Søskenvogn?

kvitlyng

Forelsket i forumet
Når knøtt kommer i starten av februar er storesøster ca 20 mnd. Tror dere det er nødvendig med søskenvogn? Erfaringer?

Min mini er også 20 mnd når nye mini blir født, eg skal ha tvillingvogn, har sett litt på TFK Twinner Twiat Duo og One Tree Hill Urban Jungle, så får eg se, synes egentlig ingen av de ser spes fine ut. Har City Cross til snuppa nå, kommer til å beholde den, men vil ha en søskenvogn også, da blir det i hvert fall enkelt å ta med seg begge to :)

det der er vanskelig å vite på forhånd egentlig.

men jeg tror kanskje dere vil trenge søskenvogn når førstemann kun er 20mnd.

Jenta mi er  jo 20 mnd nå og hun sover jo fortsatt kvilen sin i vogna og når vi går tur eller er på byen så orker hun ikke å gå hele tiden og må sette seg litt oppi vogna etterhvert og hvile seg litt og bare kike og nyte det. De er så pass små enda da at de ikke klarer å gå så lenge om gangen selv om hun har gått siden hun var 10 mnd. de blir fort slitne.

men det kommer jo litt an på hvor mye du har tenkt deg ut på vogntur alene med ungene.

Jenta mi er 2 år og 3 mnd når babyen kommer. fortsatt liten, men jeg tror ikke vi kommer til å kjøpe søskenvogn for jeg tenker hun er så pass stor da at hun heller kan stå på søskenbrett eller gå. og hvis vi skal lange turer så er vi jo uansett to om det og da har vi jo vogn til babyen og trille til eldstemann.

men det er jo en del måneder forskjell mellom 20 mnd og 27 mnd....

Takk for svar! Kanskje det er lurt med søskenvogn... Kan jo også se litt an hvordan eldste utvikler seg.

Du har kanskje rett i at det er best med søskenvogn. De er jo fortsatt små når de er under to år! Men tror du feks din nå hadde klart å bruke kun ståbrett?

Soul skrev:
det der er vanskelig å vite på forhånd egentlig.

men jeg tror kanskje dere vil trenge søskenvogn når førstemann kun er 20mnd.

Jenta mi er  jo 20 mnd nå og hun sover jo fortsatt kvilen sin i vogna og når vi går tur eller er på byen så orker hun ikke å gå hele tiden og må sette seg litt oppi vogna etterhvert og hvile seg litt og bare kike og nyte det. De er så pass små enda da at de ikke klarer å gå så lenge om gangen selv om hun har gått siden hun var 10 mnd. de blir fort slitne.

men det kommer jo litt an på hvor mye du har tenkt deg ut på vogntur alene med ungene.

Jenta mi er 2 år og 3 mnd når babyen kommer. fortsatt liten, men jeg tror ikke vi kommer til å kjøpe søskenvogn for jeg tenker hun er så pass stor da at hun heller kan stå på søskenbrett eller gå. og hvis vi skal lange turer så er vi jo uansett to om det og da har vi jo vogn til babyen og trille til eldstemann.

men det er jo en del måneder forskjell mellom 20 mnd og 27 mnd....

Da snuppa var 2 år og 7 mnd, kom lille ror til verden. Jeg lurte veldig på hva jeg skulle gjøre, men endte opp med å kjøpe en brukt søskenvogn på finn. For oss fungerte det aldri med søskenbrett rett og slett fordi det var vinter (oktober) og med snø og slapt ble det mer slit enn hygge. Søskensete var snuppa for tung til. Jeg fikk også et godt tips fra noen med samme aldersforskjell som sa at de store gjerne vil være litt små igjen når babyen kommer, og dermed sette stor pris på. Få sitte i vogn sammen med den lille. Hos oss stemte dette veldig godt, og vi bruker søskenvogna av og til fremdeles på lange turer selvom de begge er flinke til å gå (de er nå 4 år og 20 mnd). Og ikke minst har jeg sett nytten av søskenbogn når snuppa ville gå ved siden av og jeg kunne putte bhg sekke og dresser i det ledige setet:). Så ja takk til søskenvogn, angrer ikke et sekund. Denne gang blir det 2 år og 4 mnd mellom de to minste og jeg regner da med å bruke den enda mer :).

Eldste hos meg var 2 år da jeg fikk andremann, kjøpte søskenvogn og den er fremdeles i bruk ett år senere. D er veldig praktisk, synes jeg. Jeg har gått veldig mye fram og tilbake til barnehage, ca.30 min gange, og d hadde vært uaktuelt uten søskenvogn.
Vi har babytravel sin, og er veldig fornøyd med den, den er billig og veldig lett å trille.

Back
Topp