Søvn - 5 mnd gammel baby..

Guest
Jeg har en søt liten jente som blir 5 mnd i morgen..
Jeg har i lengre tid planlagt å lære henne å sovne på kvelden uten å måtte puppes i søvn. I kveld fikk hun grøt, badet, fikk pupp og pysjen på. Så var det litt kos i senga, før hun ble lagt i voggen sin. Deretter tok pappa'n over som støtteperson. Han vugget og strøk og satt der hele tiden, men hun ble veldig lei seg og gråt over 30 minutter før hun sovnet.

Jeg får vondt langt inn i hjertet av å høre på henne skrike, men den siste mnd har hele kvelden min gått med til å legge henne. Først pupp i 19:30 tiden, deretter våkner hun ca 20:15. Da vil hun ha pupp, men våkner med EN gang jeg flytter på meg, og jeg blir ofte liggende i godt over en time. Da nærmer klokken seg halv ti og vi pleier å legge oss halv elleve.. Dermed har hele kvelden som jeg og pappa'n skulle hatt sammen gått ut vinduet og jeg har tilbragt den på et mørkt soverom med min lille søte.

Hun bruker ikke smokk, men har snart lært seg å suge på totten. Har du noen gode forslag?
Vil bare poengtere at hele tiden når hun skrek var vi inne hos henne, så føler ikke at dette var noen "skrikekur" der vi bare la henne i voggen og gikk ut av rommet. Men det er jo fortsatt tøft å høre på min lille gråte og hikste seg i søvn..
 
Back
Topp