Søskenvogn eller ikke?

Spinam

Glad i forumet
Julegavene 2019
Dere som får to tette, skal dere ha søskenvogn?

Hvorfor ikke?

Hvorfor?

Vi er usikre på om vi trenger det da storebroren blir to når lille kommer. Trenger man da sovevogn? Er det praktisk med søskenvogn eller er det bare tungvindt.
 
Venter nå nr3, men vi fikk relativt to tette sist, nesten 2,5 år imell nr1 og 2. Vi droppet søskenvogn, vurderte søskenbrett å henge på vogna så storebror kunne stå.. men han var så flink å gå og vant med å gå et godt stykke til bhg så vi droppet det også.
 
Er 20 mnd mellom guttene mine og kjøpte en søskentrille. Brukte den faktisk en del. Prøvde med søskenbrett først, men eldste ville ikke stå på den og ville absolutt sitte i vogn som lillebroren. Hadde jeg hatt to tette på nytt så hadde jeg nok investert i en søskenvogn eller trille.
 
Det var 2 år og 3 måneder mellom mine og jeg brukte søskenvogna mye! Spesielt siden vi gjerne ville ut på tur og begge to enda hvilte på dagen. Den var også praktisk når jeg skulle levere i barnehagen og det var ruskevær, deilig å ha med på bytur når jeg måtte ha kontroll på begge barna, og når de ble så store at de hvilte samme hvilen samtidig og jeg kunne gå tur. Den va derimot upraktisk i bilen, upraktisk på bussen og gjennom dører. Hadde TFK sin. Med håndbrems. Er du aktiv og går mye og trenger å trille begge to gjerne mens de sover f eks er en søskentrille verdt hver krone. Jeg syntes også de fant roen veldig godt når se lå ved siden av hverandre for å sove :Heartbigred
 
Har nettopp kjøpt bugaboo donkey og ser for meg at den blir mye bruktxsmile9blir 16 mnd mellom mine barn. Minsten går heller ikke enda, så føler jeg er avhengig av vogn til begge:happy:
 
Vi velger å avvente det. Blir 19 måneder mellom, men kommende storebror er ganske stødig på beina allerede og liker å gå. Og vi triller ikke så mye turer lengre, men er heller på oppdagelsesferd rundt i området. Da satser jeg på bæretøy til minsten siden vogna ikke kommer seg alle steder. Mulig behovet endrer seg.

Hadde vi trillet til barnehage (kommende storebror har ikke starta der enda, men er hos svigers noen dager i uka - og dit må vi kjøre), butikk osv så hadde jeg kjøpt nå. Til soving syns jeg nok singlevogner er best, for de kommer neppe til å ha samme rytme der, og om de sover samtidig er det litt kjedelig om den ene vekker den andre.
 
Det er 21 måneder mellom storesøstrene her, jeg kjøpte søskenvogn, men synes det var fryktelig tungvint. Ble ikke brukt mye. Bytta til Emmaljunga med søskenbrett ganske raskt, mye mer fornøyd med det! Storesøster var flink til å gå og sov ikke på dagen langer da, så behovet for vogn til henne var ikke så stort.
 
Dere som får to tette, skal dere ha søskenvogn?

Hvorfor ikke?

Hvorfor?

Vi er usikre på om vi trenger det da storebroren blir to når lille kommer. Trenger man da sovevogn? Er det praktisk med søskenvogn eller er det bare tungvindt.
Vi var veldig frem og tilbake men landet på ja! Bestilte babyjogger sin og er kjempefornøyd. Den tar lite plass (får den gjennom dørene i huset liksom uten problem) vi har hund og går ofte til bhg da, og er vi alene med barna må vi ut med hunden og det er et must å ha vogn da. Frøkna blir 2 år når lillebror kommer og regner med hun trenger hvilen en stund til. Og hvis hun har fri/syk ifra bhg gidder jeg ikke å stresse med å kjøre bil for å hente vogna hennes i bhg, siden lillebror overtar hennes vogn nå. Pluss det er greit å ha på ferier osv om hun blir sliten, eller om vi bare trenger mer plass til bagasje osv.:) det er ikke verre enn å selge den etterhvert som behovet opphører. Du kan og evt vente til babyen kommer og se det an da.;)
 
Vi var veldig frem og tilbake men landet på ja! Bestilte babyjogger sin og er kjempefornøyd. Den tar lite plass (får den gjennom dørene i huset liksom uten problem) vi har hund og går ofte til bhg da, og er vi alene med barna må vi ut med hunden og det er et must å ha vogn da. Frøkna blir 2 år når lillebror kommer og regner med hun trenger hvilen en stund til. Og hvis hun har fri/syk ifra bhg gidder jeg ikke å stresse med å kjøre bil for å hente vogna hennes i bhg, siden lillebror overtar hennes vogn nå. Pluss det er greit å ha på ferier osv om hun blir sliten, eller om vi bare trenger mer plass til bagasje osv.:) det er ikke verre enn å selge den etterhvert som behovet opphører. Du kan og evt vente til babyen kommer og se det an da.;)

Så da skal du ha tre vogner? Er det Mountain buggy duet dere har kjøpt?
 
Hadde søsken vogn til nummer 2 og 3
Den gangen var det ett must:p
Er 2 år og 7 mnd mellom dem men, nummer to var veldig liten da han var født og utviklet seg sakte (han har også en autismespekter diagnose)
Da nummer 4 kom hadde vi bare ståbrett som vi brukte på litt lengre gåturer :thumright
Vi er litt i tenkeboksen nå om vi trenger ståbrett denne gangen eller om vi klarer oss uten
Blir 4,5 år mellom de to minste denne gangen
 
Så da skal du ha tre vogner? Er det Mountain buggy duet dere har kjøpt?
Hun har sovevogn i bhg (kjøpte vi brukt) den står alltid der.
Hun har en vogn hjemme
Og så kjøpte vi tvilling/søskenvogn til begge to, siden vi går frem og tilbake som regel til bhg og henter frøkna. Frøkna er sånn som kan løpe ut i veien og vi har hund så jeg orker ikke ha ståbrett eller sånn på enkeltvogna for å risikere å måtte bære frøkna hjem liksom i tillegg. Pluss hun hviler enda i helgene/fridager hjemme og liker seg godt i vogna. Når jeg er alene med lillebror bruker jeg bare enkeltvogna tenker jeg. Nei, det er babyjogger city double gt tror jeg den heter. Vi har vært heldig og fått vogn så har kun kjøpt søsken vogn selv. Lillebror overtar bhg vogna når han begynner i bhg da regner jeg ikke med at storesøster trenger den mer. Vi har hytte i Danmark så den ene vognene kommer kanskje til å bli værende der nede med tiden, evt at vi selger den vi ikke bruker mest. Nå hadde jeg jo myggnett og regntrekk og bag så trengte bare vogna og dobbelt nett til når begge skal sitte i sportsdelen.
 
Back
Topp