Søskenvogn

Mirasi

Forelsket i forumet
Vi vurderer søskenvogn. Storebror er 2 år og 2 mnd. om lillebror kommer cirka til termin. Fra før har vi Emmaljunga Nxt90F. Den kan gjøres om til søskenvogn med adapter, men jeg må kjøpe en ergo sittedel, siden jeg har den som kan ligge flatt nå. Sikler også veldig på bugaboo donkey duo, men den er ganske dyr.

Hva tror dere? Trenger jeg i det hele tatt søskenvogn?

Hvilken søskenvogn anbefales evt.?
 
Snikee fra juni. Har super viking hvor jeg kan monter søsken del slik som du har på din. Synes det ser veldig trangt ut. Men går for en liten stund. Vi har ståbrett. Min er 2 år og 8 mnd når han blir storebror så litt eldre, men med tanke på hvor lite vi har brukt vognen etter jul hadde jeg ikke styrt med ny vogn. Men det kommer jo veldig ann på hvor mye dere er ute å går. Og hvor aktiv storebror er.. Min søster sine var ca like tett som doen og gikk fint med ståbrett. Og er man to på tur kan jo man bare ha med trille til den største.
 
Her er det 23 måneder mellom hun som kommer og storebror. Han er veldig rolig type og vi bruker vogn enn så lenge hele tiden! Fant en fin bugaboo donkey vogn brukt og relativt rimelig. Var lenge i tvil men tror jeg er fornøyd med valget ;) hadde nok ikke kjøpt en ny bugaboo donkey, de er svindyre ja :eek:
 
Snikee fra juni. Har super viking hvor jeg kan monter søsken del slik som du har på din. Synes det ser veldig trangt ut. Men går for en liten stund. Vi har ståbrett. Min er 2 år og 8 mnd når han blir storebror så litt eldre, men med tanke på hvor lite vi har brukt vognen etter jul hadde jeg ikke styrt med ny vogn. Men det kommer jo veldig ann på hvor mye dere er ute å går. Og hvor aktiv storebror er.. Min søster sine var ca like tett som doen og gikk fint med ståbrett. Og er man to på tur kan jo man bare ha med trille til den største.

Fint å høre din erfaring. Det er som du nevner veldig stor forskjell på barna. Vi bruker fortsatt vogn veldig mye, så hadde babyen vært her nå, ville jeg ikke klart meg uten. Samtidig skjer det utrolig mye på 3-4 mnd. :)
 
Her er det 23 måneder mellom hun som kommer og storebror. Han er veldig rolig type og vi bruker vogn enn så lenge hele tiden! Fant en fin bugaboo donkey vogn brukt og relativt rimelig. Var lenge i tvil men tror jeg er fornøyd med valget ;) hadde nok ikke kjøpt en ny bugaboo donkey, de er svindyre ja :eek:

Jeg følger også med på brukte bugaboo donkey duo nå. Kan hende jeg slår til med det når det nærmer seg termin litt mer og jeg føler behovet. Ser det er mange som ser fine ut i Oslo-området, men føler man må se dem før man kjøper. Hører mange av dem er veldig solbleket. Men tenker ikke reise dit riktig enda, med tanke på at det foreløpig er en rød sone.

Men hvordan er vogna å trille (både mono og duo)? Prøvde søstra mi sin fox2, og den var utrolig lett og fin å trille!
 
Jeg følger også med på brukte bugaboo donkey duo nå. Kan hende jeg slår til med det når det nærmer seg termin litt mer og jeg føler behovet. Ser det er mange som ser fine ut i Oslo-området, men føler man må se dem før man kjøper. Hører mange av dem er veldig solbleket. Men tenker ikke reise dit riktig enda, med tanke på at det foreløpig er en rød sone.

Men hvordan er vogna å trille (både mono og duo)? Prøvde søstra mi sin fox2, og den var utrolig lett og fin å trille!

Har bare såvidt testen den nye vogna, men virker veldig lett og fin :) har en bugaboo buffalo fra før, og den er vi veldig fornøyd med! Enig med solblekede skjermer. Vi lette lenge nå før vi fant en som ikke var solbleket og ikke altfor dyr. Det samme gjorde vi da vi skulle kjøpe buffaloen brukt, måtte lete litt. Men masse penger og spare, så verdt det :)
 
Her blir det ca 21 mnd mellom, men vi bruker allerede vognen veldig lite, så vi kommer ikke til å kjøpe en klassisk søskenvogn nå. Vi har Thule Chariot 2 til når den minste blir litt større :)
 
Har også nxt 90f, har tenkt til å muligens kjøpte emmajunga nxt twin og da bare understellet så jeg kan bruke delene til nxt 90 på den. Litt dyr, men kanskje ikke like ille som ny vogn men nok dyrere enn andre vogner brukt :) men likte det å ha muligheten til å bruke det som vi har ifra før så en slipper å ha så mye :happy:
 
Har også nxt 90f, har tenkt til å muligens kjøpte emmajunga nxt twin og da bare understellet så jeg kan bruke delene til nxt 90 på den. Litt dyr, men kanskje ikke like ille som ny vogn men nok dyrere enn andre vogner brukt :) men likte det å ha muligheten til å bruke det som vi har ifra før så en slipper å ha så mye :happy:

Det var en god idé - jeg skal tenke litt på den også :)
 
Mine to eldste er det 19 mnd mellom. Jeg hadde ikke eldste i bhg når neste kom. Men eldste nektet å sitte i vogn. Så jeg kunne bare glemme søskenvogn til de. Jeg prøvde noen ganger, men endte bare opp med at jeg måtte tvinge han i fem min av gangen. :confused::cool::p Så det avhenger jo veldig av åssen type barn man har. Og hvor mye man evt bruker vogn. Må man trille til både butikk og bhg hver dag, så er behovet annerledes enn slik som meg som må kjøre til både butikk og bhg.
 
Jeg bytta akkurat ut foxen med en donkey nå, og liker så godt den nye vogna :) Den er så praktisk med den sidekurven, og like god å trille som fox. Har jo ikke prøvd søskendelen enda, men gleder meg til å kunne trille begge to <3 Blir 2 år og 3 mnd mellom mine og vil ha muligheten til å trille og hente i bhg osv. Kjøpte en pent brukt fra 2019 på Finn. Så fin og god vogn, og enkelt å gå fra mono til duo. Anbefales!
 
Kjøpte brukt søskenvogn emmajunga til 800 kr på Facebook. Den er såpass av eldre modell at det er Emmajunga monkey bagdeler på Viking understell, fikk også med sittedeler. Var i god stand og helt fine i stoffet, eneste var om jeg kanskje ville erstatte de punkteringsfrie med de med luft. Dette blir for trilleturer ute, ikke inni byen da denne er bredere enn vanlige døråpninger.
Hun er vel rundt 2 og et halvt når bror kommer, så blir derfor bare brukt en liten stund. Mest for å holde kontroll på henne og å avlaste slitne små føtter.

Selger bare videre etterpå...
 
Er 20 mnd mellom mine to eldste, og da brukte vi vogn til eldste, og sjal til minste. Fungerte fint, og så hadde vi søskenbrett til vogna etterhvert :) Når de ble litt eldre, har vi trilla de en del i dobbel sykkelvogn om vi vil komme oss litt kjapt omkring.
 
Skal hente en mountain buggy duet nå i kveld. Blir solgt for godt under halv pris og var ny i desember, så satser på det blir bra. Sålenge jeg ikke legger så mye penger i det så gjør det ikke noe om den ikke blir brukt:)
 
Er 20 mnd mellom mine to eldste, og da brukte vi vogn til eldste, og sjal til minste. Fungerte fint, og så hadde vi søskenbrett til vogna etterhvert :) Når de ble litt eldre, har vi trilla de en del i dobbel sykkelvogn om vi vil komme oss litt kjapt omkring.
Er sånn jeg tenker at vi skal prøve oss på også :)
 
Back
Topp