Søskenvogn?

Klarfornestemann

Forelsket i forumet
Marsboerne2017
Sensommerbarna 2019
Hei!
Har en sønn som vil være 2,5 år når babyen kommer! Vurderer søskenvogn?
Har dere med barn fra før av vurdert søskenvogn? Evt noen erfaringer med søskenvogn og anbefalinger? :)

Vi vurderer ikke søskenbarn enda. Selv om hun bare kommer være 2år å 2 måneder når jeg har termin. Men kan jo forandre seg det.

Kjøpte bugaboo donkey da vi skulle ha sønnen tilfelle det ble nære mellom ungene eller det skulle bli tvillinger. Var kjempe fornøyd med den som enkelvogn og kjempe kjekt at den kan brukes som søskenvogn. Hatt glede av det når vi har passet søskenbarnet han som bare er noen mnd yngre. Sønnen er 3 når neste kommer, men tenker det er greit å ha tilgang til en vogn som han kan sette seg litt i ved behov.

Tror vi kommer til å droppe søskenvogn, frøkna her vil og være 2,5år når mini (evt) kommer :) Kommer til å lete etter søskenbrett til vogna vi har, og så blir det nok en paraplytrille el.l til eldste. For vår del dropper vi det nok fordi ei venninne som fikk minste da eldste var 2 år solgte søskenvogna de kjøpte etter 5 mnd :P Så tipper det ikke blir nødvendig.

Vurderte søskenvogn, men la d fort fra meg. Skal kjøpe ståbrett hun kan sitte på og. Hun fyller 3 år i juni, så tror ikke d er vits i søskenvogn.

Kjøpte bugaboo donkey da vi skulle ha sønnen tilfelle det ble nære mellom ungene eller det skulle bli tvillinger. Var kjempe fornøyd med den som enkelvogn og kjempe kjekt at den kan brukes som søskenvogn. Hatt glede av det når vi har passet søskenbarnet han som bare er noen mnd yngre. Sønnen er 3 når neste kommer, men tenker det er greit å ha tilgang til en vogn som han kan sette seg litt i ved behov.

Hadde kjøpt bugaboo donkey om vi gikk for søskenvogn. Den virker så genial! Kjøpte fox, superfornøyd med den!

Bugaboo donkey. Jeg har brukt den som tvillingvogn, men den kan gjøres om til enkeltvogn med kun noen få steg. Genial! Kjempegod trillekomfort også :)

Bugaboo donkey. Jeg har brukt den som tvillingvogn, men den kan gjøres om til enkeltvogn med kun noen få steg. Genial! Kjempegod trillekomfort også :)
Den vurderer vi og. (Eller jeg, mannen bare det fikser du.. :hilarious:) har ei 8 barselgruppa som har den, med ståbrett og så kan frøkna hennes velge litt. Virker greit å kunne skyve den mer sammen ved "bare" 1 barn.:D vi har hund og vil gjerne fortsette å ha mulighet til å gå tur med begge barna.:)

Vi dropper nok søskenvogn. Bruker bæretøy på lille som kommer, og vogn på storebror hvis det er nødvendig. Eller omvendt, evt begge i bæretøy :)
Jeg er sånn folk kaller crazy bæremamma :Heartred

Vurderer viking double, eller bugaboo donkey. Må ut å teste. Mannen i hus var ikke begeistret for bugaboo når vi skulle ha enkeltvogn, mente den ble for vinglete/lett å velte. Kanskje annerledes med dobbelvogn. Han skal hvertfall vrm å bestemme.

Storerbror trenger nok vogn en stund til når den lille kommer. Han vil da nesten være 1,5 år. Og jeg triller tur daglig pga hund.
Så kom gjerne med flere erfaringer :)

Sniker fra mai :) Ville heller ventet og sett an behovet, har under 2år mellom nr en og to og vil være under 2 1/2år mellom nr to og tre og vi hadde ikke behov sist og kommer sikkert ikke til å ha det nå heller :) Ståbrett holdt lenge :) Eldste hadde vognen sin stående i bhg så lenge han sov også tok vi den hjem i helgene så han kunne sove da også :)

Hvordan er den å legge sammen i bilen f.eks.? Er den lett liksom (i vekt og volum)?

Hvordan er den å legge sammen i bilen f.eks.? Er den lett liksom (i vekt og volum)?
Ja, det syns jeg. Den må deles i to for å legges sammen i bil, men den tar mye mindre plass sånn enn en emmaljunga egde f.eks. Jeg syns den er lett i forhold til flere andre vogner jeg har prøvd :)

Back
Topp