Søtsug

Har hørt om noe krom også.. El kanskje jeg tar feil.. Hmm får høre på helse kosten :)

Krom ja! Det var den siste tingen jeg ikke husket på :P haha. Sorry. Tenkte jeg ikke skulle forvirre deg ved å si "det er en annen ting også, men jeg husker ikke hva den heter" ;)

Lurer på om ikke curcumin/gurkemeie-tilskudd også skryter på seg at det skal hjelpe?

Krom ja! Det var den siste tingen jeg ikke husket på :P haha. Sorry. Tenkte jeg ikke skulle forvirre deg ved å si "det er en annen ting også, men jeg husker ikke hva den heter" ;)

Lurer på om ikke curcumin/gurkemeie-tilskudd også skryter på seg at det skal hjelpe?
Har ikke peiling.. :p men noe må jeg finne på når jeg snoper sånn..

For en del år siden tok jeg sånn eplecidereddik tabletter mot søtsug. Husker dessverre ikke hvordan det funket, men det er ihvertfall flere som skriver om på nett av hva som kan hjelpe mot søtsug.

Skal sjekke nettet jeg:) men tror det Blir krom for hat hørt om andre også som har hatt hell med det:)

Du tar allerede krom og sink. Det er i multivitaminene du tar. Det er ikke lurt å ta høye doser mens du prøver å bli gravid.

Så egentlig skal det da hjelpe mot søtsuget da.. Hjelpes, virker motsatt med meg.. Må ha, må ha! Uff

Det er jo ikke dokumentert at disse kjærringrådene virker mot søtsuget da. Det er nok en del placeboeffekt her, at mange som bruker tilskudd samtidig jobber aktivt med å stoppe søtsuget sitt.

Det lureste er nok å finne taktikker som hjelper deg. Gjøre noe annet, drikke to glass vann for å fylle opp magen litt, lage et sunt mellommåltid, spise bær, frukt eller lignende. Man får jo vanligvis søtsuget når man kjeder seg, ikke f.eks. om man er midt i en viktig oppgave. For meg hjelper det å gjøre noe annet, f.eks. strikke. Og så må jeg spise regelmessig. Og jeg elsker å spise bær.

Kan trene opp tanketeknikker: http://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/article811199.ece

Eller jobbe med kostholdet: http://www.kk.no/livsstil/derfor-får-du-søtsug-på-kvelden-25804

Eller Google flere triks. Du kan få opp sånne tips som;
- Gå 10 minutter på tur.
- Ring en venn, les en bok eller annet som får tankene over på noe annet.
- Ta en tyggegummi eller en Fisherman friend
- Puss tennene, da smaker innhenting godt rett etterpå
- Putt en mager yoghurt i fryseren, og spis "frozen yoghurt" når den er delvis fryst

Kromtabletter hjelper meg hvertfall :)

Det er jo ikke dokumentert at disse kjærringrådene virker mot søtsuget da. Det er nok en del placeboeffekt her, at mange som bruker tilskudd samtidig jobber aktivt med å stoppe søtsuget sitt.

Det lureste er nok å finne taktikker som hjelper deg. Gjøre noe annet, drikke to glass vann for å fylle opp magen litt, lage et sunt mellommåltid, spise bær, frukt eller lignende. Man får jo vanligvis søtsuget når man kjeder seg, ikke f.eks. om man er midt i en viktig oppgave. For meg hjelper det å gjøre noe annet, f.eks. strikke. Og så må jeg spise regelmessig. Og jeg elsker å spise bær.

Kan trene opp tanketeknikker: http://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/article811199.ece

Eller jobbe med kostholdet: http://www.kk.no/livsstil/derfor-får-du-søtsug-på-kvelden-25804

Eller Google flere triks. Du kan få opp sånne tips som;
- Gå 10 minutter på tur.
- Ring en venn, les en bok eller annet som får tankene over på noe annet.
- Ta en tyggegummi eller en Fisherman friend
- Puss tennene, da smaker innhenting godt rett etterpå
- Putt en mager yoghurt i fryseren, og spis "frozen yoghurt" når den er delvis fryst
Problemet er at jeg jobber i en dagligvare butikk! Jeg har alt tilgjengelig og det er så irriterende.. Er så altfor fristende alt i hyllene.. Er man litt stressa er det fort å ta en pakke drops da.. El vingummi.. Er heldigvis ikke noe glad i sjokolade.. Så der er ikke noe problem.. Men har faktisk begynt p kjøpe meg noen grønne epler og dele opp og ha på jobb.. El mandler, rosiner, valnøtter.. Men jeg skulle blitt flinkere..

Kromtabletter hjelper meg hvertfall :)

Men hun tar jo allerede krom, det er jo i multivitaminer. ;) Ikke lurt å ta store/doble doser av noe som prøver med mindre man har fått det anbefalt av lege.

Men hun tar jo allerede krom, det er jo i multivitaminer. ;) Ikke lurt å ta store/doble doser av noe som prøver med mindre man har fått det anbefalt av lege.
Aha. Så ikke hun hadde skrevet at hun tok multivitaminer :)

Back
Topp