Søskenvogn

Viica

Forelsket i forumet
Hei :)

Hvis alt går som det skal er er eldstemann her akkurat fylt 3 når babyen kommer. Lurer litt på om det blir nødvendig for oss å skaffe en søskenvogn eller ikke. Noen som har erfaringer med det?

Tenker at det blir så og si umulig å gå tur alene med begge barna og en kun en vogn, men så finnes det vel også brett man kan feste på vogna.

Tar gjerne imot tips til gode søskenvogner om noen har det og!
 
Jeg fikk mine med to års mellomrom. Vi hadde først søskenvogn, men skjevfordeling av vekt gjorde den tung å trille. Vi byttet til tfk joggster twist som man kan kjøpe separat søskensete til som festes i handlekurven. Den har egen kalesje og eldste satt da godt og lunt. Det var også bare å vippe ryggen til søskensetet frem når det ikke var i bruk. Veldig god løsning.
 
Vi tenkte i alle fall det skulle holde med søskenbrett (hørt det er supert for mange), men nå var heller ikke vår første særlig glad i å være i vogn.. Tok så lang tid å bli gravid igjen, så da slipper vi å tenke på det.
 
Her blir det 16 mnd mellom, og da tenker jeg at søskenvogn er greit - men vi må tenke oss litt om og se an i hvilke situasjoner det faktisk blir nødvendig! Hadde ikke vurdert det om det var 3 år mellom tror jeg:) jobber i barnehage, og det er sjeldent at treåringene har ro i kroppen til å sitte i vogn lenge - og på korte turer klarer de fint å lære seg å holde i vognen og gå fint sammen og "hjelpe å trille" :)
 
Er også veldig usikker. Vi bor ved en trafikkert vei, og jeg synes det er utrolig skummelt å skulle la ungen (som blir nesten tre) gå ved siden av vogna. Ser også for meg det er mye å hanskes med å ha en som går ved siden av og samtidig ha kontroll på vognen. I tillegg er jeg ikke så fornøyd med den ene vognen vi har nå, og som jenta ikke bruker til å sove i i barnehagen. Har ikke lyst å gå å dytte på den når jeg ikke er fornøyd.

sååå... jeg vet ikke
 
2 år og 1 mnd mellom mine - kommer ikke til å kjøpe søskenvogn, men har kjøpt søskenbrett til bugabooen. Eldste hviler fortsatt i vogn på dagtid, så da tar vi også hjem barnehagevogna i helgene. Ellers bruker vi dobbel sykkelvogn med babyslynge på kortere turer.
 
Back
Topp