Søskenvogn?

Usynlig

Elsker forumet
HAr en på 2år når neste kommer, og vi er på utkikk etter søskenvogn. Vil gjerne ha tips, råd og erfaringer!
Har sett på TFK twinner twist, er dette noe å satse på? 

TIPS TIPS TIPS!!! 

Det er 18 mnd mellom mine, og vi har kjøpt OTH Mountain Buggy. Kjempefornøyd til nå. Nå har jeg bag på ene delen og sportsdel på andre. Lett å trille, svingbare forhjul og smal nok til at jeg kommer inn alle dører uten problem.
Eneste baggen er litt liten, men det er den generelt på søskenvogner ser jeg :/ Minste er 2 mnd nå, håper hvertfall vi kan bruke baggen frem til sommeren, men det spørs .....

Vi har babyjogger, Summit XC. Den finnes ikke i Norge, men City Elite er veldig lik, bare med mindre hjul. Er SUPERFORNØYD! Verdens letteste vogn å trille, god plass til begge ungene. Har brukt den både til storesøster og kusinen, og storesøster og lillesøster i softbag. Eneste minuset er at det ikke finnes en egen bag å ha i, men carena sin softbag passer ypperlig, og koster 100 kr brukt på finn ;)

Usynlig skrev:
HAr en på 2år når neste kommer, og vi er på utkikk etter søskenvogn. Vil gjerne ha tips, råd og erfaringer!
Har sett på TFK twinner twist, er dette noe å satse på

TIPS TIPS TIPS!!! 

Ja, det er det:)

Vi har TFK, veldig fornøyd. Men er ikke jenta di like gammel som mi? Hadde kanskje ikke spandert så voldsomt mye penger på søskenvogn helt i slutten av vognperioden.. det er mange gode, billigere vogner der ute :) Men det er jo ikke min sak, haha, sorry. Ville bare si det :)

P&T var helt super for oss :)

KristineBirgitte skrev:
Vi har TFK, veldig fornøyd. Men er ikke jenta di like gammel som mi? Hadde kanskje ikke spandert så voldsomt mye penger på søskenvogn helt i slutten av vognperioden.. det er mange gode, billigere vogner der ute :) Men det er jo ikke min sak, haha, sorry. Ville bare si det :)

Jo, det stemmer! Hun er også født i desember 2009.
Vi kommer nok bare til å bruke vogna frem til høsten tenker jeg. Og TFK´en får man jo kjøpt ny for 4800 + moms og frakt i Tyskland, så det kommer på rett i underkant av 6000kr. Derfor har jeg tenkt på å kjøpe den derfra mtp at man kan vel omtrent få igjen det for den etter ett halvt års bruk :-)

Takk for mange gode tips! Tar gjerne imot enda fler om det er fler med erfaringer her! :-)

Lurer på om vi egentlig trenger det?
Elias vil være nesten 3 år når neste kommer. Men tror jeg innevesterer i et søskenbrett.

Lurer på om vi egentlig trenger det?
Elias vil være nesten 3 år når neste kommer. Men tror jeg innevesterer i et søskenbrett.

Hadde også termin i desember 2009 og jeg vurderte søskenvogn, men bestemte meg for tfk joggster twist med multiboard, Det er søskenbrett med sete ;) Supersmart!

LittleMonkey skrev:
Hadde også termin i desember 2009 og jeg vurderte søskenvogn, men bestemte meg for tfk joggster twist med multiboard, Det er søskenbrett med sete ;) Supersmart!

Hm. Kanskje jeg må ta en titt på multiboard også da :-)

Vi har kjøpt TFK'en og den virker fantastisk! B vil være rett under 1,5 år :)

18 mnd mellom mine. kjøpte carena double swing da minsten var 3 mnd. Men solgte den igjen da han var 1 år. Klarte meg så godt uten, MEN jeg var knall fornøyd med den. Den er lett og trille og glir innimellom der man minst venter det. Hadde den med til syden også :)

Trengte heller ikke bag til den da jeg bare ordnet det til godt for babyn. Men nå er jeg litt kreativ av meg :p

Usynlig skrev:

LittleMonkey skrev:

Hm. Kanskje jeg må ta en titt på multiboard også da :-)

Ja, jeg fant ut at det nok blir litt "smør på flesk" med søskenvogn, men jeg vet ikke helt. Kommer til å ha begge barna hjemme sammen en stund, så det kan hende jeg angrer. Men det får vi se. Hvis det er kiddies24 du skal bestille fra vil jeg bare tipse om søskentrillen jeg skal kjøpe ved siden av vogn med søskenbrett.

Jeg skal kjøpe denne + softbag som kan brukes til småturer, shopping, osv. Skal blant annet i dyreparken til sommeren og da kommer denne til å bli med :)

http://www.kiddies24.de/shop/en/Strollers-Carriers/Twinstroller/Graco-Stadium-Duo-Twin-Stroller-APPLE-2011::19599.html

Vi kjøpte carena double swing , d er 2 år mellom gutta her. Jeg har endt opp med å bruke den en hel masse, og er veldig fornøyd. Brukte baggen til han var ca 8 mnd. Og den kan slåes sammen med baggen på. Hadde en baby travel først,men d var den demonteringsjobben får å få den i bilen og d funka dårlig! Jeg bruker vogna enda en del , når er minsten 15 mnd. 3 åringen sitter fortsatt fint i den.

Etter denne tråden har jeg grublet meg grønn på om vi kanskje burde ha søskenvogn allikevel :p Fader!

Kanskje jeg skal ta en av hver og heller selge om det ikke lir like nødvendig som antatt. Søskentrillen jeg viste bilde av kan ikke trilles med her da det er mye uasfaltert vei og like egnet for slike triller... Herregud, jeg virrer sånn!

Usynlig skrev:

KristineBirgitte skrev:

Jo, det stemmer! Hun er også født i desember 2009.
Vi kommer nok bare til å bruke vogna frem til høsten tenker jeg. Og TFK´en får man jo kjøpt ny for 4800 + moms og frakt i Tyskland, så det kommer på rett i underkant av 6000kr. Derfor har jeg tenkt på å kjøpe den derfra mtp at man kan vel omtrent få igjen det for den etter ett halvt års bruk :-)

Også fra des 09. 
Vi kjøpte tfk fra Tyskland, nettopp fordi vi kan selge den for ca samme pris. Elsker den vogna. Har fått brukt den en del allerede. Men kommer jo an på bruken. Storebror synes det er kjempestas å sitte i vogn sammen med lillesøster. Og så har vi vært på ferie og skal på flere ferier også, så vogna ha vært gull verd. Lett å trille, svingbare hjul osv. Eneste som irriterer meg litt er at det ikke er helt rett sittestilling, men har til gjengjeld flat liggestilling:)

Back
Topp