Søskenbarn.... Og barn sammen

Regan

Forumet er livet
Er det vanlig, eller ikke vanlig... Det er det jo ikke.. Men går det ann? Det går jo ann...
Jeg vet om ett søskenbarn som har barn sammen, men vet bare om de liksom.[:-]

Jeg synes det blir alt for nærme slekt, men det er jo lov..

Kong Olav og Dronning Martha var fetter og kusine.

ÆSJ!!![:'(]

Jeg personlig synes ingenting om det,det er ikke vanlig her jeg kommer fra iallefall...
tenk da -din svigermor kan være din tante, din å mannens foreldre er søsken..blir det ikke det da?[X(][&o]

At et søskenbarn-par her og der får barn gjør jo ikke noe.

Men dersom ALLE hadde fått barn med sine egne søskenbarn over flere generasjoner, så tror jeg vi hadde blitt litt rare til slutt

Dette blir veldig rart for meg, hadde ALDRI klard å sett sånn på mitt eget søskenbarn. [:'(]

Men søskenbarnet til bf er sammen med tremeningen sin - og de har en hel skokk med barn.

Det går veldig fint det. Perfekte og friske barn kan dem få også. Er ikke alle søskenbarn som vokser opp sammen som søskenbarn, og da har de ikke de følelsene for hverandre.

Det gjelder ikke meg altså, men noen som står meg veldig nære.

Foreldrene til en "vennine" er søskenbarn.. å da er man jo faktisk 3 menning med seg selv ! gu så rart.. jeg ser på det som innavl..

Har aldri sett på mine søskenbarn på den måten.. fisj ærsj! :)

Tante og onkel er søskenbarn - og gift[:)] de har tre jenter sammen[;)]

ORIGINAL: prinsessemamma87

Det går veldig fint det. Perfekte og friske barn kan dem få også. Er ikke alle søskenbarn som vokser opp sammen som søskenbarn, og da har de ikke de følelsene for hverandre.

det der var ikke sikkert nok for meg assa...[:D] holder meg til min sambo jeg , som jeg ikke er i slekt med

ORIGINAL: Asice

Barn mellom søskenbarn er ulovlig i Norge, ettersom at det regnes som innavl (evt hva det heter mellom mennesker)
Tremenninger er hakket bedre ja...

Har tar du desverre heilt feil Asice...
Da e LOVLIG at søskenbarn(fetter/kusine) gifter seg og får barn her i Norge.
Skulle aldri vert da, men sånn e da desverre[&:]

vet om TO norske par som er søskenbarn.og det ene paret har barn sammen.friske og fine alle sammen.
også kjenner jeg mange utenlandske som er søskenbarn og har barn sammen.ingen syke unger der heller.....
for meg personlig blir det litt feil,men følelser er noe man ikke kan styre så...........

ORIGINAL: Thilde79

Kong Olav og Dronning Martha var fetter og kusine.

Det sier litt om dagens kongefamilie [8D] Moahaha!

Ikke helt min greie det der altså.. Yak..

Vet om et par her jeg bor som er søskenbarn og har to barn sammen. Sønnen døde i slutten av tenårene av sykdom knyttet til dette, og datteren er jaggu meg rar [8|]

Foreldrene til en x av meg var søskenbarn [:)]

ORIGINAL: Regan

Er det vanlig, eller ikke vanlig... Det er det jo ikke.. Men går det ann? Det går jo ann...
Jeg vet om ett søskenbarn som har barn sammen, men vet bare om de liksom.[:-]

Da synes jeg det er verre at en mann og en kvinne gifter seg,får barn o.s.v og SÅ kommer det frem at de egentlig er halvsøsken..

Det er jo lovlig... Men syns ikke akkurat noe om det...

Jeg syns det blir altfor nærme, er jo familien liksom..[8D]

Men har NULL imot at noen gjør det, for man må få lov til å gifte seg med den man vil syns nå jeg!!![:)]

ORIGINAL: prinsessemamma87

KAN ja.... Men følger også desverre med en stor risiko for det motsatte.. [&:]
Den sjangsen ville ivertfall ikke jeg tatt... Meg om det
"Heldigvis" har jeg ikke søskenbarn av motsatt kjønn.. Så kan aldri havne i den situasjonen [:-]

Back
Topp