Søskenvogn

Frk.Careface

Glad i forumet
Vi venter ny baby i oktober og da blir storesøster 2 år. Lurer på om det blir nødvendig å gå til innkjøp av søskenvogn? Storesøster kommer til å gå i barnehage, men jeg kommer nok til å ha henne litt hjemme. Barnehagen er i nærheten så kommer til å gå å levere for det meste.

Erfaringer noen?

Vi har samme mellomrom mellom våre og brukte P&T søskenvogn, en god vogn som er enkel å manøvrere selv med tyngden av to barn i. Det er også en fordel at den også kan benyttes kun som singelvogn.

Andre?

Anbefaler også P&T!

Phil & Teds !! :)

Jeg ville absolutt kjøpt søskenvogn ettersom du skal gå en del til barnehagen. Tror du kommer til å få masse bruk for den. Jeg har TFK søskenvogn, og er såååå fornøyd! Den er ganske dyr, men ikke hvis du bestiller den fra kiddies24.com. Så kan du jo sikkert selge den igjen for halv pris av det den koster i Norge, og da ble det plutselig ikke så mye penger allikevel. Tror den ligger på rundt 10 500 her, og 6500 på kiddies24.

Slik du beskriver det, hadde jeg ikke gått for innkjøp av ny vogn nei.

Kjøpte søskenvogn da eldste var 21 mnd og minsten 3 mnd, brukte den ca et halvt år. Fant ut at jeg klarte meg bra uten også.

Selv gikk jenta bare 50% i bhg og samboern satt på bilen, så vi måtte gå inn til byen og alt annet, men funka fint :)

Pucca skrev:
Jeg ville absolutt kjøpt søskenvogn ettersom du skal gå en del til barnehagen. Tror du kommer til å få masse bruk for den. Jeg har TFK søskenvogn, og er såååå fornøyd! Den er ganske dyr, men ikke hvis du bestiller den fra kiddies24.com. Så kan du jo sikkert selge den igjen for halv pris av det den koster i Norge, og da ble det plutselig ikke så mye penger allikevel. Tror den ligger på rundt 10 500 her, og 6500 på kiddies24.

Har faktisk sett på TFK. Vi skal nemlig til danmark i sommer, en times tid fra tyske grensen så har vurdert å kjøpe den der. Koster jo det samme som en pent brukt på finn.  

*Prinsessa skrev:

Kjøpte søskenvogn da eldste var 21 mnd og minsten 3 mnd, brukte den ca et halvt år. Fant ut at jeg klarte meg bra uten også.

Selv gikk jenta bare 50% i bhg og samboern satt på bilen, så vi måtte gå inn til byen og alt annet, men funka fint :)

Tenkte det kanskje var kjekt å ha til type helgene og slik også. Hvis vi skal på tur el. Så slipper vi ha hver sin vogn. Men får tenke litt på det:) Har jo to vogner fra før av også.

Her er lillesøster født på sommeren, og da var storebror 22 mndr. Jeg hadde kjøpt inn søskenvogn, men solgte den før lillesøster kom. Det var en TFK Twinner Twist Duo.

Vi hadde ikke behov, enda jeg var hjemme med begge to i 5 uker. Storebror gikk sammen med oss på turene, og når vi gikk lenger så tok vi med ståbrettet og hvis vi var begge to trillet vi han i egen vogn. 

Har Emmaljunga City Cross til lillesøster og Emmaljunga Scooter til storebror. 
Han sov i vogn i nesten 10 mndr. etter lillesøster kom, så hadde behov for vogn til han også :) 

Han har blitt kjempe flink til å gå, har gått turer på over 2 km, og det går fint, så lenge det er i hans tempo :)

Det er to år mellom mine også, og jeg har hatt begge hjemme. Har søskenvogn, men den er nesten ikke brukt. Jeg klarte ikke kjøre den i snøen, og før våren kom var storebror blitt mye flinkere til å gå ved siden av babyvognen. (Det var helt håpløst da han var 2 år, og plutselig greit da han var 2 år og 3 mnd.) Jeg brukte stort sett å ha med manduca liggende under babyvognen. Da kunne jeg bare ta storebror på ryggen dersom han ikke gikk fort nok for meg, dersom han ble sliten, eller dersom det var vanskelig å få ham til å gå riktig vei. Nå er han 3 år, og går fint selv mange kilometer hver dag, nå er det ikke behov for søskenvogn.

Har samme mellomrom mellom mine barn.. Jeg så ikke poenget i søskenvogn..Vi kjøpte ståbrett storesøster elsker det..:)

Nå er mine 15 mndr og 3 år, jrg bruker fremdeles søskenvogn ettersom storebror enda sover på dagen..

Frk.Careface skrev:

*Prinsessa skrev:

Tenkte det kanskje var kjekt å ha til type helgene og slik også. Hvis vi skal på tur el. Så slipper vi ha hver sin vogn. Men får tenke litt på det:) Har jo to vogner fra før av også.

Ja du får tenke litt på det å se det ann litt kanskje. Her funka emmaljungan veldig bra. Hendte jeg satte begge ungene i vogna også og det gikk også fint. Samboern laget søskenbrett som også ble litt brukt. Håper du finner ut av det, det gjør du nok. Blir det mye med ssøskenvogn er det bare å selge den igjen.

På butikkene slenger jeg bare begge unga i handlevogna hvis ikke da den eldste går.

Back
Topp