Søskenvogn- 2åring?

FrøkenElfie

Elsker forumet
Når lillebror eller lillesøster kommer, er storesøster 2 år. Noen med samme aldersforskjell? Hadde dere søskenvogn til de to? :-) vurderer frem og tilbake om vi trenger det eller ikke...

Veldig forskjellig fra barn til barn om hvor lenge de (vil) sitte i vogna, men storesøster her sluttet med vogna da hun sluttet å sove, som var da hun fylte 2 ca. Så for oss hadde det ikke vært nødvendig. Men mange sitter jo i vogn til de er 3, og noen enda lenger, så kanskje vente med å bestille vogn til det nærmer seg mer og dere vet om det kommer til å bli brukt?

Vi har kjøpt. Får også 2 år i mellom. Synes det er greit å ha muligheten til å ha henne med i vogna. Hvis man har litt dårlig tid feks. ;) Kjøpte derfor Bugaboo Donkey Duo, for den kan jo trekkes sammen til singel. Ulempen er jo at den er veldig dyr.

Har nettopp fått nr 2 og nr 1 er 2 år. Har ikke kjøpt søskenvogn, for ser ikke behovet foreløpig. Men har søskenbrett der storebror kan stå mens vi triller:) ikke testa enda da.

Vi fikk tredjemann i går og storesøster er 2år og 4mnd og bruker nesten ikke vogn mer, så er usikker på om vi ville kjøpt søskenvogn, men så fikk vi en gratis av ei venninne og det kunne jeg ikke si nei til. Kjøper bag til den og kommer nok til å bruke den litt frem til våren, særlig når vi er i Oslo/andre byer osv. Har søskenbrett til emaljungaen som vi vil bruke til og fra barnehagen.

Jeg hadde søskenvogn på guttene mine (det er 12,5mndr mellom de) og syns det var gull verdt! ;)
Den ble brukt kjempe masse

Var 22 måneder mellom mine to. Jeg kjøpte søskenvogn fordi han enda sov på dagtid og gikk 50% i barnehagen.

Vi fikk kjøpe billig da vi fikk lillebror. Storebror var da to år og brukte egentlig ikke vogn så mye lenger, men det var veldig greit å ha til lengre turer og spesielle anledninger.

Kommer også ann på om du er avhengig av vogn for å levere i barnehagen. Er det midt på vinteren er ikke ståbrett alltid så enkelt. Er det sommer, så kan det funke. Jeg har 1 år og 5 mnd mellom mine og vi hadde søskenvogn. Eldste var ganske redd for ståbrettet. Vi hadde også bare en bil i starten, så ikke noe alternativ for vår del.

Litt mindre enn to år mellom mine. Har søskenvogn og bruker ennå selv om eldste nærmer seg 3 år...

Kommer jo veldig an på barnet.
Om.min hadde fått søsken da han var 2 år så hadde vi ikkr trengt søskenvogn

Back
Topp