Søskenvogn

2gutter1nurk

Flørter med forumet
Vi må invistere i søskenvogn når minstemann kommer.

Har verdens beste vogn fra før, men den må lille(mellom)bror ha i barnehagen og sove i.

Så da må jeg ut å finne søskenvogn i denne jungelen.

Noen som har tips, både om vogner som er bra, og ikke minst, vogner jeg bør holde meg unna?

Ingen tips å komme med, men har lurt på om jeg kanskje trenger det selv. Hva blir aldersforskjellen på ungene? Sønnen min blir 2 år 5 mnd eldre og jeg lurer på om han da er litt for stor til å invistere i en søskenvogn.

Jeg hadde 16 mnd mellom mine 2 første, og jeg kjøpte søskenvogn, men jeg fikk aldri bruk for den...

Men om man har største hjemme, så er det jo klart at man må ha søskenvogn :)

Ville gått for OTH eller TFK sin :) Syns de er suuuupre =)

Det er 2 år mellom mine og jeg hadde da begge hjemme i ett år. Jeg hadde (har) en OTH litt eldre modell uten svinghjul. Veldig fornøyd med den, lett, kommer inn i butikkene, store nok hjul til at den er grei å trille også i snø. 

Jeg villem ihvertfall ikke kjøpt carena eller titanium! Hadde gått for OTH eller TFK. :) Jeg hadde 2 år mellom mine. Kjøpte søskenvogn, men den ble aldri brukt. Brukte heller ståbrett. Ikke så tungt å trillr, og ikke så stor vogn da.

Hm...

Det blir litt under 2 år mellom dem, og lille(mellom)bror kommer til å gå i barnehagen noen dager i uken.

Jeg har jo verdens beste vogn da, men den bruker jo lillebror i barnehagen nå.
Bruktvognen vi kjøpte var nemlig en trehjuling, som IKKE egner seg som sovevogn...

Jammen ikke sikker på om det blir noen søskenvogn da jeg...

Men må jo ha en sovevogn til storebror i barnehagen da istedenfor...

*tenkeboksen*

Jeg hadde gått for en phill and teds (heter de det?) Da kan du bruke den selv om eldste ikke er med. Litt dumt å gå på tur med tvillingvogn med kun ett barn opp i. Da kan du jo fremdeles bruke den etter at eldste er sluttet med vogn. Den er også lett og god å trille i følge de som har trillet den. 

Det er 20mnd mellom mine to eldste. Vi kjøpte Phil&Teds til dem og det var et genialt valg. Jeg skjønner ikke hvorfor alle tenker på brede tvillingvogner når det er snakk om søskenvogn, hvis man er glad i å gå på tur med både et og to barn, ville jeg absolutt valgt en normalt bred søskenvogn. Det finnes flere ulike typer nå som har kommet de siste to årene, men vi var knallfornøyd med P&Ts Vibe og brukte den daglig i to år, sommer og vinter. Ulempen med brede søskenvogner, er at de gjerne ikke brukes om vinteren (hilsen mine venninner med to tette 

Tuuuusen takk for svar!

Var kjempelurt å stille spørsmålet her inne da, for jeg har jo ingen peiling, siden det er so stor aldersforskjell på gutta mine.

Vi kommer nok til å kjøpe en brukt sovevogn til å ha i barnehagen, og ta Emmaljunga vognen hjem. Det finnes vel søskensete enda håper jeg.

Har jo trehjulingen hjemme, og som regel triller vi jo tur når alle har fri, så da kan vi trille hver vår vogn.

dytter denne...
synes ikke jeg ser noen jeg liker og jeg må jo ha tvillingvogn (med bag)
æsj ikke bra å være kresen...

kikker her jeg. får over 2 år mellom mine, sjesker på en TFK. Bare fordi jeg syns den er fin :P

Dumt spørsmål, men må bare komme med det, hvor mange vogner skal dere da ha ei til soving i barnehage, en dobbel og en bagvogn til minstemann når bare dere er på tur... Tre vogner?

Stinajen skrev:
Dumt spørsmål, men må bare komme med det, hvor mange vogner skal dere da ha ei til soving i barnehage, en dobbel og en bagvogn til minstemann når bare dere er på tur... Tre vogner?

Er derfor jeg skal ha bugaboo donkey, den kan du bruke både  som singelvogn og som tvilling/søskenvogn:)

Ja tenker det. Ikke glem paraplytrilla og sykkelvogna også. Da er jeg oppe i 5. Har 4 nå med et barn.

Må vel legge til en :-) smiley siden folk ikke kjenner meg. Det blir litt mange vogner hjemme gitt. Får ha garasjesalg etterpå :-)

Back
Topp