Søskenvogn

Hvor lenge bruker en vogn da? Snuppen er 17 mnd og er ikke spesielt glad i vogna, godtar å sove i den i barnehagen liksom :p Det blir 2 år og 2 mnd mellom disse to.
HEEELT genialt når dere blir større og skal steder. Slipper du en to åring som spurter rundt imens du triller på en vogn - også har du ingen steder å «gjøre av» størstemann... Datteren blir 2,5 år når spiren kommer. Og jeg tenker virkelig å kjøpe søskenvogn. Tror det er helt gull!

HEEELT genialt når dere blir større og skal steder. Slipper du en to åring som spurter rundt imens du triller på en vogn - også har du ingen steder å «gjøre av» størstemann... Datteren blir 2,5 år når spiren kommer. Og jeg tenker virkelig å kjøpe søskenvogn. Tror det er helt gull!
Du har rett i det. Vi må uansett ha en vogn til siden «storesøster» bruker den vi har i barnehagen nå (vi har ikke kjøpt egen sovevogn). Har sett litt på Bugaboo Donkey nå og den virker jo helt super, med tanke på at en kan bruke den både alene og som dobbel.

Du har rett i det. Vi må uansett ha en vogn til siden «storesøster» bruker den vi har i barnehagen nå (vi har ikke kjøpt egen sovevogn). Har sett litt på Bugaboo Donkey nå og den virker jo helt super, med tanke på at en kan bruke den både alene og som dobbel.
Er det jeg elsker ved den og :shy: holder med deg

Vi hadde donkey siden det var 2 år i mellom de to siste. Storesøstra trengte fremdeles vogn, prøvde meg en liten periode uten søskenvogn mens vi venta på å få donkey, det gikk fryktelig dårlig :facepalm: Stort pluss er at den kan brukes som singelvogn og tar liten plass.

Den har jeg også lyst på. Synes emmaljunga’n er finere en Donkey, men er jo veldig praktisk at man kan bruke Donkey’n som singelvogn også med en liten kurv ved siden av
Den har jeg ikke sett på... men føler emmaljunga ser solid og god ut på grusveier som det er her. :)

Den har jeg ikke sett på... men føler emmaljunga ser solid og god ut på grusveier som det er her. :)

Emmaljunga er litt mer stødig på grus, ja. Jeg har gått tur i skogen med Donkey’en og det går helt fint, bare låser hjulene foran. Men, det rister mer enn i emmaljunga, absolutt!

Her blir det ca 3 år i mellom, men da trenger vi vel ikke søskenvogn eller? Holder kanskje med ståbrett? Evt ståbrett med sete?

Det blir 2 år og 5 mnd mellom her, så har tenkt ar vi ikke heller trenger?

Det blir 2 år og 5 mnd mellom her, så har tenkt ar vi ikke heller trenger?

Det kommer helt an på barna dine og hvor mye dere går :) Vi har brukt vår mye, og gjøre det fortsatt selv om barna er 4,5 og 2,5. Tar den alltid med når vi skal gå et stykke. Når lillebror får sitte i vogn og slappe av, vil storesøster også :)

Jeg har 1 år og 9 måneder mellom mine to. Vi brukte ikke søskenvogn. Hadde vanlig vogn til lillesøster. Hadde alltid bæresele med på tur, bar storebror på ryggen i hvis han ble sliten. Men han var god til gå, og vi gikk sjelden lange turer.

Last edited:
Jeg har thule urban glide double, helt suuuper søskenvogn

Vi har bugaboo donkey. Kjøpte den brukt på Finn.no - har brukt den latterlig mye! Elsker at den kan brukes både som dobbel, men også enkelt slås sammen til enkel vogn med kurv ved siden av :)
Hvor stor er sportsdelen? Kan den brukes lenge? Blir 2 år og 2 mnd mellom våre så hadde vært fint om storesøster kan bruke den en stund.

Jeg blir helt matt av å se på prisene på en sånn søskenvogn jeg.. Men ser jo at det vil være praktisk med 20 mnd mellom storesøster og minsten

Jeg går å grubler på dette med søskenvogn. Tror en av hovedfaktorene her blir det å kunne spenne fast storebror, og at vi kan ha de begge to samlet når vi f.eks er på ferie. Tror et søskenbrett holder i det daglige, men hvis jeg er alene med de og må ut med hunden kan det fort bli vanskelig når storebror vil gå motsatt retning. Så har kommet frem til at vi helt klart må ha en søskenvogn. Nå gjenstår det å finne den som passer oss. Vurderer å stryke donkey fra listen da vi kommer til å beholde Fox’en og sånn sett ikke har behov for å gjøre om til enkeltvogn. Har fått øynene litt opp for Thaule urban glide 2 nå, faktisk.

Hvor stor er sportsdelen? Kan den brukes lenge? Blir 2 år og 2 mnd mellom våre så hadde vært fint om storesøster kan bruke den en stund.

Har ikke de eksakte målene på sportsdelen i hodet :) Det er 2 år og 2 mnd mellom mine, og begge to er veldig lange. Jenta er 112 cm (4,5 år) nå og gutten er 104 cm (2,5 år). Begge sitter fortsatt glade og fornøyde i vogna :) Ser fra en av dine tidligere innlegg at storesøster ikke er så glad i å sitte i vogn; det er begge mine barn, så lenge de har fått sitte opp på det øverste hakket på Bugaboo'en.

Har ikke de eksakte målene på sportsdelen i hodet :) Det er 2 år og 2 mnd mellom mine, og begge to er veldig lange. Jenta er 112 cm (4,5 år) nå og gutten er 104 cm (2,5 år). Begge sitter fortsatt glade og fornøyde i vogna :) Ser fra en av dine tidligere innlegg at storesøster ikke er så glad i å sitte i vogn; det er begge mine barn, så lenge de har fått sitte opp på det øverste hakket på Bugaboo'en.
Takk for svar :) Ser ut til at det er god plass å vokse i da (hun er bare 80cm lang enda). Vogn er ikke det beste i verden nei, men hun godtar det mer og mer. Nå som hun har startet i barnehage krever det at vi må finne på mer i helgene for hun kjeder seg fort bare ved å være hjemme, så da trengs det en vogn for å komme fra a til b eller når hun er sliten av å gå.

Back
Topp