Søskenvogn

Vela❤️

Forumet er livet
Marsipanene 2019
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Har prøvd å google og blir ikke helt klok. Vi får et barn til i september og det blir 1,5 år i mellom dem. Trenger derfor en god søskenvogn med mulighet for bagdel på den ene. Skal brukes en del på grusvei og lengre turer. Vil helst unngå de aller dyreste modellene. Tenker å kjøpe brukt dersom jeg får tak i, men finnes det noen gode og solide vogner i prisklassen 3-6000kr nypris?
 
Britax har billig søskenvogn, men den synes jeg har litt små hjul og fungerer dårlig på grus/terreng.
Beemoo en annen budsjett vogn som finnes i to typer swing og swing+ som har lufthjul. Har ikke erfaring med den selv, men den har fått god omtale av flere her inne

Til rett over 6000 kr finnes både babyjogger og Mountain buggy søskenvogn som begge er gode vogner.

alle vognene kan fåes med bagdel.


jollyroom er ofte billigst på pris. Mimmis har ofte de vogn merkene som ikke jollyroom har.
 
Britax har billig søskenvogn, men den synes jeg har litt små hjul og fungerer dårlig på grus/terreng.
Beemoo en annen budsjett vogn som finnes i to typer swing og swing+ som har lufthjul. Har ikke erfaring med den selv, men den har fått god omtale av flere her inne

Til rett over 6000 kr finnes både babyjogger og Mountain buggy søskenvogn som begge er gode vogner.

alle vognene kan fåes med bagdel.


jollyroom er ofte billigst på pris. Mimmis har ofte de vogn merkene som ikke jollyroom har.
Moutain buggy har jeg sett litt på, og syntes den så bra ut. Men blir alltid skeptisk når prisen ikke er så høy som alt annet. Også er det lite med tilbakemeldinger på Jollyroom. Men verdt å sjekke ut. Takk:happy:
 
Moutain buggy har jeg sett litt på, og syntes den så bra ut. Men blir alltid skeptisk når prisen ikke er så høy som alt annet. Også er det lite med tilbakemeldinger på Jollyroom. Men verdt å sjekke ut. Takk:happy:

ikke alltid pris og kvalitet henger sammen, noen ganger betaler man mer for merke. Stokke feks har supre vogner, men man finner vogner til et betraktelig lavere pris til samme kvalitet.
Som oftest er det hjul og demping som skiller de aller billigste vognene fra resten. Men min erfaring er at når det gjelder vogner som ligger midt på tre i pris er det mange av disse med like god kvalitet som dyre vogner.
 
ikke alltid pris og kvalitet henger sammen, noen ganger betaler man mer for merke. Stokke feks har supre vogner, men man finner vogner til et betraktelig lavere pris til samme kvalitet.
Som oftest er det hjul og demping som skiller de aller billigste vognene fra resten. Men min erfaring er at når det gjelder vogner som ligger midt på tre i pris er det mange av disse med like god kvalitet som dyre vogner.
Det er det som gjør at jeg må spørre. Hvilke modeller du betaler for kvalitet og hvilke som går mest på merke. Men har lest litt mer på Mountain Buggy og denne virker ikke dum altså. Så da får jeg håpe noen selger en søskenvogn til god pris i tiden fremover:happy:
 
Jeg var veldig fornøyd med tfk søskenvogn, og vi fant på tilbud så betalte litt over 5000 for vogn pluss bag. God demping og gode lufthjul. Mulig å finne til en grei pris brukt vil jeg tro.

Eneste negative var at kalesjen var fryktelig kort.
 
Jeg var veldig fornøyd med tfk søskenvogn, og vi fant på tilbud så betalte litt over 5000 for vogn pluss bag. God demping og gode lufthjul. Mulig å finne til en grei pris brukt vil jeg tro.

Eneste negative var at kalesjen var fryktelig kort.
Finnes det kun en type? Er den god på grusvei? Har sett det ligger en del TFK ute til ganske rimelig pris, men igjen tenkt at den sikkert ikke er god på grus.
 
Finnes det kun en type? Er den god på grusvei? Har sett det ligger en del TFK ute til ganske rimelig pris, men igjen tenkt at den sikkert ikke er god på grus.

Tror det er to typer kanskje. Vi hadde twin adventure 2. Og så er det vel en som heter twin twister tror jeg.

God på grus ja! Jeg valgte den fremfor babyjogger city elite selv om jeg bare skulle ha med minstemann. Men så er jeg en av de som syns city elite er ekstremt oppskrytt. :p Tfk-en var overlegen på dempinga, og på tross av at den var tyngre så syns jeg den var bedre å trille.
 
Finnes det kun en type? Er den god på grusvei? Har sett det ligger en del TFK ute til ganske rimelig pris, men igjen tenkt at den sikkert ikke er god på grus.
Vi har TFK twin twister eller hva den heter, helt fin på grus. Gode lufthjul.
 
  • Liker
Reactions: V90
Nå har ikke minste kommet enda, men kjøpte babyjogger City mini gt double med bag for 3000 kroner brukt. Virker god, solid , god kalesje og 45 kg maksvekt, så kan brukes lenge.
 
  • Liker
Reactions: V90
Det er det som gjør at jeg må spørre. Hvilke modeller du betaler for kvalitet og hvilke som går mest på merke. Men har lest litt mer på Mountain Buggy og denne virker ikke dum altså. Så da får jeg håpe noen selger en søskenvogn til god pris i tiden fremover:happy:

jeg har forresten også god erfaring med tfk søskenvogn. Veldig god demping, luft hjul og håndbrems (veldig kjekt når man har tung vogn i nedoverbakke)
 
Har babyjogger city mini gt double. Nå har ikke lillebror kommet men har prøvd den med lillesøster og storebror. Lett vogn å trille, triller godt på grusvei, god kalesje. Eneste negative er at det ikke er fotbrett, så vi har kjøpt universale.

naboen har TFK og den er betydelig tyngre å trille enn babyjoggeren. Lettere å trille en snart 5 åring og en ettåring i babyjoggeren enn bare en unge på 8 mnd i TFK.
 
Har trillet både tfk og Mountain buggy gode vogner på ulendt terreng så jeg ville absolutt vurdert en av disse til søskenvogn om det var aktuelt her.

Når det gjelder brukte vogner og nye, så kan det være lurt å sjekke vekt. En del eldre modeller kan feks veie mer enn nye, men ikke sikkert det er sånn. Jeg har aldri opplevd hverken tfk eøelr Mountain buggy som tunge vogner, men av de to ville jeg gått for den med håndbrems :)
 
Tusen takk for alle tips:happy: har lenge hatt lyst på Babyjogger city mini gt, men denne er det så få som selger brukt og den er dyr selv brukt og godt slitt. Jeg får undersøke litt vekt før jeg bestemmer meg. Fortsatt noen måneder igjen:happy:
 
Britax har billig søskenvogn, men den synes jeg har litt små hjul og fungerer dårlig på grus/terreng.
Beemoo en annen budsjett vogn som finnes i to typer swing og swing+ som har lufthjul. Har ikke erfaring med den selv, men den har fått god omtale av flere her inne

Til rett over 6000 kr finnes både babyjogger og Mountain buggy søskenvogn som begge er gode vogner.

alle vognene kan fåes med bagdel.


jollyroom er ofte billigst på pris. Mimmis har ofte de vogn merkene som ikke jollyroom har.
Har trillet både tfk og Mountain buggy gode vogner på ulendt terreng så jeg ville absolutt vurdert en av disse til søskenvogn om det var aktuelt her.

Når det gjelder brukte vogner og nye, så kan det være lurt å sjekke vekt. En del eldre modeller kan feks veie mer enn nye, men ikke sikkert det er sånn. Jeg har aldri opplevd hverken tfk eøelr Mountain buggy som tunge vogner, men av de to ville jeg gått for den med håndbrems :)
Kjøpte en Mountain Buggy Duet 2012 modell i dag. Var salg på gjenbruken så fikk den med to babybager, regntrekk og myggnetting for 350kr!! Bakhjulene må ha nye slanger, men ellers er vognen veldig godt tatt vare på. Mannen sier han allerede har funnet ut at det er lett å fikse hjulene selv istedenfor å kjøpe helt nye hjul så da er jeg fornøyd:):)
 
Kjøpte en Mountain Buggy Duet 2012 modell i dag. Var salg på gjenbruken så fikk den med to babybager, regntrekk og myggnetting for 350kr!! Bakhjulene må ha nye slanger, men ellers er vognen veldig godt tatt vare på. Mannen sier han allerede har funnet ut at det er lett å fikse hjulene selv istedenfor å kjøpe helt nye hjul så da er jeg fornøyd:):)

Så lurt :) det er mye man kan fikse selv på gamle vogner. Jeg kom akkurat i dag over en genial side med masse tips for reparering og vedlikehold av vogner - deler jeg for jeg ble så entusiastisk over alle tipsene :hilarious: siden funker best på data eller stort nettbrett, da kan du se alle poster om ulike merker.
https://barnevognverksted.blogspot.com/?m=1
 
  • Liker
Reactions: V90
Så lurt :) det er mye man kan fikse selv på gamle vogner. Jeg kom akkurat i dag over en genial side med masse tips for reparering og vedlikehold av vogner - deler jeg for jeg ble så entusiastisk over alle tipsene :hilarious: siden funker best på data eller stort nettbrett, da kan du se alle poster om ulike merker.
https://barnevognverksted.blogspot.com/?m=1
Takk:happy: sendte linken til mannen så nå sitter han å titter på nettsiden:happy: her er vi veldig på å reparere det vi har og kjøpe brukt om det er mulig.
 
Kjøpte en Mountain Buggy Duet 2012 modell i dag. Var salg på gjenbruken så fikk den med to babybager, regntrekk og myggnetting for 350kr!! Bakhjulene må ha nye slanger, men ellers er vognen veldig godt tatt vare på. Mannen sier han allerede har funnet ut at det er lett å fikse hjulene selv istedenfor å kjøpe helt nye hjul så da er jeg fornøyd:):)

for et kupp!!! Har angret veldig på at jeg har brukt så mye penger på nye vogner etterhvert som jeg har sett hvor mye fint det finnes brukt
 
  • Liker
Reactions: V90
for et kupp!!! Har angret veldig på at jeg har brukt så mye penger på nye vogner etterhvert som jeg har sett hvor mye fint det finnes brukt
Jeg er nesten litt redd jeg kommer til å angre på at jeg har kjøpt så og si alt brukt til barna mine. Len har fått tak i pent brukte ting så selv om det ikke har vært akkurat den vognen jeg hadde kjøpt om jeg hadde kjøpt nytt så er det gode og fine valg vi har gjort. Arvet veldig mye fint også.
 
Spennende tråd! Vi har vel samme aldersgap mellom våre to, så jeg hører gjerne om du er fornøyd :) jeg også er avhengig av en god vogn på grus. Har fra før Stokke trailz som vi kjøpte til rabattert pris men er ikke villig til å bruke så mye på en vogn igjen så vil også kjøpe brukt.
Vi vurderer tfk’en men ble litt usikker nå som det stod den er så tung. Områdene jeg går i er mye opp og ned så det vil være slitsomt i lengden.
Nå er planen å bære minstemann mye i sjal så er heldigvis ikke krise med eldste i barnehage men søskenvogn er kjekt for helgeturer og fridager :D
 
Back
Topp