Søskenvogn?

VeL

Glad i forumet
Dere som har små barn fra før, skal dere ha søskenvogn? Og i så fall hvilken? Har kanskje noen av dere erfaring med søskenvogner?
Min lille vil være ca to år når hun blir storesøster, og jeg kan ikke satse på at hun ikke trenger vogn. Men kanskje ikke like mye som før..
Men vogna må få plass i oppgangen, uten at naboer hater meg :) Kikker på Babyjogger city select, som ser veldig smart ut med alle mulige sittevarianter. Har bare sett den live et par ganger, men den så god ut. Usikker på hvorfor den er så lite populær.. Forvirret.
Enda godt vi har god tid :)

Lurer på det samme selv :) Hvis alt går bra nå så vil Nr 1 være 14 mnd gammel.

Har sett litt på Emmaljunga Double Viking og Bugaboo Donkey(?)

Har opprettet en tråd under "Babyutstyr"-underforumet og fått et tips der :)

• Liker
Reactions: VeL
Kunne stokke med søskensete vært noe? Jeg har to venninner som har baby i liggedel og 2åringene i søskensete når de trenger litt pause fra å gå. De koser seg kjempe masse i søskensete og synes det er mye mer spennende enn å sitte i vanlig vogn. Det blir litt mer morsomt å sitte der da. Også tar det jo så lite plass :)

• Liker
Huff, er i litt dilemma der, jeg. Har tvillinger fra før som ikke kommer til å være 2 år engang når mini i magen kommer. Det vil si, de har nok ikke slutta med vogn enda. Så jeg klør meg skikkelig i hodet for hva jeg skal gjøre.

Huff, er i litt dilemma der, jeg. Har tvillinger fra før som ikke kommer til å være 2 år engang når mini i magen kommer. Det vil si, de har nok ikke slutta med vogn enda. Så jeg klør meg skikkelig i hodet for hva jeg skal gjøre.

Får kjøpe deg trilling vogn ;) tripp, trapp, tresko ;)

Stokke har jeg nå, og er veldig fornøyd. Absolutt passer mine behov. Men vi har Explory, og det er Crusi som har søskenopsjonen. Har aldri sett den eller hørt noen erfaringer om bruk til to barn.

Det skjønner jeg er et dilemma! Det går an noen ganger å bruke bæresele til minstemann, men det kan jo ikke være hovedløsningen..

Vi skal også ha xplory, men kan anbefale TS og lese denne artikkelen:

http://www.babyshop.no/test-av-stokke-crusi
Takk, den er lest. Det ser perfekt ut i sol og sommer, jeg lurer veldig på om noen har erfaring med den i februarslafse. Det var få dager jeg angret på at vi har Xplory, og alle var i januar-mars. Det blir i tillegg tyngre med to barn, og søskensete helt nede ved bakken... Ingeniørhjernen min hinter at det ikke er særlig god idé :)

Dere som har små barn fra før, skal dere ha søskenvogn? Og i så fall hvilken? Har kanskje noen av dere erfaring med søskenvogner?
Min lille vil være ca to år når hun blir storesøster, og jeg kan ikke satse på at hun ikke trenger vogn. Men kanskje ikke like mye som før..
Men vogna må få plass i oppgangen, uten at naboer hater meg :) Kikker på Babyjogger city select, som ser veldig smart ut med alle mulige sittevarianter. Har bare sett den live et par ganger, men den så god ut. Usikker på hvorfor den er så lite populær.. Forvirret.
Enda godt vi har god tid :)

*sniker*

Den er superbra! Beste kjøpet vi har gjort, tror jeg. Har brukt den masse (16 mnd mellom ungene). Og så praktisk å ha med seg på ferie ol. når man ikke vet om man får bruk for søskenvogn eller om eldste vil gå, da kan man jo bare la det ene setet ligge igjen i bilen. Elsker at den er såpass smal og.

Obs:den er naturligvis ikke like god som for eksempel en City Cross på vinterføre.

• Liker
*sniker*

Den er superbra! Beste kjøpet vi har gjort, tror jeg. Har brukt den masse (16 mnd mellom ungene). Og så praktisk å ha med seg på ferie ol. når man ikke vet om man får bruk for søskenvogn eller om eldste vil gå, da kan man jo bare la det ene setet ligge igjen i bilen. Elsker at den er såpass smal og.

Obs:den er naturligvis ikke like god som for eksempel en City Cross på vinterføre.

Takk for tilbakemeldingen! Jeg er ikke bortskjemt av en stødig vogn, så dette skal gå bra ☺️
Er det full liggestilling på søskensete? Er baggen god for minsteman? Hvordan fungerer regntrekket?
Sitter med mange spørsmål her håper det er greit

Jeg har to tette.14 1/2mnd mellom de. Har hatt babyjogger city select. Har vært veldig fornøyd. Eneste minuset er at bagdelen var veldig liten. Men fant ut at det gikk fint å bruke den på vinteren når jeg brukte voksi bilstolpose i stede for sånn vanlig vinterpose. Også kan den være litt tung å trille til å begynne med,men når du er vant til det tenker du ikke på det lengre. Litt tung opp fortauskanter om den er full lastamen er kjempe fornøyd med den og har brukt den utrolig mye og på lange turer i ulike terreng. Så gir den tommel opp

Vi tenker å kjøpe en Bugaboo Donkey. Her blir det 16 md mellom dem

Jeg har hatt tfk, vært veldig fornøyd med det! 22 mnd mellom mine to første. Hadde etterhvert phil og ted

Blir ca 22 mnd i mellom og litt usikker på om vi skal ha søskenvogn... Har hørt mye bra om tfk! Har city cross nå og elsker den! :)

Back
Topp