Søtpoteter....

Ikke i bruk

Forumet er livet
I ett rosa øyeblikk på Kiwi grabbet jeg til meg to store søtpoteter.. Tenkte at de kan jeg jo lage noe spennende av.
Men hva? Bruker dere søtpoteter til noe godt??

(denne tråden vil senere bli flyttet til matforumet)

Søtpotetpure er bare utrolig godt :)
Ellers pommes frits og potetgull av søtpotet

Det er også veldig godt i gryteretter, bare å kutte de opp i terninger :)

Lager enten mos eller ovnsbaker den med andre rotgrønnsaker:)

Søtpotetmos er godt ;)

Signerer søtpotetmos her, altså. Det er såå godt ♡

Forøvrig kan du vel bruke de til mye som du egentlig kunne brukt vanlig potet til.. Stemoren min lagde seg f.eks en stund bakte søtpoteter :)

Deler dem i strimler, litt rapsolje på og inn i ovnen. Når de kommer ut har jeg blandet litt salt, chilli, paprika, hvitløkspepper og grokverna pepper og har over. :)

Skreller og skjærer i skiver. Legger det i en ildfast form sammen med skivede maiskolber og kyllingfilet. Salt, pepper og fløte (funker både med vanlig ku- og oatly havrefløte) over, og så stekes på 200 grader til potetene er møre. Yummy :-P

Har de gjerne i rotmos. Kan stort sett brukes til det meste som vanlige poteter brukes til, og har den fine egenskapen at de ikke tuller med blodsukkeret.

Baker de i ovnen, deler i to. Tar ut innholdet og moser sammen med litt fløte og krydder. Blander inn vårløk, ost og sprøstekt bacon. Tar tilbake denne blandingen i de halve skallene. Gratinerer i ovnen igjen i noen minutter. Nam!

Back
Topp