Søskenvogn

anines

Elsker forumet
Noen som har erfaring og tips til søskenvogn? Vil ha en som kan gjøres om til enkeltvogn, så jeg ikke trenger ørtåførti vogner. Har egentlig sett litt på bugaboo donkey, for det er den eneste hvor jeg kan ha de sittende ved siden av hverandre, men så vet jeg egentlig ikke om det er det smarteste, mtp fremkommelighet osv og at den ikke blir like smal som en vanlig enkeltvogn når den er skjøvet sammen. Pluss at den er svindyr da!

Jeg er veldig fornøyd med Britax B-ready. Ikke fått testet den som søskenvogn dessverre, kun prøvesitting hjemme i stua. Men stor og fin bagdel som kan brukes lenge og frøkna på 20 mnd sitter og sover veldig fint i sittedelen.
Eneste jeg egentlig kunne tenkt meg på den er lufthjul, men det går helt fint uten og :) ihvertfall som singelvogn.

Jeg er veldig fornøyd med Britax B-ready. Ikke fått testet den som søskenvogn dessverre, kun prøvesitting hjemme i stua. Men stor og fin bagdel som kan brukes lenge og frøkna på 20 mnd sitter og sover veldig fint i sittedelen.
Eneste jeg egentlig kunne tenkt meg på den er lufthjul, men det går helt fint uten og :) ihvertfall som singelvogn.

Hm, ja jeg tenker også at jeg egentlig vil ha lufthjul. Føler trillekomforten er bedre da. Men får bare dra til en butikk å prøve ut litt da :)

Hm, ja jeg tenker også at jeg egentlig vil ha lufthjul. Føler trillekomforten er bedre da. Men får bare dra til en butikk å prøve ut litt da :)
Emmaljunga Superviking har vel lufthjul. Var de to vi stod mellom, men valgte Britax fordi vi syntes den hadde bedre demping. Og søskensetet er på andre siden, så man vil kunne se begge barna samtidig:)

Emmaljunga Superviking har vel lufthjul. Var de to vi stod mellom, men valgte Britax fordi vi syntes den hadde bedre demping. Og søskensetet er på andre siden, så man vil kunne se begge barna samtidig:)

Hvordan er høyden på den? Jeg er ganske lav nemlig, så kan ikke ha en så alt for høy vogn.

Tenker også på tyngden på vognen om man har barna etter hverandre kontra ved siden av hverandre. Sånn hvis man skal opp litt større kanter eller på buss osv? Kanskje lettere å ha de ved siden av hverandre sånn sett?

Hvordan er høyden på den? Jeg er ganske lav nemlig, så kan ikke ha en så alt for høy vogn.

Tenker også på tyngden på vognen om man har barna etter hverandre kontra ved siden av hverandre. Sånn hvis man skal opp litt større kanter eller på buss osv? Kanskje lettere å ha de ved siden av hverandre sånn sett?
Har ikke målt den, men jeg kan fint ha håndtakt helt oppe (er 170 høy) på det laveste blir det altfor lavt for meg. Syns hun sitter ganske høyt, men vil nok tro det beste er å prøve om det evnt blir for høyt for deg.

Ang vekt med to i vet jeg ikke helt siden jeg ikke har fått testet med to barn i, men syns vognen i seg selv er ganske lett. Og ikke noe problem med frøkna på 12 kg ihvertfall.
De sitter mer på skrått under hverandre enn etter hverandre, så den blir jo ikke så lang heller som mange av disse vognene.

Back
Topp