Søt/stygg baby

SukkerogKanel

Andre møte med forumet
Jeg har alltid trodd at alle synes sine egne små babyer er de aller fineste i hele verden. Vel..
I oktober fikk jeg ei lita, nydelig tulle, hvorpå faren (også min samboer) sa; «jeg synes ikke hun var noe fin - hun liknet ingenting på søsteren». Det var altså det første han sa om tulla mi etter hun var født. Hun kom til verden etter en kort og flott fødsel, så hun var ikke «dradd eller hoven» på noen måte slik de gjerne kan være om de har blitt tatt med tang eller vakum. Han har i ettertid sagt at han synes hun er søt nå. Men jeg ble skikkelig lei meg og såret av den flåsete kommentaren. Jeg føler han har ødelagt alle minnene om de første timene etter fødsel. De timene hvor en bare skal ligge å beundre det lille mirakelet som er født..
Når han ble far for første gang til jenta vi har på 1,5 år, var han stolt som en hane og helt i lykkerus..
Nå føler jeg bare at alle tenker at den lille tulla mi er stygg, bare at de ikke tør si det. Jeg vil liksom ikke vise henne frem på samme måte som de andre..:-(

Han mener jeg er teit som enda er lei meg for dette, og at siden han synes hun er søt nå så bør det ikke spille noen rolle hva han sa da hun var født.. hva synes dere?
 
Det var en helt ekstremt teit og unødvendig kommentar ja. Men ikke noe vits å la den kommentaren prege hverdagen med babyen din nå synes jeg :)
Skal du la det ene øyeblikket gjøre at du ikke er stolt og viser frem babyen nå? Det synes hvertfall ikke jeg at babyen har fortjent og hundar garantert verdens nydeligste rett etter fødsel og nå også ;) ❤️
 
Det var en helt ekstremt teit og unødvendig kommentar ja. Men ikke noe vits å la den kommentaren prege hverdagen med babyen din nå synes jeg :)
Skal du la det ene øyeblikket gjøre at du ikke er stolt og viser frem babyen nå? Det synes hvertfall ikke jeg at babyen har fortjent og hundar garantert verdens nydeligste rett etter fødsel og nå også ;) ❤️
Enig med veivalsa, og uansett tenker jeg at du ikke bør la andre få definere deg eller dine barn. Selv om det er mannen din. Ikke lær barna dine at andre kan få den makten over dem :Heartred
 
Har en mann som ikke synes nyfødt babyer er noe søte. Han har ikke sagt det direkte om våre, men har sagt det som en generell greie. Har aldri tenkt noe over det. Han syns de er søte nå og det syns din og :)
 
Som det står over synes heller ikke min mann at babyer, spesielt ikke nyfødte, er søte. Det gjelder både andres babyer og når våre var babyer. Jeg har heller aldri tenkt noe over det
 
Jeg synst heller ikke min nr2 var søt etter fødsel :bag: MEN jeg hadde klikket i vinkel om min mann hadde påpekt noe sånn, selv om han sikkert tenkte det inni seg.
 
Jeg har sagt det om mine egne, syntes ikke nyfødte er spesielt fine. Men herlig og gode er de :Heartred Han mente nok ikke noe vondt med det, men er ikke det første du ønsker å høre etter å ha skvist ut en unge som du har bært på i x antall mnd. :Heartred Er ganske sårbar rett etter fødsel også.
 
Jeg synes ikke nyfødte er særlig søte, ikke synes mannen min det heller. Hadde min mann sagt at babyen ikke var fin hadde jeg sagt at det er nok din fortjeneste:hilarious: hadde absolutt ikke tenkt på det.
 
Jeg synes ikke nyfødte er særlig søte, ikke synes mannen min det heller. Hadde min mann sagt at babyen ikke var fin hadde jeg sagt at det er nok din fortjeneste:hilarious: hadde absolutt ikke tenkt på det.

så enig med onske! Hans egen feil, ikke din, du gav henne de beste trekkene.

Men kanskje var han også litt sliten å litt fortumlet og sa noe som han kanskje egentlig ikke la så veldig mye i. Og fordi han sammenlignet henne med søsteren så ble alt så feil. Men når han kom over at hun skulle se ut som søsteren så oppdaget han nok hvor nydelig fin hans yngste datter også var, det bare er så vanskelig når man sammenligner og tror at de skal se lik ut. Og at han trolig så etter søsterens sjarme.

Vis henne frem og vær stolt av det nydelige barnet dere har laget, det fortjener hun! Hun er nok perfekt fra topp til tå med hud å hår. Og faren ville slett ikke bytte henne bort mot noen andre barn i hele verden, selv hvor mange misse konkurranser de hadde vunnet!
 
:Heartred
Jeg har alltid trodd at alle synes sine egne små babyer er de aller fineste i hele verden. Vel..
I oktober fikk jeg ei lita, nydelig tulle, hvorpå faren (også min samboer) sa; «jeg synes ikke hun var noe fin - hun liknet ingenting på søsteren». Det var altså det første han sa om tulla mi etter hun var født. Hun kom til verden etter en kort og flott fødsel, så hun var ikke «dradd eller hoven» på noen måte slik de gjerne kan være om de har blitt tatt med tang eller vakum. Han har i ettertid sagt at han synes hun er søt nå. Men jeg ble skikkelig lei meg og såret av den flåsete kommentaren. Jeg føler han har ødelagt alle minnene om de første timene etter fødsel. De timene hvor en bare skal ligge å beundre det lille mirakelet som er født..
Når han ble far for første gang til jenta vi har på 1,5 år, var han stolt som en hane og helt i lykkerus..
Nå føler jeg bare at alle tenker at den lille tulla mi er stygg, bare at de ikke tør si det. Jeg vil liksom ikke vise henne frem på samme måte som de andre..:-(

Han mener jeg er teit som enda er lei meg for dette, og at siden han synes hun er søt nå så bør det ikke spille noen rolle hva han sa da hun var født.. hva synes dere?

Forstår deg godt. Dustete kommentar, men selv om man vet den er dustete blir man påvirket likevel

Jeg hadde en lignende greie med mitt barn og skjeling. Legen kommenterte det på tidlig 6 mnd kontroll og vi sjekket opp på sykehuset (var ikke skjeling). Da jeg fortalte det til min mor kom det frem at hun og pappa hadde snakket om dette flere ganger, da det så slik ut på noen bilder jeg hadde sendt på snap. Er generelt veldig restriktiv med bilder som sendes, og ble så utrolig lei meg. Ville ikke sende flere bilder. Nå er barnet 1,5 år og jeg unngår fremdeles å sende bilder der det kan se ut som barnet skjeler, selv om jeg vet det bare ser sånn ut..:wideyed:
 
:Heartred

Forstår deg godt. Dustete kommentar, men selv om man vet den er dustete blir man påvirket likevel

Jeg hadde en lignende greie med mitt barn og skjeling. Legen kommenterte det på tidlig 6 mnd kontroll og vi sjekket opp på sykehuset (var ikke skjeling). Da jeg fortalte det til min mor kom det frem at hun og pappa hadde snakket om dette flere ganger, da det så slik ut på noen bilder jeg hadde sendt på snap. Er generelt veldig restriktiv med bilder som sendes, og ble så utrolig lei meg. Ville ikke sende flere bilder. Nå er barnet 1,5 år og jeg unngår fremdeles å sende bilder der det kan se ut som barnet skjeler, selv om jeg vet det bare ser sånn ut..:wideyed:

Uff kjære deg, ikke slutt å ta bilder av barnet, barnet ditt er jo helt fantastisk! Og om hen innimellom ser ut som hen skjeler litt, så er jeg sikker på at hen bare ser nydelig ut uansett! Og så lenge det faktisk ikke er skjeling og bare ser slik ut, så vil jo hen ikke plages av det, som om det var skjeling. Helt sikker på at barnet ditt ser flott ut på alle bilder, og at folk elsker å kunne se hen vokse til!
 
Jeg har alltid trodd at alle synes sine egne små babyer er de aller fineste i hele verden. Vel..
I oktober fikk jeg ei lita, nydelig tulle, hvorpå faren (også min samboer) sa; «jeg synes ikke hun var noe fin - hun liknet ingenting på søsteren». Det var altså det første han sa om tulla mi etter hun var født. Hun kom til verden etter en kort og flott fødsel, så hun var ikke «dradd eller hoven» på noen måte slik de gjerne kan være om de har blitt tatt med tang eller vakum. Han har i ettertid sagt at han synes hun er søt nå. Men jeg ble skikkelig lei meg og såret av den flåsete kommentaren. Jeg føler han har ødelagt alle minnene om de første timene etter fødsel. De timene hvor en bare skal ligge å beundre det lille mirakelet som er født..
Når han ble far for første gang til jenta vi har på 1,5 år, var han stolt som en hane og helt i lykkerus..
Nå føler jeg bare at alle tenker at den lille tulla mi er stygg, bare at de ikke tør si det. Jeg vil liksom ikke vise henne frem på samme måte som de andre..:-(

Han mener jeg er teit som enda er lei meg for dette, og at siden han synes hun er søt nå så bør det ikke spille noen rolle hva han sa da hun var født.. hva synes dere?
Jeg tenkte umiddelbart "broren var finere" da min andre ble født. Tok ikke så lang tid før han ble fin også da. Om det er vanlig å tenke sånn vet jeg ikke, men har hørt flere ganger at folk sier de ikke synes helt nyfødte er noe pene.

Med hun jeg fikk nå(nr. 3) ble jeg litt att ut/skuffet over at jeg ikke kunne se på ansiktet at hun var jente, og konkluderte med at alle babyer ser ut som gutter når de er under 3mnd. ihvertfall.

Jeg skjønner at du ble lei deg over at han sa jenta deres var stygg(det er en grunn til at jeg ikke sa høyt at jeg syntes broren var finere), men tror som samboeren din sa, at det var en umiddelbar reaksjon og at han synes tulla deres er fin nå. Ihvertfall om jeg skal ta utgangspunkt i meg selv :bag: Har man ikke noe fint å si, så bør man vel egentlig tie, men jeg håper du stoler på at han synes datteren deres er fin nå.
 
Back
Topp