Søskene

snuppelupp

Forelsket i forumet
Oktoberskatter 2014
Heia jenter/ damer! :p

Jentene mine (snart 4 og 8) hadde den mest artig samtale rundt middagsbordet i dag!!! :D

Kort opplysninger for forståelse først:

- Pappaen jobber på båt og er nå borte på jobb.
- Ei venninne til hun på 4 i barnehagen skal bli store søster snart.
- Vi har ikke snakket om baby med de enda.

4: Når jeg skal bli storesøster vil jeg ha ei lillesøster.

Jeg: Hvorfor sier du at du skal bli storesøster?

4: Når du får baby i magen, da blir jeg store søster! :D

8: Jeg vil eller ha en lillebror, de er snillere enn småsøstre.

4: NEI!!! Men jeg skal bli snill når jeg bli store søster.

8: Tror han pappa har også lyst på ei til jente.

Jeg: Tror kanskje han synes det hadde vært artig med en gutt.

8: Tenkt om dere fikk tvillinger!! :p Tvilling jenter!!!!

Jeg: Hva tror du pappa hadde sagt da?

8: Tror han kommer til å flytte på båten!

8: Hvis du får baby i mage nå, når kommer den da?

Osv, osv.... :smiley-bounce022

Og hele tiden tenkt jeg: hvor har de det i fra???? Og om de bare visste!!! :laughing001

Ble litt lang men måte bare dele med dere!!! ;)
 
Dere som har barn fra før. Har dere tenkt på når og hvordan dere skal si at dere har baby i magen?
Når vi ventet nr.2, begynt første å kommentere at jeg hadde fått stormage allerede når jeg var bare 9 uker på vei. :p Vi ønsket at hun skulle være den første å vite, så da fant vi ut at det var på tide å si det. Hun fikk lov senere å annonsere det til resten av verden selv! :happy093.
 
Hehe de er søte da :)

Minstemann her var innom temaet i helga:

Jeg: Hadde det vært gøy å bli storebror? (Kunne ikke dy meg, da han har vært innom temaet uoppfordret før).

Han: Ja :) Hvis vi får en jentebaby, da skal hun hete Nora, men hva skal babyen hete om det blir gutt?

Jeg: Vet ikke, men var det ikke Emma du ville babyen skulle hete da? (Han sa nemlig det en annen dag).

Han: Hmmm... Hvis vi får tvillingjenter kan de hete Emma og Nora.

P.S Vi har ikke bestemt navnene Emma og Nora, de har han kommet på helt selv!
 
Dere som har barn fra før. Har dere tenkt på når og hvordan dere skal si at dere har baby i magen?
Når vi ventet nr.2, begynt første å kommentere at jeg hadde fått stormage allerede når jeg var bare 9 uker på vei. :p Vi ønsket at hun skulle være den første å vite, så da fant vi ut at det var på tide å si det. Hun fikk lov senere å annonsere det til resten av verden selv! :happy093.
Nei, men venter nok litt til, rundt uke 12 sikkert. Mulig det blir vanskelig å skjule om jeg blir skikkelig dårlig, men vi får se :)
 
Haha :)

Gutten min sa plutselig her en dag: "mamma, nå har du en baby i magen din, og det har pappa gjort mot deg" (siste del ble sagt med streng stemme ;)

Jeg sa neei, mamma har ikke baby i magen, men guttungen insisterte på at JO det hadde jeg. Var like før jeg døde av latter :D
 
Har tenkt til å vente en stund med å fortelle han.. Han er ikke mer enn 3 Og tenker at hvis han snart får vite så blir ventetiden til oktober fryktelig lang...
 
Har tenkt at gutten vår som er 5 skal få vite det først. tidligst i veke 12 etter vi har vore på tidlig ul. So skal eg kjøpe storebror genser til han:)
 
Her for noen dager siden begynte vår 4 åring helt ut av det blå å snakke om babyen i magen min å- å nei, har ikke sakt noe ;)

Hun har sååååå lyst til å bli storesøster :)
De er nå søte :)
 
Haha :) spent på hvordan hun minste her i hus blir når hun får seg en lillesøster/lillebror. Elsker å dulle med dokker og bamser så hun vil nok bidra mer enn nødvendig :p skal bli stas ;)
 
Har akkurat bestilt "store-storesøster" og "storesøster" t-shorte til de! :p Men skal vente litt før de får de :D
 
Gleder meg til de kommer!!! Tror blir en fin måte å si det til de. Hvis hun største ikke avslører meg først!!! :p
 
Gleder meg til de kommer!!! Tror blir en fin måte å si det til de. Hvis hun største ikke avslører meg først!!! :p

Jaaa <3 Håper egentlig mini her ikke får med seg på en stund, redd ventetiden kommer til å bli veldig lang for han ;)
 
Jaaa <3 Håper egentlig mini her ikke får med seg på en stund, redd ventetiden kommer til å bli veldig lang for han ;)
Ja, hun fikk da vite veldig tidlig og var lei å vente når lillesøster endelig kom. Var enda mer lei alle som snakket om babyen og om hun gledet seg, hva hun ønsket seg mest gutt eller jente osv..
 
Back
Topp