først. Ikke fordi jeg holde henne oppe, bare blir sånn.
 
Fikk tips om å holde han våken ca 45 minutter etter amming (når han våknet å fikk mat med en gang), før han fikk sove igjen... Funker veldig fint her ;)
 
Fikk tips om å holde han våken ca 45 minutter etter amming (når han våknet å fikk mat med en gang), før han fikk sove igjen... Funker veldig fint her ;)
Da regner jeg med at du mener om dagen?;) Idag har han ikke sovet så mye (og han sover uansett ikke mange timer i strekk), så jeg hadde trua da jeg ammet ham og la ham i senga i 20-tiden idag. Men tror dere han finner roen da? Ikke f***. Nå er han surret godt inn så han ikke skal veive så fælt med armene, og støvsuger-lyd på øret, men han er kun rolig i etpar minutter av gangen før han begynner å orme seg til igjen. Argh! Tror hele tiden at han sovner ordentlig men neiiida. Shit, lurer på når jeg skal få mer enn tre timer søvn i strekk igjen?
 
Back
Topp