Søskenvogn

Nymor21

Andre møte med forumet
Vi vurderer søskenvogn da vi kommer til å ha to barn med 1års mellomrom, men lurer på hvilken søskenvogner dere synes er best, og hvordan har det vært med «vogn-slutt», har barna vært ferdig med vogn samtidig eller må man tenke på at siste barn fortsatt vil ha behov for å sitte i vogn?

Vi vurderer søskenvogn da vi kommer til å ha to barn med 1års mellomrom, men lurer på hvilken søskenvogner dere synes er best, og hvordan har det vært med «vogn-slutt», har barna vært ferdig med vogn samtidig eller må man tenke på at siste barn fortsatt vil ha behov for å sitte i vogn?

Her er det flere muligheter tenker jeg - men med bare 1 års mellomrom ville jeg hatt søskenvogn ja :)

Ting å tenke på:
Hvor mye bruker dere vogn
Hvilket terreng triller du på
Budsjett

Og hva med vognen dere har fra før? Ønsker du å beholde den og ha søskenvogn i tillegg? Det er jo fint mulig, også kjøper du en brukt eller rimelig søskenvogn dersom du ikke kan/ønsker å bruke mye penger på en vogn til.

Jeg tenker jo at triller man langt, er det alltids fint med søskenvogn og 1-åringen kommer også kanskje til å sove i vogn i 1-2 år til. Så jeg ville definitivt hatt søskenvogn. Spørsmålet blir da om du ønsker å bytte ut vogna du har nå med en vogn som kan gjøres om til enkeltvogn, eller om du vil ha en søskenvogn i tillegg :)
Og når den ene sitter i vogn, så vil gjerne den andre gjøre det. De kan sitte der sammen utover den tiden eldste egentlig ville ha brukt vogn. Vi var ferdige med vogn til 3-åringen, men han liker likevel fortsatt veldig godt å sitte å slappe av i vogn sammen med baby :hilarious:

Hadde egentlig tenkt å bytte vogna jeg har i søskenvogn, og ser bugaboo har mulighet til å gjøre vognen om til både søskenvogn og enkeltvogn. Men den er igjen ganske dyr, og hvis det da fort er sannsynlig at de er ferdig med vogn ca samtidig så trenger jeg kanskje ikke den muligheten og kan da gå for noe som er rimeligere. :-)

Hadde egentlig tenkt å bytte vogna jeg har i søskenvogn, og ser bugaboo har mulighet til å gjøre vognen om til både søskenvogn og enkeltvogn. Men den er igjen ganske dyr, og hvis det da fort er sannsynlig at de er ferdig med vogn ca samtidig så trenger jeg kanskje ikke den muligheten og kan da gå for noe som er rimeligere. :)

Du kan eventuelt kjøpe en brukt bugaboo donkey :) se etter en som er fra 2018 eller nyere så burde det være endel bruk igjen. Ellers finnes det mange andre type vogner som er billige og like gode, også har du en enkeltvogn du kan bruke etterhvert feks med søskenbrett når den eldste går mer selv :)
Det er jo det som er kaotisk med vognverden - FOR mange muligheter og løsninger :hilarious:
En annen vogn som blir søskenvogn og enkeltvogn er Uppababy Vista.

Kjøpte søskenvogn når nr 2 kom 15 mnd etter nr 1. kjøpte også en babyjogger elite som vi kunne bruke når vi bare trengte vogn til et barn. Her sluttet de å bruke vogn omtrent samtidig. Nr 1 har alltid vært glad i vogn så han brukte vogn til nr 2 ikke ville mer. De to har også alltid ville gjøre ting samtidig så vognslutt ble bare en av de tingene de gjorde på likt.
Jeg er ikke noe glad i buggaboo vogner så her ble det en pent brukt emmaljunga søskenvogn. Den så ut som ny og betalte litt under halvpris. Solgte den igjen for omtrent det samme. Hvilke vogn som passer for deg er jo litt avhengig av hvor den skal brukes og litt smak og behag. I dag ville jeg kjøpt søskenvogn fra tfk. Nå har den vendbar sittedel (hadde ikke det når jeg kjøpte vogn) og det var veldig viktig for meg. Den har også håndbrems (veldig praktisk i nedoverbakker, spesielt på vinterstid), tåler høy vektbelastning, veldig god demping (passer godt til grusveier og snø), god solskjærming og regulerbar fotstøtte.

Vi hadde en fra tfk og var storfornøyd. Valgte den over singlevogna fra babyjogger på turer jeg bare hadde med en.

Hadde litt lengre avstand mellom mine så eldste slutta med vogn lenge før yngste. Nå har vi nordic cab sykkelvogn som kan brukes som joggevogn etc, som vi bruker på turer. Da er det plass til eldste om han vil hvile litt, eller vi skal gå til barnehagen og har det travelt (er 2 km en vei).

Jeg er veldig fornøyd med Babyjogger city mini gt double! Kjøpte den brukt for ett år siden, og har brukt den nesten daglig. Det er 2 år mellom mine, og jeg bruker den til å levere og hente eldste i barnehagen. Jeg har enkelvogn i tillegg.

Har ikke så tette barn. Men pga lange avstander i parker og på ferie så kjøpte vi babyjogger city mini gt. Har enkle vogner ved siden av. Den skulle brukes fra 2020. Men pga korona så ble den litt mindre brukt enn tenkt. Men vi har brukt den i år og har lånt den bort en del. Svigerinnen og svogeren min har tvillinger og de har buggaboo sin. Ifølge dem er babyjoggeren mye lettere å trille. Det sier også svigermor som har brukt begge vognene på tvillingene.

Back
Topp