Søster skal sitte barnevakt og spør etter ??

ORIGINAL: Lolodi

Ser ikke helt problemet, jeg. Jeg hadde aldri forventa at noen skulle brukt kvelden sin på å passe mine unger uten å få noe for det!?! Uansett alder eller relasjon.

ORIGINAL: carinasverden

ORIGINAL: Stita

Ser ikke helt problemet, jeg. Jeg hadde aldri forventa at noen skulle brukt kvelden sin på å passe mine unger uten å få noe for det!?! Uansett alder eller relasjon.

Beste foreldre skal betales også da eller? [8|][&:]

Jeg har aldri tenkt tanken på å skulle måtte betalt min søster på 24 for å passe min lille. Det synes jeg blir for dumt..
Om jeg hadde vært desperat og visste hun måtte avlyst noe for å vært barnevakt, da hadde jeg heller tilbydd noe penger for det..

Hvis de hadde bedt om betaling, så ja. Det hadde jo aldri skjedd her da, men jeg synes det blir helt feil å forvente at noen skal jobbe gratis for deg.

mamma synes det er hyggelig å få en flaske vin når hun er barnevakt[:)] Ser ikke problemet. Noen setter sin tid til side for å være med barna, de synes sikkert det er hyggelig å være barnevakt, men det er hyggelig å gi noe tilbake. Hvis man ikke synes det er verdt en liten sum så kan man jo la være å gå ut[8D][8|]

Jeg har ikke råd til å betale mamma eller min søster for å være barnevakt.. Min søster har ikke vært barnevakt enda, men det kommer sikkert etterhvert (hun er 24) Jeg forventer ikke at hun vil ha penger for det.. Jeg hadde blitt meget overrasket om hun spurte etter penger.
Hadde jeg skulle betalt en av de to for å være barnevakt hadde jeg ikke hatt råd til å gå ut. Er som oftest bare hver 3 mnd jeg får en kveld for meg selv til å gå ut med venner. (ikke samme med barnefar og han har ingen overnatting)
Når jeg går ut teller jeg som oftest kronestykker. Så om jeg skulle betalt flere hundrelapper for barnevakt hadde jeg måtte sitte hjemme istede. Hadde synes det var kjekt å gi noe om jeg hadde hatt mye penger, men når man ikke har det så hadde det svidd å måtte betale familie for noe sånt!

Det var veldig delte meninger om saken [&o]

Det er slik at hun har tilbudt seg å sitte barnevakt av den grunn å bli bedre kjent med tantebarna. At hun ville komme hit på besøk å leke med dem å kansje vi kunne dra ut en tur..

Vi får se hva som skjer.. er så usikker. (og ble ikke klokere av at dere var så delte i meningene [8D])

når hun tar det som en selvfølge at hun får noe hadde jeg ikke gitt noe jeg. ærlig talt. Jeg hadde selv holdt kjeft, og tatt det som en bonus om jeg hadde fått noe for en tjeneste altså. hadde hun spurt på forhånd om dere trengte hjelp eller barnevakt fordi hun hadde dårlig råd så hun ville prøve å tjene litt så hadde det blitt noe annet.

da hadde jeg heller spurt noen andre. jeg hverken krever eller forventer eller ønsker penger av familie eller venner for å sitte barnevakt for dem! det gjør jeg gjerne og med glede og hadde faktisk aldri i verden tatt imot penger for det!

min søster hadde heller aldri tatt imot penger for det. er det ikke blant annet sånt som dette familie er til for da? støtte hverandre og hjelpe hverandre? koster da ikke meg/henne el noen andre noe særlig å sitte i en annen stue å spise og se på tv mens barna sover? med mindre man da er ekstremt opptatt og faktisk egentlig ikke har tid da. men da hadde jeg heller sagt nei til å sitte barnevakt enn å si ja og så forvente betaling altså. er da ikke en jobb heller? det handler vel om å stille opp for dem som betyr noe for en? være tante?

har passa tantungene mine fra jeg var 13, å har vel aldri tatt ei krone for jobben.. men det er meg da :)

ORIGINAL: Zol80

Syns det er greit å betale en 19-åring litt selv om det er familie. 200 kanskje.

enig også ville jeg ordnet pizza, brus og godteri.

Jeg tok aldrig betalt når jeg var 19 og passa barna til brodern. Men jag hadde nok ikke blitt lei meg ;) Men ser folkk skriver opp tol 400 kr her..  det er fryktelig mye penger å få på noen timer, når du er 19 år og sitter barnevakt for søss!!!!!!!!!!!!  Da blir det jo svin dyrt for dere.
Syntes 200 er mere en nok, også noe godt å tygge på da.[:)]

Tanta til A er 17, og hun har passet henne en del gangen og hun får ikke noe. Hun har heller ikke krevd eller spurt etter noe. Hun blir kjempeglad hver gang jeg spør henne om å passe A.. Hun passet A ei hel helg, og da fikk hun og kjæresten 500 kr for å kjøpe seg mat og drikke.

Så konklusjonene er at jeg synes hun kan passe de gratis [8D]

Jeg har sitte barnevakt for mine tantebarn en del ganger i løpet av 7 år - jeg er snart 22. når de har spurt har jeg sagt ja. jeg har ALDRI krevd betaling! Er jo greit å vite at jeg kan spørre dem om barnevakt.

Lillebror på 16 får nesten alltid litt lommepenger når han passer snuppa.
Han ser ikke på det som noe selvfølge, men vi gir han gjerne 100-200 for noen timer med barnepass[:)]

ORIGINAL: Citerza

[8|] Jeg var selv 19 da jeg ble gravid liksom.. Synes virkelig ikke man skal ha betalt for å passe tante-barna sine..

Vi bruker å sette frem mat, drikke og snacks heller.. Nå har det bare vært en gang tanten på 19 har passet uansett. De andre ber om å få "låne" henne, og DET får de ikke betaling for [8D]

ORIGINAL: Babyfacepsycho

Jeg tenker at det kommer an på hvor hun er hen i livet.
Hvis hun er i fast jobb, har penger nok så hun klarer seg fint og relativt godt etablert inn i voksenlivet så er det vel rart og ta betalt for og passe tantebarna sine en kveld.
Mens hvis hun er student med dårlig råd og sliter for og få ting til og gå rundt, ja da hadde jeg gladelig betalt henne for det, sånn for at hun skulle få noen kroner ekstra til og unne seg noe til seg selv som hun ellers ikke kunne ha gjort.

[:)]

helt enig med dette, tjener hun like bra som deg bør det ikke være nødvendig med betaling, men om hun er student med bare en ekstrajobb f.eks så er det vel hyggelig å betale henne litt.

Her har onkelen til Sebastian fått litt penger når han har passet, han er 19, men uten inntekt og da er det hyggelig å gi han litt. (han har derimot aldri spurt om penger selv)

Eg hadde betalt søsteren min, men så er hun 17 år, hun går på skole å har kun littegrann stipend i inntekt i mnd, så hadde betalet henne litt hvis hun hadde sotte barnevakt, hun hadde derimot ikke forlangt noe...

ORIGINAL: MammatilKevin

Eg hadde betalt søsteren min, men så er hun 17 år, hun går på skole å har kun littegrann stipend i inntekt i mnd, så hadde betalet henne litt hvis hun hadde sotte barnevakt, hun hadde derimot ikke forlangt noe...

det er vel det som er forskjellen.....

ORIGINAL: 999

ORIGINAL: Babyfacepsycho

Jeg tenker at det kommer an på hvor hun er hen i livet.
Hvis hun er i fast jobb, har penger nok så hun klarer seg fint og relativt godt etablert inn i voksenlivet så er det vel rart og ta betalt for og passe tantebarna sine en kveld.
Mens hvis hun er student med dårlig råd og sliter for og få ting til og gå rundt, ja da hadde jeg gladelig betalt henne for det, sånn for at hun skulle få noen kroner ekstra til og unne seg noe til seg selv som hun ellers ikke kunne ha gjort.

[:)]

helt enig med dette, tjener hun like bra som deg bør det ikke være nødvendig med betaling, men om hun er student med bare en ekstrajobb f.eks så er det vel hyggelig å betale henne litt.

Her har onkelen til Sebastian fått litt penger når han har passet, han er 19, men uten inntekt og da er det hyggelig å gi han litt. (han har derimot aldri spurt om penger selv)

Sign.. Jeg har mange yngre søstre, de som er "voksne" og etablerte får ikke penger for det (de får selv unger i løpet av ikke alt for mange år, og da gjør jeg gjengjeld da)- men de som går på skole og er unge får betalt.. De hadde derimot ikke krevd det, og hadde nok gjort det gratis uansett, men jeg syns det er greit å betale dem litt da de heller kunne vært ute med venner eller faktisk sittet barnevakt et annet sted og tjent penger sånn..

ORIGINAL: *Charley*

Kunne aldri falt meg inn å ta betaling for familie eller venners barn.

Har ikke lest alle svarene her... men...

Syntes det spørs litt hvilen situasjon søstra er i..
Jeg hadde syntes jeg måtte betale min .. siden hun er student... da trenger man de pengene man kan få..;)

Hadde hun derimot hatt full jobb og sånt.. så hadde jeg kanskje bare kjøpt litt snack og brus og sånt..

Men syntes ikke det er så rart hun spurte siden du har spurt om hun kan passe dem... hadde hun spurt om hun skulle passe dem så dere kom dere ut hadde situasjonen vært litt anderledes..

Syns nok det er litt teit å be om lønn for å passe tantebarna sine ja. Selv har jeg passet søskenbarna min veldig mye uten å tenke på at jeg skulle ha betaling for det. Var 18 da eldstejenta ble født og passet henne mye de første årene. Hendte tanten min stakk med meg en hundrelapp eller noe, mem det var nå mer fordi hun er tanten min og det er sånn som tanter gjør innimellom.

I vår familie har vi gjort det sånn at de som ikke har egen inntekt får betalt. Så kommer det litt an på hyppigheten også da . Om det er en kveld nå og da eller flere dager i uka[:)]

Jeg er alene med gutten min og jobber turnus. Derfor er jeg avh. av barnevakt flere ganger i uka. Fordeler det mellom foreldrene mine og mine to søstre. Alle har de jobb, og ingen får betalt. (De hadde aldri tatt i mot betaling heller da[;)])

Back
Topp