Søskenvogn - er det nødvendig?

Kakemonsterinnen

Forelsket i forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Jeg er gravid og hvis alt går som vi håper blir vi en familie på fire til sommeren. Da vil datteren vår være 2,5 år. Jeg lurer litt på dette med søskenvogn og hvor stort behovet er når vi har en 2,5 åring og nyfødt. I dag bruker vi vogn til dupp, byturer og handling. Ellers bruker vi den ikke mye. Men jeg ser for meg at hvis vi som familie skal kunne lufte oss på en skånsom måte for alle, og særlig om jeg alene med to barn, bør ha vogn også til storesøster. Hun må nok kunne sove på dagtid en stund til.

Jeg lurte på det samme, og synes at søskenvogn tar så mye plass. Det er 21 mnd i mellom mine barn. Men så fant jeg ut at noen av søskenvognene stabler barna i høyde, og da tok vi steget og kjøpte. Veldig fornøyd, og gjør det lettere å få med alle ut!

Har tre barn og alle slutta med vogn ved 2 år . Det er 18 mnd mellom de første og kjøpte søskenvogn til sydentur og brukte den noen få ganger hjemme . Men hadde klart meg fint uten . Eldste satt på fotbrettet eller oppå kanten av baggen på Emmaljunga vogna . Hadde også søsken brett . Så gikk veldig fint :)

Jeg er gravid og hvis alt går som vi håper blir vi en familie på fire til sommeren. Da vil datteren vår være 2,5 år. Jeg lurer litt på dette med søskenvogn og hvor stort behovet er når vi har en 2,5 åring og nyfødt. I dag bruker vi vogn til dupp, byturer og handling. Ellers bruker vi den ikke mye. Men jeg ser for meg at hvis vi som familie skal kunne lufte oss på en skånsom måte for alle, og særlig om jeg alene med to barn, bør ha vogn også til storesøster. Hun må nok kunne sove på dagtid en stund til.
Er nok individuelt hvor mye dere har bruk for vogn. Vi har en på 2,5 år. Han sover lur i seng både hjemme og i barnehagen. Vi bruker aldri vogna og den står i en innebod og venter på bittelillebror som snart kommer. Vi hadde ikke med oss vogna i sommer på ferie. Tror kanskje vi sist brukte den jevnlig i mai. Da var han 2 år og 1 mnd. Vi hadde den med på nyttårsaften nå for at han skulle sove lur der mens vi var på besøk. Luren ble kjempekort og han kom seg ut av de stramme selene med engang han våkna. Mao. risikabelt (ref. dødsfall for noen få år siden)

Mellomste som nå er 2,5 år ble båret i bæresjal når storesøster som er 14 mnd eldre skulle sove lur. Ellers satt han i vogna selv og storesøster gikk, eller så satt han i babybilstolen som vi plasserte i bagasjelomma under sportsdelen, og så satt storesøster over. Men storesøster gikk jo i bhg da lillebror ble født, så var ikke så ofte dette var et tema.

Back
Topp