Søskensjalusi

Ja, har en til på 2 år og 4 måneder. Hun vil alltid bli holdt og vil sitte konstant i fanget mitt. Har begynt å gråte uten grunn og kaster seg selv i bakken. Synes det er veldig slitsomt, spesielt hvis man er alene med begge barna og ingen kan ta noen av dem. Som oftest gråter begge to samtidig, og da synes jeg det er vanskelig å velge så jeg holder begge to. Kan sitte utrolig lenge med begge to oppå meg.

Synes det er slitsomt, er det noen andre som opplever det?
 
Ja, storebror er 2 år, minsta er 5 mndr....han kaster seg over oss når jeg ammer, og bråker noe helt forferdelig....han blir straks mer grinete og bråkete når lillesøster våkner opp fra en lur. Og han vil ligge i hennes vogn, tar lekene fra henne. Men ,han vil også kose med henne og hjelpe til med henne.
 
Her har vi bare søskene annen hver helg. Så blir ikkje mye sjalusi her. Men merker at minste mann til sambo har veldig lett for å "stjele" lekene til småen. For lekene hennes e vist mye gøyere.
 
Jeg har ei på 5 som kjenner på søskensjalusien nå.
Vi forsøker å inkludere henne så mye som mulig, men på hennes premisser.
Hun liker ikke at hun må dele på pappaen sin, og tar det ut over meg :p

Men samtidig sier hun og viser hun at hun er glad i lillebroren sin, så jeg regner med det går over av seg selv.
(Lurer på hvordan hun reagerer når hun får vite at det kanskje kommer et søsken til...... :p )
 
Back
Topp