Søskengave

Lillegumman

Elsker forumet
Til dere som er flergangsfødende: skal dere kjøpe gave til storesøster eller storebror? Og evt hva?

Ja vi skal kjøpe søskengave til storesøster :) Men dilemmaet er hva??? Det må være noe gøy som hun setter stor pris på men som ikke er så stort siden vi skal ha det med på sykehuset. hun er 21 mnd når lillebror kommer og jeg tenker at det blir en eller annen type leke, men også et smykke som hun vil sette pris på til og med i voksen alder <3

Ja vi skal kjøpe søskengave til storesøster :) Men dilemmaet er hva??? Det må være noe gøy som hun setter stor pris på men som ikke er så stort siden vi skal ha det med på sykehuset. hun er 21 mnd når lillebror kommer og jeg tenker at det blir en eller annen type leke, men også et smykke som hun vil sette pris på til og med i voksen alder <3

Nei, det er vanskelig å vite hva. Jeg tenker et smykke eller noe, eller noe hun kan pynte seg med. Hun er jo veldig glad i å pynte seg, lille prinsesse :)

Hmm... skal jeg være helt ærlig har jeg ikke tenkt på det engang. Men det burde vi jo egentlig kjøpe da....

Aner ikke hva det skal bli, tror vi må se det ann litt :P Sønnen vår har bursdag fire dager før terminen med veslejenta :)

Jaa, men vi vet ikke helt hva enda. Han har lenge ønsket seg bilbane, men vi har ikke så stor plass. Men så at HotWheels har veggbane, så vi vurderer det... 

Takk for tipset, hadde jeg ikke tenkt på. Får finne noe til storesøster, men som dere sier, dilemmaet er hva:-)

Ja, det har vi faktisk tenkt på. Her skal far og sønn ut på shopping sammen og kjøpe en gave til babyen, mens jeg kommer til å kjøpe noe som er fra babyen. Storebroren har lenge ønsket seg en sånn "doktor-lek" (set) som han kaller det, så det tenkte vi han kunne få.

Vi lurer litt på å kjøpe et sånt lite lekekjøkken fra IKEA til junior her.. Tror egentlig ikke han forstår at han får det FORDI han har blitt storebror, men han blir i allefall glad :)

Her blir det en learning pad til storesøster på 4 år. Det er noe hun kan sitte å holde på med alene hvis hun vil det:)

Til gullgutten på 2 år blir det kanskje et par sabeltannfigurer:)

Vet ikke helt hva enda, men må bli noe. Hun skal hvertfall få en genser som det står storesøster på, har kjøpt like til de, en med lillesøster i body og genser til store snuppa:)

Ja, men aner ikke hva jeg skal kjøpe til jentene fra lillebrorSå må tenke ut noe der!

Fru H skrev:
Jaa, men vi vet ikke helt hva enda. Han har lenge ønsket seg bilbane, men vi har ikke så stor plass. Men så at HotWheels har veggbane, så vi vurderer det... 

veggbanen har vært veldig populær hos oss :)

Søskengave var vistnok det kjekkeste jeg viste med å bli storesøster har jeg blitt fortalt. Da var jeg og pappa på farta. Først finne gave til baby, så fikk jeg en eller annen ting. Vi gjorde det til en kose dag. Tror det var dagen etter fødsel vi gjorde det, da kom pappa hjem fra sykehuset. Og på ettermiddagen dro vi for å hilse på lillesøster for første gang. 

Shiry skrev:
Søskengave var vistnok det kjekkeste jeg viste med å bli storesøster har jeg blitt fortalt. Da var jeg og pappa på farta. Først finne gave til baby, så fikk jeg en eller annen ting. Vi gjorde det til en kose dag. Tror det var dagen etter fødsel vi gjorde det, da kom pappa hjem fra sykehuset. Og på ettermiddagen dro vi for å hilse på lillesøster for første gang. 

Det hørtes koselig ut 

Smykke hørtes ut som en utrolig fin ting, det har jeg aldri tenkt på før og jeg venter nr. 4.
Tror jeg må kjøpe det til jentene mine på 9 og snart 8 år, og så får lillegutt på snart 3 en god kosebamse. Babygutten skal også få bamse, så jeg tror det vil falle i smak til storebror også :-)

Back
Topp